Výdaje na AR a VR se v Evropě do roku 2027 vyšplhají na 8,4 miliardy dolarů

30. 11. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Evropské výdaje na rozšířenou a virtuální realitu podle prognózy IDC dosáhnou do roku 2027 výše 8,4 miliardy USD, což představuje 22,4% pětiletou složenou roční míru růstu (CAGR). Po uvedení zařízení Apple Vision Pro a nového Meta Quest 3 se předpokládá, že VR poroste o něco rychleji než AR a bude ve světě tvořit většinu výdajů na AR/VR.

„Evropské společnosti zůstávají skeptické ohledně ekonomického výhledu, protože přetrvávající vysoká inflace, nedostatek pracovních sil v některých odvětvích a dlouhodobý dopad na ceny nadále ohrožují jejich výkonnost,“ uvedla Barbora Pavlíková, analytička společnosti IDC. „Přesto organizace ve snaze o překonání ekonomických nejistot navyšují rozpočty na IT. Mnoho společností tak plánuje i vyčlenění rozpočtů na AR a VR technologie s cílem odlišit se od konkurence, přinést inovativní produkty vhodné pro hybridní pracoviště a nabídnout zákazníkům technologicky orientovanou zkušenost.“

V roce 2024 budou za rozšířenou realitu nejvíce utrácet odvětví diskrétní (kusové) výroby, dopravy a průmyslu. Výrobně zaměřená průmyslová odvětví budou AR využívat pro údržbu majetku, vzdálenou komunikaci nebo školení. Tím, že AR umožňuje zefektivnit i ty nejsložitější úkoly v reálném čase, přispívá k optimalizaci procesů v celém hodnotovém řetězci. V oblasti B2B budou v příštím roce nejrychleji růst výdaje na AR v sektoru ústřední státní správy, a to díky nasazení řešení AR v projektech chytrých měst. Rozšířená údržba je nejoblíbenějším případem použití AR, ale díky rostoucí poptávce po hrách AR ve spotřebitelském segmentu bude toto využití AR do roku 2027 nejrychleji rostoucí.

Na straně VR bude nejvýdělečnějším komerčním odvětvím maloobchod. Předváděcí online akce způsobily v maloobchodu revoluci v nakupování zákazníků a znovu se dostanou do popředí zájmu poté, co se maloobchodníci v předchozím roce přesunuli od zákaznické zkušenosti (CX) k ziskovosti a omezení nákladů. Zájem zákazníků výrazně zvýšily i inovace, jako je umožnění interakce s virtuálními 3D produkty před jejich nákupem nebo přizpůsobení produktů z pohodlí domova.

Výdaje v oblasti VR posílí i nedávné představení zařízení Apple Vision Pro a zahájení prodeje modelu Meta Quest 3 a dalších. Všechna odvětví zahrnutá v analýze IDC zaznamenají v pětiletém období dvouciferný růst. V komerčním segmentu bude v příštím roce nejoblíbenějším případem použití školení. Technologický pokrok, potřeby vzdálených týmů a hybridní pracoviště budou ve VR tlačit na oblast týmové spolupráce, která se do roku stane 2027 nejrychleji rostoucím případem využití VR.

Podobné články

Prodej tiskáren a multifunkcí ve čtvrtém čtvrtletí roku 2024 meziročně vzrostl o 3,1 %

2. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový trh s periferními tiskovými zařízeními podle IDC ve čtvrtém kvartálu roku 2024 zaznamenal meziroční růst o 3,1 %. Pro dalo se téměř 22 milionů zařízení. Podle IDC tak jde o druhé čtvrtletí růstu v řadě. Čtěte více

Celosvětový trh s chytrými telefony v 1. čtvrtletí 2025 vzrostl o 1,5 %

24. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle údajů společnosti IDC vzrostl celosvětový prodej chytrých telefonů v prvním čtvrtletí roku 2025 meziročně o 1,5 % na 304,9 milionu kusů. Trh s chytrými telefony si vedl v souladu s prognózami IDC, současná obchodní válka mezi USA a Čínou a volatilita cel však způsobuje obavy ohledně dalšího vývoje. Čtěte více

Trh s počítači vkročil do turbulentního roku 2025 s dobrými výsledky

14. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle průzkumu společnosti IDC vzrostly dodávky osobních počítačů v prvním čtvrtletí roku 2025 o 4,9 % oproti předchozímu roku. Celosvětově se prodalo 63,2 milionu zařízení. Při pohledu na aktuální dění je však zřejmé, že odvětví osobních počítačů bude s největší pravděpodobností letos čelit celé řadě obtíží. Čtěte více

IDC očekává zastavení růstu AR a VR headsetů

9. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle nejnovějších informací společnosti IDC vzrostly celosvětové prodeje náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu v roce 2024 o 10 %. Uvedení nových produktů od stávajících hráčů i vstup několika nových firem do tohoto segmentu pomohlo trhu po dvou letech poklesu opět k růstu. Letos však nejspíš bude opět o něco hůř… Čtěte více