Zákazníci si stále častěji pletou e-shopy s půjčovnami. Lze se bránit?

24. 6. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shoptet.cz)
Období dovolených je pro české e-shopaře svým způsobem rizikové. Stále více lidí totiž využívá možnost vrácení zboží ve čtrnáctidenní lhůtě bez udání důvodu jako příležitost si vypůjčit potřebné vybavení na dovolenou. Nejčastěji přitom jde o elektroniku, fotoaparáty či navigace, často pak také o sportovní vybavení.
Foto: Freeimages.com

Možnost vrácení zboží do čtrnácti dnů od zakoupení bez udání důvodu láká mnohé zákazníky k tomu, aby e-shop využili jako bezplatnou půjčovnu. Nejvíce se tento trend projevuje v období dovolených. Lidé zpravidla chtějí mít s sebou do zahraničí co nejlepší vybavení, ať už jde o fotoaparát, navigace nebo sportovní vybavení.

V období letních a zimních dovolených dochází k razantnímu nárůstu těchto nákupů. I když se jedná o poměrně nízké procento, pohybuje se kolem 5‒7 % všech nákupů, tak pro menší e-shopy to představuje poměrně citlivou ztrátu. Dle našich informací, počet těch, kdo si pletou e-shop s bezplatnou půjčovnou, každoročně roste,“ uvedl Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Podle občanského zákoníku je možné odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží. To v praxi znamená, že kupující vrátí ve stanovené době zakoupené produkty a prodávající pak do 14 dnů musí zaslat zpět peníze. Cenu je ale možné snížit o částku, kterou zboží ztratilo běžným používáním. „To je asi jediný způsob, jak se mohou provozovatelé internetových obchodů částečně bránit. Na dálku opravdu nelze odhadnout, jestli zákazník si věci kupuje s tímto záměrem. Zatím neexistuje žádná černá listina,“ řekl Miroslav Uďan.

Štítky: 

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více