Tržby e-shopů letos překonají hranici 100 miliard korun

23. 1. 2017. (redaktor: Jakub Špaček, zdroj: Lesensky.cz)
Podle nejnovějších statistik v současnosti funguje v ČR zhruba 38 500 internetových obchodů, což je o 500 více než v roce 2015. Z průzkumu srovnávače Zboží.cz navíc vyplývá, že celkový obrat tuzemských e-shopů poprvé překonal částku 100 miliard korun.
Foto: Pixabay.com

Mezi hlavní důvody patří podle expertů větší důvěra v online nakupování i snadnější tvorba vlastního e-shopu, k jehož spuštění již nejsou nutné technické znalosti. S dostupnými internetovými službami je v současnosti snadné spustit si nejen vlastní webové stránky nebo blog, ale i vlastní internetový obchod. Díky novým specializovaným internetovým službám je totiž možné vložit vlastní e-shop prakticky do jakýchkoli webových stránek. Nezáleží přitom na tom, zda jsou statické, či dynamické, nebo s použitím jaké technologie nebo publikačního systému byly vytvořeny. „Řešení Shopareal.cz lze formou kódu vložit do libovolné webové stránky či na blog. Nabízené produkty, stejně jako nákupy zákazníků, se pak spravují v přehledném administračním rozhraní systému, aniž by se provozovatel e-shopu musel starat o mechanismus prodeje produktů po internetu,“ uvedl Jaroslav Hansal, jednatel společnosti Bohemiasoft, která uživatelům internetu poskytuje e-shopové řešení Shopareal.cz.

Možnost vložit e-shop na jakýkoli vlastní web či blog je na českém internetu novinkou. Cílí na uživatele webu s podnikatelským duchem, kteří si chtějí vytvořit zcela nový internetový obchod nebo využít vysokou návštěvnost svých stránek. Majitelé existujících e-shopů mohou rozšířit svůj hlavní prodejní kanál o další internetové stránky a zvýšit tak svůj dosah na zákazníky a následně i obrat.

Snadná správa obchodu

S centralizovanou správou lze z jednoho místa ovládat libovolný počet obchodů na různých webových stránkách. V přehledné administraci systému se vkládají nové produkty s jejich textovým popisem, fotografií a cenou. Kompletní nabídka zboží se vždy automaticky aktualizuje na všech prodejních internetových stránkách. „Platforma zajišťuje nejen správu prodeje zboží na libovolném počtu webových stránek, ale zároveň může fungovat jako samostatný internetový obchod. Proto je vhodná jak pro začínající prodejce, tak i obchodníky, kteří již provozují svůj e-shop, ale chtějí rozšířit svoje obchodní kanály a zvýšit prodeje,“ dodal Hansal.

Jednoduchý a rychlý nákup

Z nejnovějšího průzkumu Stav e-commerce v ČR v roce 2016 vyplývá, že více než čtvrtina zákazníků na nakupování online oceňuje možnost rychle a jednoduše porovnat jednotlivé produkty mezi sebou, 22 % zákazníků pak větší výběr zboží a 21 % Čechů možnost nakoupit z pohodlí domova. Vložení e-shopu do oblíbených internetových stránek zákazníků nebo na blog, který často navštěvují, je proto další úrovní zjednodušení a zrychlení nákupu. Lidé na webu uvidí nabídku produktů s popisky včetně fotografií a mohou si svůj nákup rovnou vložit do košíku.

Štítky: 

Podobné články

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více

Češi jsou při nákupech impulsivnější, radost z utrácení se ale nevrací a trh deformují slevy

28. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jak se vyvíjí běžný zákazník českých e-shopů? A co si z toho mají odnést obchodníci? Nová sonda Skip Pay ukazuje, že po letech přestáváme být při nakupování ve vleku ekonomické situace a vracíme se k impulsivnějším nákupům. Zároveň ale překvapivě klesá loajalita a také důvěra v obchodníky. A hlavně – radost z nakupování a utrácení se stále nevrací tam, kde byla před inflační vlnou. Čtěte více

Průměrná měsíční on-line útrata na e-shopech v červnu rostla. Muži utráceli víc než ženy

25. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak utráceli Češi v červnu v e-shopech? Na to se opět ve svém pravidelném výzkumu mezi spotřebiteli ptala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Jak ukázaly odpovědi on-line zákazníků, bylo to v meziročním srovnání opět víc než vloni. I nadále tak pokračuje pozitivní trend letošních e-commerce prodejů. Čtěte více

Skip Pay zavádí možnost rozesplátkovat vyúčtování

22. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech od ČSOB, rozšiřuje možnosti svých odložených plateb. Přibyla nabídka rozložit si vyúčtování na splátky po dobu 4–⁠⁠⁠⁠⁠⁠37 měsíců. Je určena především pro nečekané výdaje, které nejdou jednoduše pokrýt z běžného rozpočtu – například stěhování nebo nákladné opravy. Na rozdíl od klasických splátkových produktů na e-shopech zákazník získává větší volnost. Čtěte více