Trend profesionálních notebooků – skutečně matný dotykový displej

12. 3. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a Toshiba)
Dlouholetým požadavkem profesionálních, nebo chcete-li firemních uživatelů notebooků, je matný displej s vysokým rozlišením. Popularita dotykových obrazovek vnesla do této kategorie rozčarování, protože technologie dlouho neumožňovaly zachovat plnohodnotně výše zmíněný aspekt.

Jak se problematika řešila a co přináší nejnovější možnosti?

Nástup počítačových operačních systémů, které předpokládají možnost dotykového ovládání, zkomplikoval situaci výrobcům profesionálních přenosných počítačů. Jejich uživatelé totiž pracují často v terénu a potřebují displej dobře viditelný za všech podmínek, tedy matný. Dotykové vlastnosti však byly zajišťovány zpravidla tenkou skleněnou vrstvou, jinými slovy dalším sklem, které bylo, zjednodušeně řečeno položeno na samotný displej.

Tento způsob neumožňoval dosáhnout skutečně matné, antiodrazové povrchové úpravy. Většina dotykových notebooků určená pro profesionální využití obsahovala proto displeje lesklé. Někteří výrobci, jako například Toshiba, problém řešili nanesením speciální fólie na dotykové sklo, čímž dosáhli značného úspěchu. Při důkladném prozkoumání je však tento způsob snadno odhalitelný. Pokud je například na čelní straně vestavěna kamera, je kolem ní zřetelný výřez ve zmatňující fólii. Dotykové sklo kromě toho zvyšovalo sílu displeje a potažmo celého notebooku přibližně o dva mm a jeho hmotnost dle úhlopříčky řádově o 0,1 kg, což bylo na úkor designu. Svět čekal na nové technologické řešení.

Toshiba Tecra X40

Řešení je na světě - Cell-In-Touch

Průlom přineslo až po několika letech zcela nové technologické řešení – displeje označované jako Cell-In-Touch. Ty dokáží začlenit dotykovou vrstvu přímo do nitra samotného displeje. Tím odpadá potřeba vrchní skleněné vrstvy a výrobci mohou využívat osvědčené způsoby speciálních povrchových úprav samotných displejů, které skutečně eliminují odrazivost a displej zmatňují při zachování barevné přesnosti. Mezi první výrobce, kteří tyto displeje zakomponovali do svých výrobků, patří japonská Toshiba.

Displejovou technologii Cell-In-Touch jsme jednoznačně přivítali, protože nám umožnila dodávat náročným firemním zákazníkům profesionální řešení, díky kterému mohou pracovat za všech podmínek a nemusí slevovat ze svých vysokých nároků na design či kvalitu zobrazení,“ doplnil Tomáš Konečný, B2B sales manažer společnosti Toshiba pro český a slovenský trh a koordinátor prodeje v regionech CEE a SEE.

Štítky: 

Podobné články

Jak COVID-19 (podle výrobců) ovlivnil ukládání a zálohování dat

7. 5. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Jak se události z posledních měsíců promítly do přístupu k ukládání a zálohování dat jsme zjišťovali přímo u poskytovatelů souvisejícího hardwaru, softwaru a služeb. Některé z nastíněných trendů pravděpodobně vytuší každý, řada z nich vás však možná překvapí. Čtěte více

Trendy v tiskárnách a multifunkcích v polovině roku 2020

29. 9. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Tiskárny a multifunkce jsou nedílnou součástí drtivé většiny firem, úřadů i domácností. Spolu se spotřebním materiálem jsou navíc také velmi důležitým prodejním artiklem. Jak se trh vyvíjí a jaké trendy můžeme v době, kterou stále výrazně ovlivňuje současná koronavirová situace, sledovat nebo již brzy očekávat? Čtěte více

Trendy v segmentu ukládání a zálohování dat – co nás čeká a nemine?

1. 7. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Práce s daty je široká oblast rozprostírající se napříč různými segmenty produktů a služeb. V případě hardwaru se kromě NAS serverů a specializovaných úložišť stále setkáváme také s páskovými řešeními, ale jednoznačným trendem je růst důležitosti cloudu, softwaru a služeb… Čtěte více

Internet věcí v roce 2020: Jaký je a kam se bude ubírat

12. 5. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
IoT lze bez nadsázky označit za jednu z nejrychleji se rozšiřujících a rozvíjejících ICT technologií dneška. Celá oblast internetu věcí v sobě skrývá obrovský potenciál pro všechny zúčastněné, ať již hovoříme o výrobcích a dodavatelích, poskytovatelích služeb, partnerech či implementátorech nebo koncových zákaznících. Na současnost a budoucnost IoT jsme se ptali odborníků z různých oborů české IT scény. Čtěte více