Unified Communications od Dimension Data šetří

24. 9. 2009. (redaktor: Milan Loucký, zdroj: )
Společnost Dimension Data úspěšně dokončila projekt nasazení Unified Communications v České republice a dalších devíti evropských zemích, ve kterých působí. Cílem bylo snížení nákladů na správu IT, zvýšení rychlosti a zjednodušení komunikace.

Řešení Unified Communications je nyní dostupné více než 2 000 zaměstnancům ve 34 kancelářích po celé Evropě.

Projekt Unified Communications byl v celém regionu nasazen v průběhu pěti měsíců za podpory vlastního projektového IT týmu. Řešení je založeno na nejnovější verzi Cisco Unified Communications Manager V7.0, Microsoft Office Communication Serveru a videokonferenčním řešení Tandberg. Nasazeno je ve dvou datových centrech v Londýně a ve Frankfurtu. Díky tomu se podařilo dosáhnout snížení počtu fyzických serverů z celkových 33 na pouhých sedm. IT oddělení získalo výhodu snadnější administrace, snížení nákladů na správu a uvolnilo si ruce pro další aktivity. Snížení spotřeby energií přineslo také okamžité snížení nákladů. Odhadovaná celková výše úspor dosažených pouze diky redukci serverů se odhaduje na 300 000 USD v průběhu následujících tří let.

Další přínosy projektu
Zavedení jednotného řešení umožnilo společnosti Dimension Data centralizovat náklady na volání a minimalizovat počet potřebných telefonních linek. Roční úspora na volání napříč celým regionem činí 36 %.
Využití Microsoft Active Directory znamenalo, že kontaktní detaily všech zaměstnanců v Evropě jsou dostupné ze stolního IP telefonu. Kontaktování je tak mnohem jednodušší, což dále snížilo nespokojenost zaměstnanců se složitým vyhledáváním čísel na pevné i mobilní telefony kolegů.

Zavedení videokonferencí napříč regionem mělo bezprostřední dopad na redukci cestovních nákladů. Jen evropský management uspoří za rok nejméně 20 % na cestovních výdajích. Návratnost investic se tak stala záležitostí několika málo měsíců. Měření ukazují, že každý CEO, COO a CFO takto uspoří v průběhu jednoho roku nejméně 30 pracovních dnů.
Poslední z řady podstatných výhod je, že každý zaměstnanec dosáhl vyšší úrovně mobility mezi jednotlivými evropskými kancelářemi. Bez ohledu na to, v jaké kanceláři pracuje, do svého telefonu se dokáže přihlásit odkudkoliv a může pracovat ze své vlastní přímé linky. Tím může být vždy k zastižení na stejném telefonním čísle jak pro klienty, tak i pro kolegy. Zaměstnanci využívající službu Presence mohou navíc vidět, zda je daný pracovník aktuálně dostupný a snadno mu zavolat pomoci funkce „click-to-dial“.