Novinky

Zase bude co prodávat

Milan Loucký

  • 22. 3. 2010
  • 1 min

Nyní se situace na trhu plochých televizorů má markantně změnit. Na trh totiž míří televizory 3D – jako první se jimi pochlubil Samsung a hned poté i Panasonic. Úhlopříčky budou velké, ceny ovšem taky. Přitom 3D televizor se od klasického Full HD liší jen tím, že má ve svém čipu zabudován program pro obsluhu (ponejvíce) bezdrátových aktivních brýlí. Brýle pak dostane kupující zdarma (většinou dvoje), jako bonus.

Problém je ale jinde. Nebude na co koukat. Panasonic sice vybavil televizory tunerem pro příjem ze satelitu, s čím přijde Samsung, nevíme. Ale 3D program se vysílat zatím nebude u nás – a to ještě velmi dlouhou dobu. Proto je třeba zdůraznit, že pro to, aby celá sestava zájemce byla 3D, je nutné ji vybavit 3D Blu-ray přehrávačem anebo lovit 3D signál nejspíše na satelitu.

Osobně se ale domnívám, že 3D bude spíše pro milovníky filmů a ne pro ty, kteří budou chtít vidět ve 3D třeba zprávy. Mě tedy osobně Ray Kuranteng stačí klidně plochý, nemusím ho mít ve 3D, ovšem u Lucie Borhyové – tak tam, pánové, opravdu nevím. Možná by to stálo za to, aspoň ve 3D. Ale když, když čte zprávy, stejně nám ji z profilu neukážou, tak co?

Tahák 3D určitě bude, zvláště pokud bude podpořen dobrou marketingovou kampaní a dočkáte se i zajímavých nabídkových akcí výrobců pro prodej 3D televizorů společně s 3D Blu-ray přehrávačem. To by pro vás, prodejce, mohlo být zajímavé.

A že na našem trhu je jen jeden 3D film Monstra oceánů? Ono se to rozjede, nebojte se. Až přijde na trh BD s Avatarem s bonusy ve 3D a v sedmikanálovém zvuku, nebudete stačit navážet 3D televize a 3D přehrávače na prodejnu.

Kéž by to tak bylo, že?