Za služby na internetu Češi loni online utratili přes 21 miliard korun

5. 2. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Nejen zboží, ale také služby si Češi kupují na internetu stále častěji. Jen v loňském roce za ně utratili online kolem 21 miliard korun. Až 60 % plateb za služby na internetu pokrývají online platební metody. Nejsilnější kategorií služeb na internetu je online sázení a cestování. Zájem je o nákup letenek a roste i počet jízdenek zaplacených online.
Foto: Freeimages.com

„Služby byly dosud vnímány v souvislosti s e-commerce spíše okrajově, těžko se měřily. Aktuálně už představují nezanedbatelný segment v e-commerce s vysokým potenciálem růstu. Jestliže se v roce 2013 zaplatilo online za služby 18 miliard, v loňském roce to bylo zhruba o šestinu více,“ upřesnil Gabriel Kalapoš, ředitel platební brány PayU v ČR.

Segment bez dobírky

Podle něj stojí úspěch segmentu služeb na internetu nejen na rostoucí poptávce, ale i na způsobu platby za ně. Za služby totiž zákazníci v drtivé většině platí předem, a to nejvíce online platebními metodami (až 60 % všech plateb za služby na internetu). Na rozdíl od e-shopů se zbožím tak prodejci služeb nemusí investovat do dobírky. „Správně integrované online platby zvyšují počet dokončených objednávek, a navíc díky své jednoduchosti a pohodlnosti ulehčují nákup a zvyšují spotřebu služeb v online prostředí. Potvrzují to čísla našich největších klientů ze segmentu služeb,“ potvrdil Gabriel Kalapoš. Až 70 % všech online plateb za služby na internetu pokrývají karty, 30 % pak tvoří platby rychlým online převodem jednotlivých bank.

Budoucnost online plateb za služby je podle Gabriela Kalapoše v jednoduchosti a bezpečnosti řešení. Příkladem je metoda tzv. uložené karty, kdy si zákazník při prvním nákupu uloží informace o kartě, preferované dopravě a dodací adrese za příští nákup už dokončí a zaplatí jen jedním kliknutím. Nejoblíbenějšími a z hlediska plateb klíčovými kategoriemi služeb, které dnes rostou, jsou zejména sázky a hry, cestování (letenky a jízdenky), předplatné (noviny, časopisy) nebo právě pojištění.

Štítky: 

Podobné články

HDP v roce 2023 klesl o 0,4 %

5. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ČSÚ)
Podle zpřesněného odhadu ČSÚ vzrostl hrubý domácí produkt ve 4. čtvrtletí 2023 mezičtvrtletně o 0,2 % a meziročně klesl o 0,2 %. HDP za celý rok 2023 klesl o 0,4 %. Hrubý domácí produkt očištěný o cenové vlivy a sezónnost byl ve 4. čtvrtletí o 0,2 % vyšší než v předchozím čtvrtletí a v porovnání se stejným čtvrtletím roku 2022 klesl o 0,2 %. Čtěte více

Platební morálka českých podnikatelů a firem se zlepšuje

4. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Čeští podnikatelé a firmy platí drtivou většinu faktur včas. Zatímco před pěti lety proběhlo se zpožděním 36 % plateb, v roce 2023 už to bylo jen 29 %. Klesá i průměrný počet dnů po splatnosti, který byl vloni 13, v roce 2019 přitom vyšplhal až na 58. Na druhou stranu nikdy není uhrazeno osm procent faktur. Na Slovensku je ovšem trend opačný – vloni zde zůstalo neuhrazených 18 % faktur. Čtěte více

Důvěra mezi podnikateli dále oslabuje, spotřebitelé jsou optimističtější

28. 2. 2024. (redaktor: František Doupal)
Souhrnný indikátor důvěry ČSÚ, vyjádřený bazickým indexem, se meziměsíčně snížil o 1,9 bodu na hodnotu 90,6, a to při rozdílném vývoji jeho složek. Indikátor důvěry podnikatelů poklesl o 2,8 bodu na hodnotu 89,9 a indikátor důvěry spotřebitelů se zvýšil o 2,8 bodu na hodnotu 94,0. Čtěte více

HDP v roce 2023 klesl o 0,4 %

31. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ČSU)
Hrubý domácí produkt klesl v roce 2023 podle předběžného odhadu ČSÚ o 0,4 %. Ve 4. čtvrtletí HDP klesl meziročně o 0,2 % a mezičtvrtletně vzrostl o 0,2 %. Čtěte více