Novinky

Tři strany mince

Petr Pavlíček

  • 17. 5. 2010
  • 1 min

Asi není z pohledu prodejců a výrobců počítačů kontroverznější marketingové kampaně než Notebook zdarma od Bédy Trávníčka.

Jedni křičí, že několik desítek tisíc počítačů zaplavilo trh a omezují možnost jejich dodávek, druzí, že tyto počítače omezily možnost něco na trhu prodat, a ti třetí, že to vlastně není notebook.

Jako vždy má i tato mince, když ne dvě, tak možná rovnou hned tři strany.
Strana první – Béda dokázal, že to jde, a že v krizi je to, co dokáže pomoci, právě disciplína zvaná marketing. Marketing, kdy výdaje nejsou nákladem, ale investicí, v případě Mountfieldu investicí s rychlou a násobnou návratností (nebo jste si snad koupili jinou sekačku než od Bédy?).

Strana druhá – Béda ukázal, že když něco „rozdávám“ můžu k tomu i něco nabídnout a prodat. A výsledek? K desítkám tisíc „rozdaných“ dokázal prodat několik tisícovek domácích verzí MS Office.

Strana třetí – Béda možná ukrojil s celkového krajíce velkou část, ale zároveň udělal obrovský prostor pro prodejce, protože stejně jako vy nepoužíváte Bédův „notebook“ k běžné práci, dá se soudit, že velká část sekačkových uživatelů pochopí, že by bylo fajn pořídit velkého brášku nebo alespoň investovat nějaké peníze do toho, aby darované zařízení fungovalo naplno.

Takže Béda odvedl profesionální práci, zkusme se z toho poučit nebo třeba i na tom i něco trhnout.