WD Reseller Advisory Team

29. 3. 2010. (redaktor: Richard Voigts, zdroj: )
Společnost Western Digital hodlá být blíže svým prodejcům, proto pozvala vybrané resellery do poradního týmu, aby získala širší zpětnou vazbu z trhu. Představila jim spíše obchodní aktivity a příležitosti, než technologické detaily.
Jiří Olejník představuje resellerům vizi poradního týmu WD

Setkání uvedl Jiří Olejník, který má náš region po obchodní stránce na starosti. Kromě stručného představení celé šíře produktového portfolia vypíchnul barevné značení disků „BGB“. „Blue“ znamená v podání WD spolehlivost, „Green“ samozřejmě nízkou spotřebu a „Black“ vysoký výkon.

Obchodní příležitosti při prodeji HDD Ve WD vyrobila a světě prodala za čtvrtletí 50 milionů disků, tj. 550 tisíc za den, 23 tisíc za hodinu, 380 za minutu. „Zatímco 160GB disk se testoval den, 1TB disk se testuje týden. Vše, co dnes WD dělá, se řídí kvalitou,“ prohlásil Jiří Olejník, a pokračoval: „Ztratí-li váš zákazník svoje data, ztratil svůj život. Fotografie jeho dětí mu totiž už nikdo nevrátí. Šance pro prodej pevných disků jsou i nadále obrovské, protože vzdělání koncových zákazníků v této oblasti je stále nízké, například ohledně zálohování. Na českém trhu se vloni prodalo pevných disků za miliardu, z toho 70 % tvořily vestavěné disky. Naučte své zákazníky zálohovat. Když to naučíte jen polovinu z nich, máte dalších půl miliardy korun z prodeje externích disků na stole.“

Současná i připravovaná podpora WD Většina partnerů tento přístup chápe. Například Pavel Šimíček z firmy Dytron bez obalu prohlásil: „Výpočetní technice se věnuji kvůli penězům, které na ní vydělám. Nic jiného mě nezajímá.“ Miroslav Bečev, který se věnuje téměř výhradně servisu a považuje se sice spíše za technika, nakonec své představení také zakončil také spíše obchodně: „Zda je něco o stovku levnější, je mi celkem jedno. Na každém produktu mě zajímá pouze to, jak dlouho toto zařízení od prodeje ke konci svého života vydrží a kolik mezitím přinese problémů, to mě živí. Pokud někdo za servis neplatí, přestává platit i smlouva.“

Co se týče již připravované podpory, korporátní stránky WD budou lokalizovány do češtiny, včetně popisů produktů (data sheets) na adrese www.WDBrand.com. Popis partnerského programu pro náš region na adrese www.selectwd-emea.com bude rovněž v češtině. Ze setkání s resellery si společnost WD pořídila detailní zápis, poznamenala jejich přání a potřeby, které hodlá po zhodnocení naplnit tak, aby se jim pokud možno všechny produkty WD prodávaly ještě lépe. Mezi nejčastější požadavky resellerů z poradního sboru patřily demoprodukty a další podpůrné prodejní materiály, a také zajištění dostupnosti informací o plné šíři produktového portfolia WD u autorizovaných distributorů. Stává se totiž, že někteří subdistributoři mají o produktech nejen lepší informace, ale i narozdíl od autorizovaných distributorů okamžitě dostupné skladové zásoby. V další diskuzi byla probrána problematika RMA, a telemarketing.

Další obdobné setkání WD s dealery se má konat za půl roku a proběhne na něm zhodnocení nastartované širší obchodní i technické podpory.