Za zboží se více platí při osobním odběru, dobírka naopak klesá

14. 7. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Heureka.cz)
Zájem o platbu na dobírku v českých e-shopech dlouhodobě klesá. I když jde stále o nejrozšířenější způsob platby mezi českými zákazníky, aktuálně ji v českých e-shopech využívají méně než dvě pětiny zákazníků. Oslabila i oblíbená platba bankovním převodem.
Foto: Freeimages

Fenoménem je naopak platba za zboží až při osobním odběru a roste také zájem o online platby. Vyplývá ze statistik Heureka.cz, předních českých e-shopů a platební brány PayU v ČR.

Dobírka sice patří mezi českými zákazníky dlouhodobě k nejoblíbenějším způsobům platby v e-shopech, její obliba však klesá. Oproti loňsku oslabila o 6 procentních bodů. „Dobírka má několik nevýhod, které její tradičně silnou pozici dlouhodobě oslabují. Mezi ty největší patří vysoká cena za dobírku a nutnost mít po ruce často nemalou hotovost. Ne všichni dopravci totiž nabízí možnost zaplatit dobírku přes platební terminál kartou,“ řekl Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz.

V platebních preferencích Čechů je však vidět i jiný zajímavý trend. „Masivní nárůst počtu odběrných míst nebo kamenných výdejen způsobil, že se druhou nejoblíbenější platbou staly platby na odběrných místech. Ty už aktuálně využívá 29 % zákazníků. „Lidé mají o tento způsob platby zájem, protože mají zboží, které nakoupili online, pod kontrolou a mohou se ujistit, že dorazilo. Navíc je způsob nákupu velmi podobný tomu v klasickém retailu, což je lidem blízké,“ dodal Tomáš Braverman.

Poklesu zájmu zákazníků čelí i platby za zboží bankovními převody. Ty meziročně ztratily několik procent, a to na úkor rychlých online plateb. Ty totiž naopak zaznamenávají nárůst zájmu, což dokládá Gabriel Kalapoš, ředitel platební brány PayU v ČR.

Objem transakcí za zboží přes platební bránu PayU vzrostl meziročně na dvojnásobek. Velká výhoda online plateb je v jejich jednoduchosti a bezpečí, které poskytují. Podle Kalapoše jsou online platby velkým trendem budoucnosti a to především proto, že zákazníkům poskytují komfort při nákupu a e-commerce obchodníkovi možnost jak zvyšovat konverzi i celkový objem prodeje. „Vzrůstající zájem o tyto metody pozorujeme nejen mezi zákazníky, ale také mezi obchodníky. Ti si postupně uvědomují, že rozšíření nabídky platebních metod může být na malém českém trhu nejen důležitou konkurenční výhodou, ale i způsobem jak přetavit investice do návštěvnosti v dokončený nákup,“ řekl Klapoš.

Štítky: 

Podobné články

Nová podoba odložených plateb: Skip Pay zavádí balíčky služeb, zvyšuje limity i úroveň zabezpečení

26. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Nízká loajalita zákazníků, aktuální odliv zhruba šesti procent obratů od českých zákazníků do zahraničí, ale také rostoucí tlak na bezpečnost a nechuť platit předem za zboží v zabalené krabici. Česká e-commerce se probírá do „nové reality“, v níž by mohla výrazně větší roli hrát i tzv. odložená platba. Čtěte více

Rostoucí množství podvodů v e-commerce zvyšuje oblibu odložených plateb

5. 2. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Situace v české e-commerce výrazně mění vnímání funkce odložených plateb – jejich obliba meziročně vzrostla takřka o pětinu. Podle Skip Pay, jednoho z českých poskytovatelů této služby v průběhu Vánoc využívalo odloženou platbu dokonce až 47,5 % zákazníků, a to i jako pojistku bezproblémového nákupu. Pomohlo také to, že odložená platba začíná zajímat i menší e-shopy. Čtěte více

Platební trendy v roce 2024: Rychlost, plynulost, bezpečnost a možnost „platit po svém“

3. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Nejenom česká e-commerce scéna prochází neustálým vývojem. Zákazníci se museli v loňském roce např. přizpůsobit vyšším životním nákladům a mají některé nové potřeby, kterým musí obchodníci jít naproti, chtějí-li uspět. Prim hraje stále cena, zákazníci jsou ale nyní náročnější i na služby, zabezpečení a inovace. Čtěte více

Šest trendů, které budou e-shopům formovat vánoční sezónu

29. 9. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Přestože nás od vánočních kampaní dělí ještě několik týdnů, na straně e-shopů už by měly být přípravy v plném proudu. A již nyní je jasné, že letošní sezona bude opět v mnoha ohledech unikátní. Kde se mohou e-shopy učit od předchozích let a jen vylepšovat stávající procesy a kde se naopak musí pustit do neprobádaných končin, kde štěstí přeje odvážným (ale i připraveným)? Čtěte více