Vy ještě nemáte e-shop? Dnes si ho můžete pořídit za několik sekund

17. 3. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Shoptet.cz)
Díky službám, které e-shopová řešení pronajímají, provozovatel obchodu nepotřebuje znát to, co je v pozadí. Během chvilky a bez velkých počátečních investic lze elektronický obchod spustit. Přesto stále přetrvává jistá obava.
Foto: SXC.hu

„V drtivé většině zakládají e-shopy muži, a to i když pak skutečný provoz zajišťuje žena. Ty se obávají technických složitostí, a proto přenechávají nastavení na svých partnerech. S rostoucí počítačovou gramotností podíl žen v oblasti e-commerce roste, z našich údajů se jedná nyní o 23 %,“ komentoval Miroslav Uďan, CEO služby Shoptet.cz.

V případě, že se lidé rozhodnout založit si e-shop mohou si vybrat, zda si pořídí e-shop na míru či využijí open source řešení nebo pronájem. Každé z nich má svá pozitiva a negativa. Nejdražší a nejnáročnější je řešení na míru, které splňuje veškeré požadavky provozovatele.

Je ale potřeba počítat i s dalšími investicemi při potřebě jakékoli změny. E-shopy z open source jsou sice zdarma, ale většinou nepodporují češtinu a je nutné je nechat odborníkem upravit a naprogramovat tak, aby vyhovovaly místním podmínkám. Také údržba je stejně náročná jako v prvním případě.

Pro ty, kteří s internetovým obchodem chtějí začít, je proto nejvhodnější variantou pronájem e-shopového řešení. Nejsou potřeba žádné velké investice na začátku a o plynulý chod i inovace se stará pronajímatel. E-shopová řešení, která lze pronajmout, fungují na principu předem nastavených šablon. Každý si najede to, co mu vyhovuje a sestaví si svůj e-shop jako pomyslnou stavebnici.

„Založení e-shopu není nic složitého. Za několik vteřin máte na základě zadání e-mailové adresy připravený svůj online obchod. Orientace je naprosto intuitivní, takže to zvládne opravdu každý. Po technické stránce je to takto jednoduché,“ dodal Miroslav Uďan.

Štítky: 

Podobné články

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce?

25. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR )
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti. Čtěte více

Čeští a slovenští e-shopaři tápou v datech a cenotvorbě

24. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina e-shopařů v Česku a na Slovensku přiznává problémy při práci s daty nebo nastavením cenové strategie a 49 % velkých e-shopů se potýká s tvorbou pokročilých reportů. Průzkum společnosti Seyfor dále naznačuje, že ani zavedený ERP systém není zárukou efektivního rozhodování, pokud s ním e-shop neumí správně pracovat. Čtěte více

České e-commerce se daří, průměrná měsíční útrata na zákazníka v e-shopech opět rostla

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak ukázal pravidelný měsíční výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli, chuť Čechů nakupovat na internetu stále roste. Průměrná měsíční útrata jednoho on-line nakupujícího dosáhla téměř 5 000 korun, což je o necelých 300 více než v roce 2024. Nejvíce přitom utráceli spotřebitelé v kategorii 25 – 34 let. Čtěte více

Skip Pay se na Slovensku integroval do platebních bran GoPay a Comgate

15. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech ČSOB, na Slovensku potvrzuje, že chytré financování má i za hranicemi Česka své místo. Vedle úspěšné integrace do platebních bran GoPay a Comgate rozšířil fintech své služby také do kamenných poboček cestovní agentury Invia a navázal spolupráci s novými e-shopy. Slovenští zákazníci si také oblíbili nákup na Třetinu. Čtěte více