Vodafon monitoruje provoz díky Adastře

3. 6. 2009. (redaktor: Milan Loucký, zdroj: )
Adastra implementovala ve společnosti Vodafone Czech Republic systém automatického monitorování telekomunikačního provozu. Automated Monitoring System, AMS, se zaměřuje na sledování a reporting telekomunikačního provozu.

Adastra, mezinárodní konzultační a softwarová společnost, implementovala ve společnosti Vodafone Czech Republic systém automatického monitorování telekomunikačního provozu. Automated Monitoring System (AMS) vyvinutý společností Adastra se zaměřuje na sledování a reporting telekomunikačního provozu. V rámci plnění zákonných požadavků veřejné sféry (Policie ČR, exekutorů apod.) umožňuje poskytování informací o využívání služeb elektronických komunikací. Současně společnost Vodafone využívá AMS pro rozsáhlejší vyšetřování potenciálního zneužití (tzv. Fraud Detection) telekomunikačních služeb. Příkladem může být podvodné chování zaměřené na využití služeb bez úmyslu zaplatit apod.

Systém AMS od Adastry se stává neocenitelným pomocníkem při boji proti různým typům podvodníků a současně také pomáhá společnostem poskytovat včasné informace orgánům veřejné sféry, které jsou mobilní operátoři povinni ze zákona poskytovat a předcházet tak potencionálním sankcím. Systém AMS využívá data z datového skladu a obsahuje i zabezpečené automatizované publikování a rozesílání výsledků v rámci firemního intranetu pro uzavřenou skupinu zadavatelů, především pro pracovníky oddělení sledování podvodů.

AMS je schopno během několika minut vyhodnotit sadu požadavků, které dříve zpracovávalo několik pracovníků Vodafone jako hlavní předmět své práce. Systém pracuje jak v online režimu, kdy uživatel může zadat některý z mnoha typů požadavků (např. vyhledávání podle čísla, IMEI telefonu, lokace apod.), tak i v režimu, kdy systém automaticky monitoruje výskyt určité události (např. zadané číslo provedlo hovor), nebo dávkově zpracuje velký balík požadavků.

AMS rovněž umí shromažďovat a analyzovat data o telekomunikačních spojeních mezi jednotlivými účastníky sítě a snaží se co nejdříve odhalit nová telefonní čísla, jejichž chování se velmi podobá již známým podvodným případům a potencionálně se tedy může jednat o podvodné chování.