Zvyšování počtu aplikací a rozvoj cloudu zahlcují firemní internetová připojení

28. 2. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: GFI Software)
Podle GFI Software je největší hrozbou pro hladké fungování firemního internetového připojení obrovský nárůst využívání aplikací, cloudových služeb a mobilních telefonů ve firemní síti. Firemní uživatelé jsou schopni vyjmenovat pouze dvě procenta využívaných aplikací, o zbylých 98 % aplikací vůbec neví.

Společnosti závislé na internetovém připojení proto dnes vyžadují nástroje umožňující efektivní využití šířky pásma internetového připojení, a především prioritizaci aplikací tak, aby bylo vždy zajištěno fungování kritických firemních aplikací.

Na základě zkušeností s provozem produktu Exinda Network Orchestrator u zákazníků získala společnost GFI Software následující zjištění:

  • Internetového připojení dnes využívá obrovské množství aplikací a cloudových služeb - hlavní výzvou není nedostatek internetové šířky pásma, ale prioritizace aplikací.
  • Uživatelé jsou schopni vyjmenovat pouze 2 % jimi využívaných aplikací, o 98 % aplikací využívající internetové připojení neví – ve skutečnosti jeden uživatel používá v jeden okamžik stovky aplikací.
  • K firemním wi-fi access pointům se navíc připojují mobilní telefony, každý s několika desítkami mobilních aplikací – při stovce mobilních telefonů v síti činí zátěž 4 – 5 000 mobilních aplikací.
  • Po připočtení tabletů, pracovních stanic a notebooků využívá jedno firemní internetové připojení přes 10 000 aplikací.
  • Při 100 Mb/s připojení stačí obvykle 12 000 aplikací na úplné zahlcení šířky pásma.

Vedle využívání stále většího počtu běžných aplikací stojí za rostoucími problémy s řízením internetového připojení také popularita využívání cloudových služeb typu Office365, Dropbox, Salesforce a řady dalších. Dalším důvodem současného stavu je rozvoj VoIP telekonferencí po celém světě typu GoToMeeting, Zoom či Skype. A v neposlední řadě představuje velký nápor také stahování stále větší počtu aktualizací a záplat.

„Ve světle stále častější nedostupnosti kritických aplikací či cloudových služeb je snahou rozdělit využití pásma tak, aby bylo prioritně alokováno na klíčové firemní aplikace,“ řekl Zdeněk Bínek, zodpovědný za prodej řešení GFI Software na českém a slovenském trhu. „Stále častěji se setkáváme s požadavky zákazníků na řešení umožňující rozpoznat reálně využívané aplikace, vyhodnocovat kvalitu jejich provozu a vytvářet přesně cílené politiky usměrňující využití aplikací uživateli dle jejich rolí a časových vymezení.“

GFI Software zaznamenává stále větší poptávku po řešení Exinda zejména ze strany bankovních či telekomunikačních organizací, které potřebují kvalitní VoIP přenos ke komunikaci se zákazníky. Podobně e-shopy potřebují mít garantovanou rychlost odezvy svých stránek, aby netrpěliví zákazníci neodcházeli ke konkurenci. V oblasti veřejné správy jsou mezi zájemci například školy, které stále více využívají online sdílené platformy pro učitele, rodiče a studenty. Řešení jsou vhodná i pro SMB pracující s velkými streamy, například produkční firmy vyžadující spolehlivé připojení k zasílání reportáží do TV stanic.

Řešení Exinda Network Orchestrator, které společnost GFI Software získala formou akvizice v roce 2017, poskytuje již více než 11 let 4 000 podnikům a organizacím po celém světě jistotu toho, že jejich kritické aplikace vždy dokonale fungují. Exinda Network Orchestrator nabízí analytické nástroje poskytující komplexní přehled o síťovém provozu, uplatňuje podniková pravidla pro provoz v síti a optimalizuje výkonnost podnikových kritických aplikací prostřednictvím efektivní alokace šířky internetového pásma. V oblasti IT bezpečnosti pak dokáže řešení zjišťovat nežádoucí aplikace v síti a usměrňovat aktualizace tak, aby nezahltily připojení pro kritické aplikace a přitom nebránilo k jejich instalaci na všechna potřebná zařízení.

Podobné články

Do roku 2020 bude na světě 7,3 miliardy připojených zařízení

25. 4. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Samsung)
Studie společnosti Samsung zkoumá dopady změn ve společnosti a technologiích, které se v budoucnu projeví na pracovištích, a vyzývá podniky k vytvoření bezpečných a spolehlivých chytrých kanceláří v novém pracovním světě – tzv. otevřené ekonomice. Čtěte více

O2 rozšířilo dostupnost Internetu na doma

3. 2. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: O2)
Internet na doma zajišťuje O2 primárně pomocí technologie xDSL, kterou pokrývá 84 % českých domácností. Novinkou je pilotní provoz založený na bezdrátové technologii 4G LTE. Díky němu O2 od února rozšířilo dostupnost Internetu na doma až na 99 % domácností v Česku. Čtěte více

Infografika: Češi jsou se svým širokopásmovým připojením k internetu spokojeni

22. 9. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zyxel)
Česká republika se umístila na prvním místě žebříčku spokojenosti s domácím širokopásmovým připojením ve výzkumu společnosti Zyxel. ČR se podle průzkumu může pochlubit nadprůměrnou mírou spokojenosti s rychlostí připojení a extrémně vysokou úrovní spokojenosti se službami ISP. Čtěte více