Novinky

V květnu čtenáře zajímaly zejména sportovní weby

Sportovní weby získaly v květnu téměř 800 000 nových uživatelů a jejich návštěvnost se tak zvýšila nejvíce ze všech sledovaných kategorií webových stránek (o téměř 30 %). V rekordní dny, tj. 15. a 18. května, překročil počet uživatelů sportovních webů milion.

František Doupal
Zdroj: Gemius
  • 2. 7. 2015
  • 1 min
V květnu čtenáře zajímaly zejména sportovní weby

Webové stránky zapojené do výzkumu NetMonitor navštívilo v květnu téměř 1,6 milionu zahraničních a 6,8 milionu českých uživatelů, kteří provedli 7,8 miliardy zobrazení stránek. Nejvíce uživatelů navštívilo domovské stránky portálů a databáze a katalogy (6,3 resp. 5,7 milionu). Oproti tomu nejvíce zobrazení stránek zaznamenaly komunikační služby.

Návštěvnost internetu v ČR za duben a květen 2015
UkazatelDuben 2015Květen 2015Absolutní změnaZměna v %
Reální uživatelé (RU)6 688 7486 670 095-18 653-0,28 %
Shlédnuté stránky (PV)7 595 280 8847 584 946 215-10 334 669-0,14 %
RU mobilního internetu4 207 1574 388 107180 9504,3 %
PV mobilního internetu1 331 208 2271 427 942 52396 734 2967,27 %
RU streaming3 494 5823 606 398111 8163,2 %
Zahájená přehrání (streaming)119 600 460120 483 042882 5820,74 %

* Reální uživatelé z ČR - počet uživatelů internetu z České republiky, kteří navštívili alespoň jeden z webů zapojených do výzkumu NetMonitor během daného měsíce.

Zdroj: NetMonitor, duben a květen 2015.

Návštěvnost z mobilních zařízení

Počet návštěvníků z mobilních zařízení na zapojených webech se přiblížil k 4,4 milionům, přičemž meziměsíčně se zvýšil o 4,3 %. Počet mobilních zobrazení stránek vzrostl ještě více (o 7,3 %) a dosáhl 1,4 miliardy. Nejvyššího podílu mobilních zobrazení stránek dosáhly webové stránky v kategoriích Těhotenství a rodičovství, Bulvární magazíny a Sport (25 – 30 %).

Multimediální obsah

V květnu rostla také návštěvnost multimediálního obsahu, která se zvýšila o necelých 900 milionů zahájených přehrání. Počet návštěvníků streamovaného obsahu přesáhl 3,6 milionu, z nichž 1,83 milionu (51 %) tvořili muži. Nejpočetnější skupinou navštěvující multimediální obsah byli uživatelé ve věku 35 až 44 let (23 %) a návštěvníci z Prahy (14 %)