Zacyklení
- 18. 12. 2009
- 1 min
Vánoce za dveřmi, tak si trochu odpočiňme od témat, která nás sice živí, ale možná jich máme za celý ten rok docela dost. Nemá to nic společného s Vánocemi, ani s obchodem, i když možná trochu s obojím. Právě v tomto čase se vám asi často stává, že téměř neodlepíte telefon od ucha. Zavedení dalších služeb u jednoho z našich operátorů neumím posoudit. Nevím, zda něco podobného mají i operátoři ostatní: spojovatelku, SMS informace o dostupnosti druhého a podobně. Ale často dostáváme do situace, kdy vlastně ani nevíme, kdo komu volá a volal, nebo se nedovolal či zmeškal hovor.
Chvíli jsem to sledoval i na svém telefonu, a zjistil jsem, že pouhým dodržováním několika drobných pravidel by se mohl ruch na mém telefonu dosti zjednodušit. To však pouze v případě, že tato pravidla znají obě strany a dodržují je.
Pravidlo první – když někomu volám a tento mluví s někým jiným, položím telefon a pokud možno nevytáčím číslo znovu a znovu, abych se přesvědčil, že dotyčný stále ještě hovoří. Pozn. pravidlo jedna plně funguje pouze v součinnosti, a tedy v případě, že druhá strana ctí úplně nejzákladnější pravidlo, a to je, že na zmeškaný hovor se volá zpět.
Pravidlo druhé – když se spojení přeruší v průběhu telefonu, tak si oba účastníci nevolají okamžitě navzájem znovu, ale číslo vytáčí ten, kdo byl volající. Jen tak se předejde situaci kdy obě osoby … speaking to someone else.
A pravidlo třetí? Třeba jen to, že když mi někdo volá, tak mi nejspíš něco chce.
Přežijte ve zdraví těch pár dní roku 2009
A místo Happy selling zkusme třeba Happy calling…