Výdaje na AR a VR se v Evropě do roku 2027 vyšplhají na 8,4 miliardy dolarů

30. 11. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Evropské výdaje na rozšířenou a virtuální realitu podle prognózy IDC dosáhnou do roku 2027 výše 8,4 miliardy USD, což představuje 22,4% pětiletou složenou roční míru růstu (CAGR). Po uvedení zařízení Apple Vision Pro a nového Meta Quest 3 se předpokládá, že VR poroste o něco rychleji než AR a bude ve světě tvořit většinu výdajů na AR/VR.

„Evropské společnosti zůstávají skeptické ohledně ekonomického výhledu, protože přetrvávající vysoká inflace, nedostatek pracovních sil v některých odvětvích a dlouhodobý dopad na ceny nadále ohrožují jejich výkonnost,“ uvedla Barbora Pavlíková, analytička společnosti IDC. „Přesto organizace ve snaze o překonání ekonomických nejistot navyšují rozpočty na IT. Mnoho společností tak plánuje i vyčlenění rozpočtů na AR a VR technologie s cílem odlišit se od konkurence, přinést inovativní produkty vhodné pro hybridní pracoviště a nabídnout zákazníkům technologicky orientovanou zkušenost.“

V roce 2024 budou za rozšířenou realitu nejvíce utrácet odvětví diskrétní (kusové) výroby, dopravy a průmyslu. Výrobně zaměřená průmyslová odvětví budou AR využívat pro údržbu majetku, vzdálenou komunikaci nebo školení. Tím, že AR umožňuje zefektivnit i ty nejsložitější úkoly v reálném čase, přispívá k optimalizaci procesů v celém hodnotovém řetězci. V oblasti B2B budou v příštím roce nejrychleji růst výdaje na AR v sektoru ústřední státní správy, a to díky nasazení řešení AR v projektech chytrých měst. Rozšířená údržba je nejoblíbenějším případem použití AR, ale díky rostoucí poptávce po hrách AR ve spotřebitelském segmentu bude toto využití AR do roku 2027 nejrychleji rostoucí.

Na straně VR bude nejvýdělečnějším komerčním odvětvím maloobchod. Předváděcí online akce způsobily v maloobchodu revoluci v nakupování zákazníků a znovu se dostanou do popředí zájmu poté, co se maloobchodníci v předchozím roce přesunuli od zákaznické zkušenosti (CX) k ziskovosti a omezení nákladů. Zájem zákazníků výrazně zvýšily i inovace, jako je umožnění interakce s virtuálními 3D produkty před jejich nákupem nebo přizpůsobení produktů z pohodlí domova.

Výdaje v oblasti VR posílí i nedávné představení zařízení Apple Vision Pro a zahájení prodeje modelu Meta Quest 3 a dalších. Všechna odvětví zahrnutá v analýze IDC zaznamenají v pětiletém období dvouciferný růst. V komerčním segmentu bude v příštím roce nejoblíbenějším případem použití školení. Technologický pokrok, potřeby vzdálených týmů a hybridní pracoviště budou ve VR tlačit na oblast týmové spolupráce, která se do roku stane 2027 nejrychleji rostoucím případem využití VR.

Podobné články

Prodej PC ve druhém čtvrtletí vzrostl o tři procenta

19. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Trh s tradičními osobními počítači zaznamenal po osmi po sobě jdoucích čtvrtletích poklesu druhé čtvrtletí růstu. Podle společnosti IDC dodávky ve druhém čtvrtletí roku 2024 dosáhly 64,9 milionu kusů, což představuje meziroční růst o tři procenta. Zatímco celkový trh těžil z příznivého srovnání s rokem 2023, slabé výsledky v Číně trh nadále brzdily. Bez zahrnutí Číny by vzrostly celosvětové dodávky meziročně o více než pět procent. Čtěte více
Foto: Algotech

Tržby z prodeje bezpečnostních produktů vloni vzrostly o 15,6 %

8. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětové tržby za bezpečnostní produkty dosáhly v roce 2023 celkem 106,8 miliardy dolarů, což představuje nárůst o 15,6 % oproti roku 2022. Růst tržeb byl výrazný – podle IDC zaznamenalo dvouciferný meziroční nárůst všech šest sledovaných kategorií. Růst by měl navíc pokračovat přinejmenším do roku 2028. Čtěte více

Prodeje AR/VR headsetů porostou díky smíšené a rozšířené realitě

2. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Prodej náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu podle IDC v prvním čtvrtletí roku 2024 meziročně klesl o 67,4 %. Pokles se podle agentury očekával a je připisován přechodem trhu do nových segmentů, jako jsou právě smíšená realita (MR) a rozšířená realita (ER). Navzdory poklesu prodeje vzrostla průměrná prodejní cena (ASP) headsetů na více než 1 000 USD. Čtěte více

Prodej nositelné elektroniky v prvním čtvrtletí 2024 vzrostl o 8,8 %

25. 6. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový prodej nositelné elektroniky v prvním čtvrtletí 2024 podle společnosti IDC meziročně vzrostl o 8,8 procenta na 113,1 milionu kusů. Navzdory růstu počtu prodaných kusů se již pátým čtvrtletím v řadě snižovaly průměrné prodejní ceny (ASP), které klesly o 11 procent (stalo se tak hlavně kvůli rostoucí pozici rozvíjejících se trhů, kde panuje tlak na snižování spotřebitelských výdajů). Čtěte více