Xerox na popředí v oblasti outsourcingu tiskových služeb

25. 11. 2010. (redaktor: Ondřej Jánoška, zdroj: Xerox)
Podle poslední zprávy výzkumné firmy IDC „Worldwide and U.S.Outsourced Print and Document Services Forecast and Analysis“ je společnost Xerox podle celosvětových tržeb za rok 2009 jedničkou na globálním trhu služeb MPS (Managed Print Services).

Zpráva IDC, která analyzuje dodavatele outsourcingu dokumentů v řadě segmentů včetně outsourcingu tiskových služeb (MPS) a outsourcingu obchodních procesů (BPO) uvádí, že hodnota trhu MPS služeb v roce 2009 byla 7,78 miliard USD, což představuje nárůst o 8,1 procenta. Xerox dosáhl mezi dodavateli s 48,5 procenty největšího podílu.

„Značný náskok Xeroxu v podílu na trhu lze přisuzovat jeho snahám o rozšiřování tradičních MPS služeb napříč společností, aby nezahrnovaly pouze kancelář, ale i vnitropodnikový produkční tisk a podporu mobilních pracovníků,“ řekl Michael Orasin, manažer výzkumu ve společnosti IDC.

Podle IDC umožňují služby MPS společnostem všech velikostí zaměřit se na náklady na infrastrukturu související s tiskem. Správně realizovaný program outsourcingu tiskových služeb může snížit náklady až o 30 procent, zvýšit produktivitu, podpořit soulad s předpisy a zlepšit udržitelný rozvoj v oblasti životního prostředí.

Jako lídr na trhu MPS služeb byl Xerox prvním, kdo nabídl podnikové tiskové služby (Enterprise Print Services – EPS), které zahrnují všechny prvky podnikové tiskové infrastruktury – od zasíťovaných kanceláří přes vnitropodniková tisková střediska až po virtuální pracovníky.

Zahraniční společnosti z různých sektorů, které využívají přínosy osvědčeného přístupu společnosti Xerox k službám MPS:

• Solaris Health System se sídlem v Edisonu (New Jersey) nasadila strategii MPS služeb společnosti Xerox, aby snížila náklady na IT infrastrukturu ve svých sedmi zdravotnických zařízeních o více než 20 procent. Společnost využívá zkušenosti Xeroxu v oblasti outsourcingu obchodních procesů (BPO), aby zlepšila tok informací v rámci zdravotnické sítě pomocí integrace strategií správy dokumentů se stávajícími aplikacemi a technologiemi zdravotnických informačních systémů.

• Rialto Unified School District začal používat podnikové tiskové služby Xerox, aby ušetřil stovky tisíc dolarů na nákladech souvisejících s dokumenty. Používáním funkce „print governance“, nejnovějšího přírůstku v portfoliu MPS služeb společnosti, dosáhne Rialto úspor ve výši téměř půl milionu dolarů díky lepší správě tisku ve všech svých 25 budovách.

• QinetiQ, přední společnost v oblasti obranných technologií a bezpečnosti se sídlem ve Velké Británii, snížila spotřebu energií a produkci skleníkových plynů o 44 procent díky strategii outsourcingu tiskových služeb společnosti Xerox. Xerox rovněž pomohl zlepšit zabezpečení a shodu s vysokofrekvenčními identifikačními zaměstnaneckými kartami tím, že rozšířil zabezpečený tisk, kopírování, faxování a nové inteligentní skenování s technologií optického rozeznávání textu o sledování nepatřičného nebo důvěrného obsahu.

V České republice využívá outsourcingu tiskových služeb například:

• Město Chomutov dosáhlo významných úspor v nákladech díky použití MPS služeb společnosti Xerox pro zrychlení práce s dokumenty a zvýšení jejich zabezpečení. V rámci svých tří pracovišť, která poskytují služby 350 tisícům obyvatel, snížil Chomutov počet tiskových strojů z 310 na 130 a při nezměněném ročním objemu tisku ušetří až 3,5 milionu korun.

• Raiffeisenbank obsluhující klienty v síti více než sta poboček a klientských center nasadila strategii MPS služeb k zefektivnění svého tiskového prostředí a zvýšení produktivity. Díky řešení společnosti Xerox došlo zároveň ke snížení průměrné ceny za výtisk a výrazně se také zvýšila rychlost tisku.

Xerox je rovněž v dobré pozici, aby využil současný trend růstu outsourcingu dokumentů díky své nabídce v oblasti BPO. Spolu se společností Affiliated computer services, která se v letošním roce stala součástí Xerox Corporation, je Xerox nyní vedoucí světovou společností pro správu obchodních procesů a outsourcingu informačních technologií. Nabízí globální služby od krytí pohledávek, elektronických zdravotních záznamů a automatizovaných platebních transakcí po střediska péče o zákazníky a správu benefitů lidských zdrojů.