Změnit návyky není lehké
- 14. 6. 2010
- 1 min
Prodejci v obchodech jsou zvyklí na různé zákazníky. Nedávno jsem byl svědkem, kdy zákazník přišel do prodejny a chtěl nový sporák od značky Mora. Používal ho doteď, neměl s ním problémy, ale už dosluhuje. Když se ho prodavač zeptal, zda by neměl zájem prohlédnout si sporáky i od jiných značek, tak mu opáčil, že sporáky umí dobře dělat pouze Mora. V tu chvíli byl prodejce na druhé koleji, protože narazil na typického zákazníka žijícího v minulém století.
Většinou jde o lidi v produktivním věku, kteří mají v paměti zažité, že televize umí vyrábět dobře pouze Panasonic, případně Sony, když vysavač tak jedině ETA, a takto bychom mohli pokračovat dále. Jen málokomu se podaří jejich předpojatost vyvrátit a dokázat jim, že i sporáky jiných značek jsou dobré a kvalitní, že TV korejských značek mají co nabídnout a přitom mohou být levné a vysavače světových značek jsou funkční a náhradní díly na ně stejně drahé jako ty tuzemské.
Budete-li s těmito zákazníky chvíli pracovat, možná se vám podaří je přesvědčit k nákupu elektrospotřebiče konkurenční značky, ale půjde o jednoho z davu. Ale nebojte, už se blýská na lepší časy. Tak jak i česká populace stárne, tak mladí vědí, že na trhu existuje více značek, a že každý elektrospotřebič mu může nabídnout, to co chce a přitom nemít v domácnosti pouze jedno logo. Je to na vás, jakými argumenty zákazníka popíchnete, aby si koupil jinou značku. Chce to znát a vědět, co prodáváte – a pokud jsou naše stránky a časopis návodem a argumentem k prodeji, je to pro nás i pro vás – a koneckonců i pro zákazníka – to nejlepší.