Zákazníci O2 si změří sílu Wi-Fi prostřednictvím rozšířené reality

23. 11. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: O2 a DCD Publishing)
Operátor O2 dále rozšiřuje možnosti chytrého modemu O2 Smart Box. Od 22. listopadu 2018 spouští funkci AR Wi-Fi, která zákazníkům s podporovanými telefony umožní měřit dosah své domácí sítě prostřednictvím rozšířené reality.
Roman Bacík z O2

Zmiňovanou AR Wi-Fi vyvinul tým odborníků O2 pod vedením Ondřeje Šebelíka a Romana Bacíka. „Jsme první poskytovatel internetu na světě, který tuto funkci sám vytvořil a nabízí jí zákazníkům. Stejně jako v případě O2 Smart Boxu tak pokračujeme v tradici vývoje aplikací a zařízení ve vlastní režii,“ uvedl Roman Bacík, produktový manažer O2. Uživatelé často řeší, proč mají v některých místech v domácnosti rozdílnou kvalitu pokrytí. Wi-Fi signál je neviditelný, dá se sice měřit, běžný člověk bez technických znalostí se ale v daných číslech jen těžko vyzná. Právě proto se O2 rozhodlo pustit do vývoje nové funkce, díky které se může zákazník jednoduše podívat, jak dobrý má Wi-Fi signál v různých místech domácnosti.

Co je k používání AR Wi-Fi potřeba? Uživatel musí mít podporované mobilní zařízení a v něm nainstalovanou aktuální verzi aplikace O2 Smart Box. Po jejím spuštění stačí v sekci „Wi-Fi a síť“ zvolit možnost „Změřit pokrytí Wi-Fi“. „Poté už se v aplikaci O2 Smart Box objeví okno, ve kterém je reálný obraz snímaný fotoaparátem telefonu. Přímo v konkrétních místech bytu se na displeji chytrého telefonu či tabletu zobrazuje v reálném čase pole virtuálních kuliček, jejichž barva signalizuje kvalitu Wi-Fi pokrytí,“ doplnil Bacík s tím, že červená značí špatnou a zelená naopak skvělou dostupnost.

Podobné články

Poslední kvartál roku 2023 přinesl prudký nárůstu prodeje AR a VR headsetů

19. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Díky zlepšující se makroekonomické situaci a zahájení prodeje nových modelů došlo ve čtvrtém čtvrtletí roku 2023 podle IDC k celosvětovému meziročnímu nárůstu prodeje náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu o 130,4 %. Čtěte více

HTC VIVE rozšířilo nabídku profesionálních služeb

1. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: HTC Vive)
Společnost HTC VIVE představila profesionální verzi headsetu VIVE XR Elite Business Edition s podporou LBE softwaru a službami VIVE Business+. Ty usnadní správu celých flotil headsetů i nasazení obsahu v jakémkoli měřítku. Nová edice přináší i nové fyzické doplňky pro ještě důslednější všestrannost a zvýšení pohodlí při delších sezeních nebo při spolupráci více uživatelů. Čtěte více
A/R brýle Sony pro tvorbu 3D obsahu

CES 2024: Audio, video, AR/VR a další oblasti

26. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
V předchozích článcích jste se mohli seznámit s novinkami ze světa osobních počítačů, na CESu jsou však samozřejmě k vidění i představitelé mnoha dalších tržních segmentů. Nyní tedy dáme prostor zástupům z oblastí, jako jsou audio a video průmysl, chytré telefony či virtuální a rozšířená realita. Čtěte více

Výdaje na AR a VR se v Evropě do roku 2027 vyšplhají na 8,4 miliardy dolarů

30. 11. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Evropské výdaje na rozšířenou a virtuální realitu podle prognózy IDC dosáhnou do roku 2027 výše 8,4 miliardy USD, což představuje 22,4% pětiletou složenou roční míru růstu (CAGR). Po uvedení zařízení Apple Vision Pro a nového Meta Quest 3 se předpokládá, že VR poroste o něco rychleji než AR a bude ve světě tvořit většinu výdajů na AR/VR. Čtěte více