Zákazníci O2 si změří sílu Wi-Fi prostřednictvím rozšířené reality

23. 11. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: O2 a DCD Publishing)
Operátor O2 dále rozšiřuje možnosti chytrého modemu O2 Smart Box. Od 22. listopadu 2018 spouští funkci AR Wi-Fi, která zákazníkům s podporovanými telefony umožní měřit dosah své domácí sítě prostřednictvím rozšířené reality.
Roman Bacík z O2

Zmiňovanou AR Wi-Fi vyvinul tým odborníků O2 pod vedením Ondřeje Šebelíka a Romana Bacíka. „Jsme první poskytovatel internetu na světě, který tuto funkci sám vytvořil a nabízí jí zákazníkům. Stejně jako v případě O2 Smart Boxu tak pokračujeme v tradici vývoje aplikací a zařízení ve vlastní režii,“ uvedl Roman Bacík, produktový manažer O2. Uživatelé často řeší, proč mají v některých místech v domácnosti rozdílnou kvalitu pokrytí. Wi-Fi signál je neviditelný, dá se sice měřit, běžný člověk bez technických znalostí se ale v daných číslech jen těžko vyzná. Právě proto se O2 rozhodlo pustit do vývoje nové funkce, díky které se může zákazník jednoduše podívat, jak dobrý má Wi-Fi signál v různých místech domácnosti.

Co je k používání AR Wi-Fi potřeba? Uživatel musí mít podporované mobilní zařízení a v něm nainstalovanou aktuální verzi aplikace O2 Smart Box. Po jejím spuštění stačí v sekci „Wi-Fi a síť“ zvolit možnost „Změřit pokrytí Wi-Fi“. „Poté už se v aplikaci O2 Smart Box objeví okno, ve kterém je reálný obraz snímaný fotoaparátem telefonu. Přímo v konkrétních místech bytu se na displeji chytrého telefonu či tabletu zobrazuje v reálném čase pole virtuálních kuliček, jejichž barva signalizuje kvalitu Wi-Fi pokrytí,“ doplnil Bacík s tím, že červená značí špatnou a zelená naopak skvělou dostupnost.

Podobné články

Výdaje na AR/VR v regionu EMEA do roku 2029 dosáhnou 8,4 miliardy dolarů

29. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Výdaje na rozšířenou a virtuální realitu v regionu EMEA podle IDC do roku 2029 dosáhnou 8,4 miliardy dolarů, což představuje 16% pětiletou složenou roční míru růstu (CAGR). Očekává se, že po celé sledované období budou dominantní tržní silou spotřebitelé. Díky rostoucí poptávce po náhlavních soupravách by však mělo růst také využívání AR/VR řešení v podnicích. Čtěte více

IDC očekává zastavení růstu AR a VR headsetů

9. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle nejnovějších informací společnosti IDC vzrostly celosvětové prodeje náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu v roce 2024 o 10 %. Uvedení nových produktů od stávajících hráčů i vstup několika nových firem do tohoto segmentu pomohlo trhu po dvou letech poklesu opět k růstu. Letos však nejspíš bude opět o něco hůř… Čtěte více

Meta nastavuje v oblasti AR/VR laťku, ale konkurence se teprve formuje

23. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Po dvou čtvrtletích poklesu se celosvětové dodávky náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu vrátily k růstu. Objem jejich prodeje ve třetím čtvrtletí roku 2024 podle IDC vzrostl o 12,8 %. Růst byl z velké části tažen primárně společností Meta. Čtěte více

Prodeje AR/VR headsetů porostou díky smíšené a rozšířené realitě

2. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Prodej náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu podle IDC v prvním čtvrtletí roku 2024 meziročně klesl o 67,4 %. Pokles se podle agentury očekával a je připisován přechodem trhu do nových segmentů, jako jsou právě smíšená realita (MR) a rozšířená realita (ER). Navzdory poklesu prodeje vzrostla průměrná prodejní cena (ASP) headsetů na více než 1 000 USD. Čtěte více