Novinky

Žluté UFO a modrá realita retrojízdy

Richard Voigts

  • 20. 8. 2009
  • 2 min

Po čtyřech letech jsem použil služeb Student Agency. Začátek patřil jejich funkčnímu IT (moje-jejich stará kreditka stále fungovala), včetně bezplatného Wi-Fi v čekárně. Hned po nástupu do jejich žlutého futuristického autobusu mě překvapila nová, vyšší úroveň kvality, která sice na tak krátkou jízdu nebyla nutná, ale byla milá. Po usazení do kožených (!) sedadel přitančily teplé nápoje a noviny zdarma, k tomu bylo možno přikoupit i něco k jídlu a další nápoje, pro poslech sluchátka, LCD panely promítaly Óčko. Autobus dorazil včas…

Protože nebylo možno odhadnout dobu návratu z turistického výšlapu, cestu zpátky jsem naplánoval vlakem. Od kasy až po usazení do koženkových sedadel (jemně žádajících dezinfekci) a včasného písknutí výpravčího všechno fungovalo. Avšak místo plánovaných 45 minut jízdy (oproti 50 minutám žlutým autobusem) jsme pomalou rychlostí s jednou půlhodinovou odstávkou dorazili do cílové stanice za téměř dvě a půl hodiny, jako za první republiky. Průvodčí krčil rameny se slovy, že se na této trati buduje koridor. Spolucestující pokývala hlavou, že když budu s ČD cestovat častěji, že si zvyknu. Nezvyknu. Klíčící semínko smířlivosti totiž ihned zašlapal další spolucestující z kupé, ze kterého se vyklubal trochu exoticky se projevující známý kreslíř a písničkář country, který celou situaci přirovnal k bolševismu, aby se pak nadále věnoval svojí kamarádce a vysvětloval jí „jak to tenkrát bylo“. Prostě dokonalé retro. Co k této spanilé jízdě dodat? Myslím, že stárnoucímu panu umělci ty dvě hodiny navíc s druhým pohlavím (o hodně mladším) příliš nevadily; mě zase trochu uklidnilo zjištění, že na novém koridoru se skutečně pracuje i v neděli – čoudící rodinné stříbro v podobě nejedné tatry 815 celkové retro potvrdily.

Jak se ale tohle všechno týká IT, potažmo Reseller Magazinu? Tak za prvé, jízdní řády jsou na internetu, tj. IT. Jeden platí, funguje, druhý ne. Mně by ani tak nevadilo, že ten druhý neplatí, kdyby ten, kdo ho má na starosti, aspoň vlepil poznámku s omluvou, že se zde buduje koridor, že doba jízdy neodpovídá plánovanému jízdnímu řádu, a že od určitého data bude tato trať rychlejší, takže se pak skutečně vyplatí jet vlakem než autobusem. Vždyť to může být na kliknutí.

Jako byste vy, prodejci IT techniky, u zákazníka předělávali systém, všechno zpomalili, až zastavili, nic nefungovalo, a navíc o tom nedali vědět s poznámkou, že za chvíli vše poběží lépe. To jest, že byste svoji práci vlastně ani neprodali. Buďte UFO, ne retro.

P.S.: Další retrojízdu vlakem si radši vychutnám skutečně historickou, starým vagonkem taženým parní lokomotivou. Vlakem totiž jezdím rád.