Visa věští mobilním terminálům skvělou budoucnost

23. 6. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Visa)
Podle studie Visa se v roce 2014 zvýší využívání mobilních terminálů (mPOS – mobile point of sale) ze strany malých a středních obchodníků v Evropě. Menší obchodníci začnou přehodnocovat vztah k přijímání platebních karet, jakmile se s možnostmi mobilních terminálů důkladněji seznámí.
Foto: Freeimages

„Menší obchodníci tradičně projevovali o platby kartami nižší zájem, to se však mění i v České republice. Například klasických platebních terminálů máme nyní po celé republice zhruba 100 tisíc a očekáváme, že do konce roku 2014 dosáhneme hranice sto deseti tisíc kusů. A to i díky naší celonárodní aktivitě zaměřené na rozvoj akceptační sítě, která má vedle zvýšení počtu terminálů u tradičních obchodníků za cíl otevřít nové sektory služeb, jako je doprava, parkování nebo oblast nápojových automatů. Mobilní terminály nám pomohou tuto nabídku doplnit a rozšířit tak akceptační síť u obchodníků,“ uvedl Marcel Gajdoš, regionální manažer Visa Europe pro Českou republiku a Slovenko.

Výzkum, jehož se zúčastnilo přes dva tisíce menších obchodníků ve Velké Británii, Francii, Německu, Itálii a Polsku, potvrdil, že postoj těchto firem k přijímání platebních karet se mění. Zásadním důvodem změny v jejich postoji je to, že si uvědomily, jaký potenciál pro ně mají právě mobilní terminály. Někteří obchodníci nebyli mobilním terminálům původně příliš nakloněni, protože se domnívali, že jsou pro ně řešení na přijímání platebních karet příliš drahá a složitá. Po předvedení jejich funkcí však brzy změnili názor a pochopili, jak praktická a výhodná tato technologie může být.

K hlavním zjištěním výzkumu patří:

  • Více než čtvrtina menších firem, které se zúčastnily šetření, projevila zájem pořídit si mobilní terminál v následujících šesti měsících. 
  • Většina respondentů označila za jedinečnou výhodu to, jak snadno se mobilní terminál používá (výsledky dle jednotlivých zemí: 74 % respondentů ve Francii, 73 % v Německu, 63 % ve Velké Británii a v Polsku, 59 % v Itálii).
  • Za nejdůležitější vlastnost je považována bezpečnost, těsně za ní následuje vyhovění požadavkům příslušného odvětví a možnost přijímání všech významnějších typů karet. 
  • Téměř polovina respondentů v Německu se domnívá, že mobilní terminál by mohl zvýšit prodej, protože zákazníci nebudou omezeni množstvím hotovosti, kterou mají v době nákupu 
  • u sebe. 
  • V Itálii věří 45 % respondentů, že mobilní terminál by jim pomohl zlepšit cash flow, protože by umožnil, aby dostali rychleji zaplaceno. 
  • Výzkum rovněž potvrdil, že zájem o mobilní terminály je přibližně stejný ve všech oborech. Rozhodujícím faktorem není odvětví, ale spíše to, jakou formou daný podnik přijímá platby – převažují zejména ty firmy, u nichž je nejčastějším typem platby osobní transakce.

Visa platební terminály v ČR

Rok

Počet terminálů (v tis.)

Počet transakcí (v tis.)

Objem transakcí (v Kč)

1.       čtvrtletí 2014

97 811

51 611 843

39 575 218

2013

91 771

138 930 988

115 981 006

2012

83 994

105 524 595

98 793 843

2011

74 615

80 803 084

79 947 731

Štítky: 

Podobné články

Nová podoba odložených plateb: Skip Pay zavádí balíčky služeb, zvyšuje limity i úroveň zabezpečení

26. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Nízká loajalita zákazníků, aktuální odliv zhruba šesti procent obratů od českých zákazníků do zahraničí, ale také rostoucí tlak na bezpečnost a nechuť platit předem za zboží v zabalené krabici. Česká e-commerce se probírá do „nové reality“, v níž by mohla výrazně větší roli hrát i tzv. odložená platba. Čtěte více

Rostoucí množství podvodů v e-commerce zvyšuje oblibu odložených plateb

5. 2. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Situace v české e-commerce výrazně mění vnímání funkce odložených plateb – jejich obliba meziročně vzrostla takřka o pětinu. Podle Skip Pay, jednoho z českých poskytovatelů této služby v průběhu Vánoc využívalo odloženou platbu dokonce až 47,5 % zákazníků, a to i jako pojistku bezproblémového nákupu. Pomohlo také to, že odložená platba začíná zajímat i menší e-shopy. Čtěte více

Platební trendy v roce 2024: Rychlost, plynulost, bezpečnost a možnost „platit po svém“

3. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Nejenom česká e-commerce scéna prochází neustálým vývojem. Zákazníci se museli v loňském roce např. přizpůsobit vyšším životním nákladům a mají některé nové potřeby, kterým musí obchodníci jít naproti, chtějí-li uspět. Prim hraje stále cena, zákazníci jsou ale nyní náročnější i na služby, zabezpečení a inovace. Čtěte více

Šest trendů, které budou e-shopům formovat vánoční sezónu

29. 9. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Přestože nás od vánočních kampaní dělí ještě několik týdnů, na straně e-shopů už by měly být přípravy v plném proudu. A již nyní je jasné, že letošní sezona bude opět v mnoha ohledech unikátní. Kde se mohou e-shopy učit od předchozích let a jen vylepšovat stávající procesy a kde se naopak musí pustit do neprobádaných končin, kde štěstí přeje odvážným (ale i připraveným)? Čtěte více