Trend profesionálních notebooků – skutečně matný dotykový displej

12. 3. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a Toshiba)
Dlouholetým požadavkem profesionálních, nebo chcete-li firemních uživatelů notebooků, je matný displej s vysokým rozlišením. Popularita dotykových obrazovek vnesla do této kategorie rozčarování, protože technologie dlouho neumožňovaly zachovat plnohodnotně výše zmíněný aspekt.

Jak se problematika řešila a co přináší nejnovější možnosti?

Nástup počítačových operačních systémů, které předpokládají možnost dotykového ovládání, zkomplikoval situaci výrobcům profesionálních přenosných počítačů. Jejich uživatelé totiž pracují často v terénu a potřebují displej dobře viditelný za všech podmínek, tedy matný. Dotykové vlastnosti však byly zajišťovány zpravidla tenkou skleněnou vrstvou, jinými slovy dalším sklem, které bylo, zjednodušeně řečeno položeno na samotný displej.

Tento způsob neumožňoval dosáhnout skutečně matné, antiodrazové povrchové úpravy. Většina dotykových notebooků určená pro profesionální využití obsahovala proto displeje lesklé. Někteří výrobci, jako například Toshiba, problém řešili nanesením speciální fólie na dotykové sklo, čímž dosáhli značného úspěchu. Při důkladném prozkoumání je však tento způsob snadno odhalitelný. Pokud je například na čelní straně vestavěna kamera, je kolem ní zřetelný výřez ve zmatňující fólii. Dotykové sklo kromě toho zvyšovalo sílu displeje a potažmo celého notebooku přibližně o dva mm a jeho hmotnost dle úhlopříčky řádově o 0,1 kg, což bylo na úkor designu. Svět čekal na nové technologické řešení.

Toshiba Tecra X40

Řešení je na světě - Cell-In-Touch

Průlom přineslo až po několika letech zcela nové technologické řešení – displeje označované jako Cell-In-Touch. Ty dokáží začlenit dotykovou vrstvu přímo do nitra samotného displeje. Tím odpadá potřeba vrchní skleněné vrstvy a výrobci mohou využívat osvědčené způsoby speciálních povrchových úprav samotných displejů, které skutečně eliminují odrazivost a displej zmatňují při zachování barevné přesnosti. Mezi první výrobce, kteří tyto displeje zakomponovali do svých výrobků, patří japonská Toshiba.

Displejovou technologii Cell-In-Touch jsme jednoznačně přivítali, protože nám umožnila dodávat náročným firemním zákazníkům profesionální řešení, díky kterému mohou pracovat za všech podmínek a nemusí slevovat ze svých vysokých nároků na design či kvalitu zobrazení,“ doplnil Tomáš Konečný, B2B sales manažer společnosti Toshiba pro český a slovenský trh a koordinátor prodeje v regionech CEE a SEE.

Štítky: 

Podobné články

Nová obchodní příležitost v rezidenčním segmentu? IP interkomy

12. 12. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: 2N Telekomunikace)
Průkopníkem v připojování domovních komunikátorů na síť jsou Češi. Když pražská společnost 2N uváděla před deseti lety svůj první dveřní IP interkom, konkurence v podstatě neexistovala. Dnes je 2N největším výrobcem těchto zařízení na světě a je zřejmé, že podobně jako v případě bezpečnostních kamer dochází k digitální revoluci i u dveří našich bytů a domů. Čtěte více

Připravte své zákazníky na letní sezónu 2019 již teď

26. 11. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a Zyxel)
Letošní letní sezona je jistě za námi. Globální hospodářský růst v kombinaci s krásným letním počasím přispěl ke zvýšenému zájmu o dovolené a cestování. Hotely po celé Evropě příští rok očekávají rekordní obsazenost, která odráží snahu lidí maximálně využít svůj volný čas. Čtěte více

Drát nebo bezdrát? A není to jedno?

21. 11. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a Hewlett Packard Enterprise)
V oblasti přístupových sítí dochází v poslední době k významným koncepčním změnám, které jsou způsobené novými a staronovými IT trendy. Asi nikoho nepřekvapí očekávání mobility, kterou uvedl již před více než deseti lety Apple se svým prvním iPhonem. Enormní dopad do našeho osobního života se všemi pozitivy a negativy lze jen těžko přehlédnout. Čtěte více

Revoluční správa firemní sítě

19. 11. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a Netgear)
Nastavení a správa síťových produktů znamenají pro mnoho malých a středních firem časově a finančně náročný proces, jenž navíc vyžaduje i značné odborné znalosti. Vedoucí pracovníci těchto firem se přitom spíše než technologiím chtějí věnovat rozvoji svého byznysu, a tak hledají především jednoduchá IT řešení, která by snadno a flexibilně pokryla jejich síťové potřeby a co nejméně zatěžovala jejich rozpočty. Čtěte více