Trend profesionálních notebooků – skutečně matný dotykový displej

12. 3. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a Toshiba)
Dlouholetým požadavkem profesionálních, nebo chcete-li firemních uživatelů notebooků, je matný displej s vysokým rozlišením. Popularita dotykových obrazovek vnesla do této kategorie rozčarování, protože technologie dlouho neumožňovaly zachovat plnohodnotně výše zmíněný aspekt.

Jak se problematika řešila a co přináší nejnovější možnosti?

Nástup počítačových operačních systémů, které předpokládají možnost dotykového ovládání, zkomplikoval situaci výrobcům profesionálních přenosných počítačů. Jejich uživatelé totiž pracují často v terénu a potřebují displej dobře viditelný za všech podmínek, tedy matný. Dotykové vlastnosti však byly zajišťovány zpravidla tenkou skleněnou vrstvou, jinými slovy dalším sklem, které bylo, zjednodušeně řečeno položeno na samotný displej.

Tento způsob neumožňoval dosáhnout skutečně matné, antiodrazové povrchové úpravy. Většina dotykových notebooků určená pro profesionální využití obsahovala proto displeje lesklé. Někteří výrobci, jako například Toshiba, problém řešili nanesením speciální fólie na dotykové sklo, čímž dosáhli značného úspěchu. Při důkladném prozkoumání je však tento způsob snadno odhalitelný. Pokud je například na čelní straně vestavěna kamera, je kolem ní zřetelný výřez ve zmatňující fólii. Dotykové sklo kromě toho zvyšovalo sílu displeje a potažmo celého notebooku přibližně o dva mm a jeho hmotnost dle úhlopříčky řádově o 0,1 kg, což bylo na úkor designu. Svět čekal na nové technologické řešení.

Toshiba Tecra X40

Řešení je na světě - Cell-In-Touch

Průlom přineslo až po několika letech zcela nové technologické řešení – displeje označované jako Cell-In-Touch. Ty dokáží začlenit dotykovou vrstvu přímo do nitra samotného displeje. Tím odpadá potřeba vrchní skleněné vrstvy a výrobci mohou využívat osvědčené způsoby speciálních povrchových úprav samotných displejů, které skutečně eliminují odrazivost a displej zmatňují při zachování barevné přesnosti. Mezi první výrobce, kteří tyto displeje zakomponovali do svých výrobků, patří japonská Toshiba.

Displejovou technologii Cell-In-Touch jsme jednoznačně přivítali, protože nám umožnila dodávat náročným firemním zákazníkům profesionální řešení, díky kterému mohou pracovat za všech podmínek a nemusí slevovat ze svých vysokých nároků na design či kvalitu zobrazení,“ doplnil Tomáš Konečný, B2B sales manažer společnosti Toshiba pro český a slovenský trh a koordinátor prodeje v regionech CEE a SEE.

Štítky: 

Podobné články

Zámecké edukační centrum pozvedlo úroveň tisku díky Epson WF-5690DWF

20. 9. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a Epson)
Perla Dolního Povltaví – i tak se zámku Veltrusy říká. Kromě běžných návštěvníků do něj díky vzdělávacímu projektu Schola naturalis chodí také mnoho dětí od nejmenších až po studenty vysokých škol. Díky multifunkční inkoustové tiskárně Epson WF-5690DWF mohou na zámku připravovat různé barevné dokumenty na míru, bez obav z ceny za tisk. Čtěte více

Digitalizace faktur a přepravních dokumentů ve společnosti EWALS CARGO CARE

18. 9. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a Konica Minolta )
Digitalizace velmi rychle proniká do různých oblastí lidské činnosti a stává se přirozenou součástí života. Je tedy logické, že nachází stále širší uplatnění i v byznysu a etablovala se jako významná konkurenční výhoda. Čtěte více

Jak definitivně vyřešit problém zálohování ve firmách

31. 5. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: QNAP)
Ještě stále existuje a dlouho bude existovat množství firem, které absolutně podceňují zálohování dat. Tyto firmy jsou velmi překvapené, pokud dojde k nevyhnutelnému – ztrátě dat. Obnova je sice většinou úspěšná, ale stojí nemalé peníze, nervy a hlavně – po dobu obnovy firma stojí. Čtěte více

Trendy podnikového zálohování: cloud, RPO, ransomware

29. 5. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: Arcserve)
Specializovaná řešení pro zálohování a ochranu dat dnes nasazují i menší firmy. Jak se v nabídce jednotlivých dodavatelů orientovat, podle jakých kritérií vybírat? A co očekávají samotní zákazníci? Čtěte více