Výdaje na AR a VR se v Evropě do roku 2027 vyšplhají na 8,4 miliardy dolarů

30. 11. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Evropské výdaje na rozšířenou a virtuální realitu podle prognózy IDC dosáhnou do roku 2027 výše 8,4 miliardy USD, což představuje 22,4% pětiletou složenou roční míru růstu (CAGR). Po uvedení zařízení Apple Vision Pro a nového Meta Quest 3 se předpokládá, že VR poroste o něco rychleji než AR a bude ve světě tvořit většinu výdajů na AR/VR.

„Evropské společnosti zůstávají skeptické ohledně ekonomického výhledu, protože přetrvávající vysoká inflace, nedostatek pracovních sil v některých odvětvích a dlouhodobý dopad na ceny nadále ohrožují jejich výkonnost,“ uvedla Barbora Pavlíková, analytička společnosti IDC. „Přesto organizace ve snaze o překonání ekonomických nejistot navyšují rozpočty na IT. Mnoho společností tak plánuje i vyčlenění rozpočtů na AR a VR technologie s cílem odlišit se od konkurence, přinést inovativní produkty vhodné pro hybridní pracoviště a nabídnout zákazníkům technologicky orientovanou zkušenost.“

V roce 2024 budou za rozšířenou realitu nejvíce utrácet odvětví diskrétní (kusové) výroby, dopravy a průmyslu. Výrobně zaměřená průmyslová odvětví budou AR využívat pro údržbu majetku, vzdálenou komunikaci nebo školení. Tím, že AR umožňuje zefektivnit i ty nejsložitější úkoly v reálném čase, přispívá k optimalizaci procesů v celém hodnotovém řetězci. V oblasti B2B budou v příštím roce nejrychleji růst výdaje na AR v sektoru ústřední státní správy, a to díky nasazení řešení AR v projektech chytrých měst. Rozšířená údržba je nejoblíbenějším případem použití AR, ale díky rostoucí poptávce po hrách AR ve spotřebitelském segmentu bude toto využití AR do roku 2027 nejrychleji rostoucí.

Na straně VR bude nejvýdělečnějším komerčním odvětvím maloobchod. Předváděcí online akce způsobily v maloobchodu revoluci v nakupování zákazníků a znovu se dostanou do popředí zájmu poté, co se maloobchodníci v předchozím roce přesunuli od zákaznické zkušenosti (CX) k ziskovosti a omezení nákladů. Zájem zákazníků výrazně zvýšily i inovace, jako je umožnění interakce s virtuálními 3D produkty před jejich nákupem nebo přizpůsobení produktů z pohodlí domova.

Výdaje v oblasti VR posílí i nedávné představení zařízení Apple Vision Pro a zahájení prodeje modelu Meta Quest 3 a dalších. Všechna odvětví zahrnutá v analýze IDC zaznamenají v pětiletém období dvouciferný růst. V komerčním segmentu bude v příštím roce nejoblíbenějším případem použití školení. Technologický pokrok, potřeby vzdálených týmů a hybridní pracoviště budou ve VR tlačit na oblast týmové spolupráce, která se do roku stane 2027 nejrychleji rostoucím případem využití VR.

Podobné články

Počítače s umělou inteligencí budou do roku 2027 představovat téměř 60 % veškeré produkce

12. 2. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Nová prognóza IDC odhaduje, že dodávky počítačů s vestavěnými hardwarovými prvky určenými k lokálnímu provádění generativních úloh založených na umělé inteligenci vzroste z téměř 50 milionů kusů v roce 2024 na více než 167 milionů v roce 2027. Čtěte více

Prodej tabletů vloni klesl na nejnižší úroveň od roku 2011

8. 2. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětové dodávky tabletů se podle IDC ve čtvrtém čtvrtletí roku 2023 meziročně snížily o 17,4 % na celkových 36,8 milionu kusů. Jde o největší pokles prodeje za čtvrté čtvrtletí od roku 2016. Za celý rok 2023 se prodej vyšplhal na 128,5 milionu kusů, což představuje pokles o 20,5 % oproti roku 2022 a nejnižší roční objem od roku 2011. Čtěte více

Evropské výdaje na IoT v roce 2024 přesáhnou 260 miliard dolarů

1. 2. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
IDC odhaduje, že evropské organizace v roce 2024 investují do řešení souvisejících s internetem věcí přibližně 260 miliard dolarů. Růst výdajů na internet věcí bude podle IDC v roce 2024 a v dalších letech postupně nabírat na dynamice díky oživení evropské ekonomiky a zaznamená pětiletou složenou roční míru růstu (CAGR) ve výši 11,8 %. Do roku 2027 by tak měl trh dosáhnout hodnoty téměř 368 miliard dolarů. Čtěte více

Apple se vloni stal nejprodávanější značkou chytrých telefonů

19. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Naposledy byla na vrcholu trhu s chytrými telefony jiná společnost než Samsung v roce 2010. Pomyslné střídání na trůnu je způsobeno i dosažením pro Apple vůbec nejvyššího tržního podílu. Čtěte více