Tři ze čtyř firem se cítí ohroženy

2. 12. 2009. (redaktor: Milan Loucký, zdroj: )
Podle analýzy společnosti McKinsey & Company si 74 procent evropských firem myslí, že jsou extrémně vystaveny změnám na trhu způsobeným informačními technologiemi.

Pouze 18 procent firem však věří, že jsou v nasazování nových technologií rychlejší a lepší než jejich konkurenti. Podle společnosti Cisco, která průzkum iniciovala, by se měly firmy v nových ekonomických podmínkách zaměřit na větší propojení informačních technologií s podnikovou strategií.

Podle analýzy McKinsey si sice 71 procent procent evropských společností myslí, že by měla být podniková strategie s informačními technologiemi více propojena, ale pouze 27 procent z nich se vyjádřilo, že to v současné době považují za aktuální krok i ve své vlastní firmě. Jedním z důvodů tohoto stavu může být podle studie i to, že třetina firem zatím nepovažuje informační technologie za jedno ze tří hlavních kritérií, které by jim mohlo pomoci dosáhnout konkurenční výhody.

Z výsledků analýzy McKinsey vyplývá, že využívání informačních technologií v evropských firmách již dnes přináší uspokojivé výsledky například ve zvyšování produktivity, provozní efektivnosti nebo při vytváření inovativního prostředí. Nové podmínky na trhu však podle autorů studie posouvají hranici mnohem výše, a aby v nich společnosti uspěly, budou muset ve všech těchto oblastech postupně dosáhnout úplného maxima.

Podle analýzy společnosti McKinsey si většina evropských společnosti i přes některé pozitivní zprávy z poslední doby myslí, že současné změny na trhu vyvolané ekonomickým poklesem neznamenají jen obrat ekonomického cyklu, ale že jde o nastolení trvale obtížnějších podmínek a firmy se jim budou muset dlouhodobě přizpůsobit. Jak uvedlo 31 procent firem, stanovily si v reakci právě na změněné spotřební návyky jako prioritu vývoj nových produktů a služeb.