Tržby e-shopů letos překonají hranici 100 miliard korun

23. 1. 2017. (redaktor: Jakub Špaček, zdroj: Lesensky.cz)
Podle nejnovějších statistik v současnosti funguje v ČR zhruba 38 500 internetových obchodů, což je o 500 více než v roce 2015. Z průzkumu srovnávače Zboží.cz navíc vyplývá, že celkový obrat tuzemských e-shopů poprvé překonal částku 100 miliard korun.
Foto: Pixabay.com

Mezi hlavní důvody patří podle expertů větší důvěra v online nakupování i snadnější tvorba vlastního e-shopu, k jehož spuštění již nejsou nutné technické znalosti. S dostupnými internetovými službami je v současnosti snadné spustit si nejen vlastní webové stránky nebo blog, ale i vlastní internetový obchod. Díky novým specializovaným internetovým službám je totiž možné vložit vlastní e-shop prakticky do jakýchkoli webových stránek. Nezáleží přitom na tom, zda jsou statické, či dynamické, nebo s použitím jaké technologie nebo publikačního systému byly vytvořeny. „Řešení Shopareal.cz lze formou kódu vložit do libovolné webové stránky či na blog. Nabízené produkty, stejně jako nákupy zákazníků, se pak spravují v přehledném administračním rozhraní systému, aniž by se provozovatel e-shopu musel starat o mechanismus prodeje produktů po internetu,“ uvedl Jaroslav Hansal, jednatel společnosti Bohemiasoft, která uživatelům internetu poskytuje e-shopové řešení Shopareal.cz.

Možnost vložit e-shop na jakýkoli vlastní web či blog je na českém internetu novinkou. Cílí na uživatele webu s podnikatelským duchem, kteří si chtějí vytvořit zcela nový internetový obchod nebo využít vysokou návštěvnost svých stránek. Majitelé existujících e-shopů mohou rozšířit svůj hlavní prodejní kanál o další internetové stránky a zvýšit tak svůj dosah na zákazníky a následně i obrat.

Snadná správa obchodu

S centralizovanou správou lze z jednoho místa ovládat libovolný počet obchodů na různých webových stránkách. V přehledné administraci systému se vkládají nové produkty s jejich textovým popisem, fotografií a cenou. Kompletní nabídka zboží se vždy automaticky aktualizuje na všech prodejních internetových stránkách. „Platforma zajišťuje nejen správu prodeje zboží na libovolném počtu webových stránek, ale zároveň může fungovat jako samostatný internetový obchod. Proto je vhodná jak pro začínající prodejce, tak i obchodníky, kteří již provozují svůj e-shop, ale chtějí rozšířit svoje obchodní kanály a zvýšit prodeje,“ dodal Hansal.

Jednoduchý a rychlý nákup

Z nejnovějšího průzkumu Stav e-commerce v ČR v roce 2016 vyplývá, že více než čtvrtina zákazníků na nakupování online oceňuje možnost rychle a jednoduše porovnat jednotlivé produkty mezi sebou, 22 % zákazníků pak větší výběr zboží a 21 % Čechů možnost nakoupit z pohodlí domova. Vložení e-shopu do oblíbených internetových stránek zákazníků nebo na blog, který často navštěvují, je proto další úrovní zjednodušení a zrychlení nákupu. Lidé na webu uvidí nabídku produktů s popisky včetně fotografií a mohou si svůj nákup rovnou vložit do košíku.

Štítky: 

Podobné články

České e-commerce se daří, průměrná měsíční útrata na zákazníka v e-shopech opět rostla

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak ukázal pravidelný měsíční výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli, chuť Čechů nakupovat na internetu stále roste. Průměrná měsíční útrata jednoho on-line nakupujícího dosáhla téměř 5 000 korun, což je o necelých 300 více než v roce 2024. Nejvíce přitom utráceli spotřebitelé v kategorii 25 – 34 let. Čtěte více

Skip Pay se na Slovensku integroval do platebních bran GoPay a Comgate

15. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech ČSOB, na Slovensku potvrzuje, že chytré financování má i za hranicemi Česka své místo. Vedle úspěšné integrace do platebních bran GoPay a Comgate rozšířil fintech své služby také do kamenných poboček cestovní agentury Invia a navázal spolupráci s novými e-shopy. Slovenští zákazníci si také oblíbili nákup na Třetinu. Čtěte více

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více