Žádejte zákazníky, aby psali recenze o nákupu u vás

5. 6. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Heureka.cz a Aukro.cz)
Přibližně 89 procent českých zákazníků čte před nákupem na internetu hodnocení prodejců, až 80 procent nakupujících hodnocení po nákupu samo píše. Svým přátelům doporučuje zboží nebo e-shop více než polovina z nich. Vyplývá to z výzkumu webů Heureka.cz a Aukro.cz.
Foto: Sxc.hu

Ve srovnání s rokem 2009 výrazně klesá počet lidí, pro které nejsou recenze e-shopů a hodnocení ostatních nakupujících nijak důležité. V současné době recenze nesleduje pouze necelá desetina nakupujících,“ řekla Michaela Papežová z obchodního portálu Aukro.cz a dodala: „Pro zbylých 90 procent je čtení hodnocení jedním z nejdůležitějších vodítek pro nákup na internetu.“

Zároveň roste počet nakupujících, kteří hodnocení sami píšou. „Pokud jsou nakupující přímo vyzváni, recenzi napíše téměř 60 procent z nich,“ uvedl Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz, na kterém recenze ověřených zákazníků mimo jiné pomáhají odhalovat případné podezřelé prodejce.

Celkově své zkušenosti s nákupem sděluje až 81 procent nakupujících, v roce 2009 to bylo 73 procent. „Na Slovensku hodnocení píše zatím pouze 69 procent, očekáváme však, že podobně jako v ČR dojde ke zvyšování tohoto podílu,“ dodal Kamil Demuth.

 
ČRSR
201120092011
Vyhledáváte recenze obchodu nebo hodnocení prodejce před nákupem?
Ano, vždy si před nákupem recenze nebo hodnocení najdu. 43%30%42%
Ano, jen v případě, že obchod nebo prodejce neznám. 48%56%47%
Ne, recenze pro mě nejsou důležité. 9%14%11%
 
Hodnotíte po nákupu prodejce nebo e-shop, ve kterém jste nakoupil/a?
Ano, ale jen v případě, že z nákupu mám negativní zkušenost. 6%8%8%
Ano, ale jen v případě, že z nákupu mám pozitivní zkušenost. 5%7%6%
Ano, ale jen pokud jsem k tomu přímo vyzván. 57%40%44%
Ano, hodnotím pokaždé. 13%18%11%
Ne, hodnocení po nákupu nepíšu vůbec. 19%27%31%
 
Doporučujete přátelům zboží nebo e-shop?
Ano, když něco nakoupím, hned o tom napíšu. 7%8%9%
Spíše ano, pomůže jim to v rozhodování.52%50%55%
Spíše ne, mluvím jen o vysloveně dobrých nebo špatných nákupech. 30%31%26%
Ne, do toho, co nakupuji, nikomu nic není. 11%10%10%
Štítky: 

Podobné články

Stabilní start pro českou e-commerce: První čtvrtletí přineslo 4% meziroční růst

25. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Česká e-commerce zaznamenala v prvním čtvrtletí roku 2025 meziroční růst ve výši čtyř procent. Zatímco v lednu a únoru zůstávala výkonnost pod očekáváním, výrazné zlepšení přišlo v březnu, kdy došlo k meziročnímu růstu. Zvýšený zájem byl především v sezónních kategoriích jako zahrada, cyklistické vybavení a obecně vybavení na venkovní sporty. Čtěte více

Heureka vyhlásila vítěze soutěže ShopRoku 2024. Které obchody uspěly?

4. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Soutěž ShopRoku zná své vítěze za rok 2024. Nákupní rádce Heureka.cz letos už pošestnácté ocenil nejlepší české e-shopy napříč několika kategoriemi od zákaznické oblíbenosti až po kvalitu služeb. O výsledcích jako každý rok rozhodovali, jak samotní zákazníci, tak odborná porota. Novinkou letošního ročníku je kategorie Značka roku. Čtěte více

eCommerce Insider: Česká e-commerce loni vzrostla o pět procent. Co ji čeká letos?

13. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK a Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2024 s celkovým obratem 194 miliard korun, což znamená nárůst o pět procent oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál. Nejvýraznějšího růstu se vloni dočkaly kategorie spojené s udržitelností a volnočasovými aktivitami. Čtěte více

Češi utráceli. Tuzemská e-commerce v roce 2024 opět rostla

10. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Česká e-commerce má za sebou úspěšný rok 2024. V porovnání s tím předchozím vyrostly obraty o pět procent a e-shopy tak mohou být spokojené. Podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) lze očekávat obdobný pozitivní vývoj také letos. Čtěte více