Žádejte zákazníky, aby psali recenze o nákupu u vás

5. 6. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Heureka.cz a Aukro.cz)
Přibližně 89 procent českých zákazníků čte před nákupem na internetu hodnocení prodejců, až 80 procent nakupujících hodnocení po nákupu samo píše. Svým přátelům doporučuje zboží nebo e-shop více než polovina z nich. Vyplývá to z výzkumu webů Heureka.cz a Aukro.cz.
Foto: Sxc.hu

Ve srovnání s rokem 2009 výrazně klesá počet lidí, pro které nejsou recenze e-shopů a hodnocení ostatních nakupujících nijak důležité. V současné době recenze nesleduje pouze necelá desetina nakupujících,“ řekla Michaela Papežová z obchodního portálu Aukro.cz a dodala: „Pro zbylých 90 procent je čtení hodnocení jedním z nejdůležitějších vodítek pro nákup na internetu.“

Zároveň roste počet nakupujících, kteří hodnocení sami píšou. „Pokud jsou nakupující přímo vyzváni, recenzi napíše téměř 60 procent z nich,“ uvedl Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz, na kterém recenze ověřených zákazníků mimo jiné pomáhají odhalovat případné podezřelé prodejce.

Celkově své zkušenosti s nákupem sděluje až 81 procent nakupujících, v roce 2009 to bylo 73 procent. „Na Slovensku hodnocení píše zatím pouze 69 procent, očekáváme však, že podobně jako v ČR dojde ke zvyšování tohoto podílu,“ dodal Kamil Demuth.

 
ČRSR
201120092011
Vyhledáváte recenze obchodu nebo hodnocení prodejce před nákupem?
Ano, vždy si před nákupem recenze nebo hodnocení najdu. 43%30%42%
Ano, jen v případě, že obchod nebo prodejce neznám. 48%56%47%
Ne, recenze pro mě nejsou důležité. 9%14%11%
 
Hodnotíte po nákupu prodejce nebo e-shop, ve kterém jste nakoupil/a?
Ano, ale jen v případě, že z nákupu mám negativní zkušenost. 6%8%8%
Ano, ale jen v případě, že z nákupu mám pozitivní zkušenost. 5%7%6%
Ano, ale jen pokud jsem k tomu přímo vyzván. 57%40%44%
Ano, hodnotím pokaždé. 13%18%11%
Ne, hodnocení po nákupu nepíšu vůbec. 19%27%31%
 
Doporučujete přátelům zboží nebo e-shop?
Ano, když něco nakoupím, hned o tom napíšu. 7%8%9%
Spíše ano, pomůže jim to v rozhodování.52%50%55%
Spíše ne, mluvím jen o vysloveně dobrých nebo špatných nákupech. 30%31%26%
Ne, do toho, co nakupuji, nikomu nic není. 11%10%10%
Štítky: 

Podobné články

České e-commerce se dařilo, již je jen jednotky procent pod loňským rokem

11. 7. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Očekávané meziroční srovnání výkonu e-commerce, které v druhém čtvrtletí už „nejde proti“ koronavirovým opatřením, ukázalo významné zlepšení. Čísla obratu e-shopů se v druhém čtvrtletí zastavila 9 % pod úrovní loňského roku. Růst vykázaly především kategorie spojené s energetickou krizí a válkou na Ukrajině – krbová kamna nebo sporáky na tuhá paliva. Skokanem se staly 3D tiskárny. Čtěte více

Česká e-commerce v prvním čtvrtletí meziročně ztratila 25 %

20. 4. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK a Heureka)
Aktuální pokles obratu e-shopů o čtvrtinu v porovnání s prvním kvartálem 2021 podle Heureky stále znamená růst oproti přepandemickému období. Na vině meziročního poklesu je loňský lockdown a s tím spojený přesun nákupů lidí z kamenných prodejen na internet. Celkové situaci nepřispěla ani společenská nálada a růst cen způsobený vysokou inflací. Čtěte více

Podíl e-commerce na českém maloobchodě se vloni zvýšil na 17 %

1. 4. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
O tom, že význam české e-commerce je stále větší, se v uplynulých dvou letech přesvědčil prakticky každý. Rostoucí důležitost internetového prodeje potvrzují také data Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Z těch vyplývá, že podíl e-commerce na celém českém maloobchodu dosáhl v roce 2021 již na 17 %. Čtěte více

Heureka Group představuje novou identitu, součástí jsou zbrusu nové partnerské značky pro B2B komunikaci

24. 2. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Největší evropský nákupní rádce, skupina srovnávačů střední a východní Evropy Heureka Group, představila nové logo a firemní identitu. Představeny byly i tři nové B2B značky, které pomohou jasně a srozumitelně komunikovat k obchodním partnerům. Čtěte více