Tiskárny jsou pro Čechy a Slováky nejdůležitějším pracovním nástrojem

9. 3. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Epson)
Mezinárodní průzkum agentury Coleman Parkes Research provedený pro společnost Epson odhalil zajímavá data zaměřená na pracovní prostředí a návyky zaměstnanců. Jaké jsou rozdíly v kancelářských návycích Čechů a Slováků a jak vlastně techniku využívají?

V průzkumu na pět set respondentů z Čech a Slovenska odpovídalo na otázky týkající se tiskáren, důvodů a frekvence jejich využívání, počtu vytisknutých stránek za den, ale také na otázky zaměřené na ochranu životního prostředí, a do jaké míry se této oblasti jejich firma věnuje.

„Průzkum ukázal, že dvě třetiny dotázaných Čechů používají tiskárnu každý den. Na Slovensku to pak bylo dokonce 81 % respondentů,“ uvedl Marcel Divín, Branch Office Manager společnosti Epson CZ & SK, která je zadavatelem průzkumu a patří mezi značky, které rozumí potřebám podniků. „Kuriozitou je, že Češi musí za tiskárnami docházet téměř o tři metry dál, než je světový průměr 9,4 metrů. Slováci mají k tiskárnám naopak více jak o tři metry blíže, než zbytek světa,“ podotkl Marcel Divín.

„Ukázalo se, že Češi vidí v inkoustovém tisku velký potenciál. Pro 46 % respondentů jsou inkoustové tiskárny uživatelsky přátelské, 43 % z nich je má spojeno s levnými náklady a 40 % si cení i lepší podpory produktů. Slováci jsou v tomto ohledu poněkud chladnější. Pouze pro 20 % dotázaných jsou inkoustové tiskárny uživatelsky přátelské a s nízkými náklady si je spojuje 37 %,“ uvedl Marcel Divín.

Pravděpodobně nikoho nepřekvapí, že mezi nejčastější důvody tisku patří potřeba archivace dokumentů, sdílení textů s dalšími osobami a potřeba tisku nejrůznějších smluv, které zpravidla musí být písemné. Češi vytisknou průměrně 26 stran denně, Slováci o pět stran více, přičemž mají oba národy shodně okolo šesti tiskáren v jedné firmě.

Slováci více dbají na ekologii

Druhá část průzkumu, byla zaměřená na ochranu životního prostředí. V průzkumu uvedlo 68 % dotázaných Slováků, že mají na pracovištích nízkoenergetické osvětlení, za Čechy to uvedlo pouze 37 % respondentů. Dvě třetiny Slováků potom na pracovišti recyklují papír, v Čechách je to jen něco málo přes jednu třetinu. „Slováci také recyklují nejrůznější IT hardware, a to každý druhý dotázaný. Zatímco z Čechů to uvedla pouze čtvrtina. Na druhou stranu se však obě země shodly v tom, že se za posledních dvanáct měsíců postoj jejich firmy k environmentálním otázkám výrazně změnil v pozitivním slova smyslu,“ dodal Marcel Divín.

Co se týče oblasti informačních technologií a jejich komplikací, nejvíce dokáže Slováky frustrovat pomalý systém, který znervózňuje každého druhého respondenta. Češi jsou o něco málo trpělivější a pomalý systém označilo za problém jen 37 % dotázaných. Shodně (42 %) Slováci i Češi za největší problém v souvislosti s tiskárnami považují zaseknutý papír. „Kvůli problémům s tiskárnami a dalšími technologiemi ztratí Češi i Slováci okolo osmi minut denně,“ upřesnil Marcel Divín.

Podobné články

Epson: multifunkční tiskárny AM-C400 a AM-C550

20. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Epson)
Epson pokračuje v zavádění inkoustové technologie Heat-Free Line Inkjet do svých kancelářských tiskáren. Nejnovějšími přírůstky v nabídce takto vybavených zařízení jsou multifunkční modely AM-C400 a AM-C550 formátu A4, které přináší řadu vylepšení včetně úspornějšího chodu a kompaktnějších rozměrů. Čtěte více

Marcel Divín (Epson): Reselleři jsou partneři na celý život

16. 4. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: dcd)
Marcel Divín, branch office manager společnosti Epson Europe CZ & SK, prozradil, jak se společnosti Epson daří a které novinky v dohledné době můžeme očekávat. Řeč přišla také na udržitelnost, která je pro Epson jednou z priorit. Čtěte více

Klára Janečková: OKI staví na osobním kontaktu s dealery

11. 4. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Klára Janečková se v české pobočce OKI Europe stala obchodní manažerkou se zodpovědností za sektor open channel. Rozšířila tak zdejší obchodní tým OKI, který tvoří obchodní ředitel Jan Denkstein a obchodní manažeři Miroslav Pávek, Jiří Sojka a Pavel Míka. Janečková má v OKI zároveň na starosti marketingové aktivity v ČR, SR a Maďarsku. S marketingem, obchodem i tiskovým segmentem má bohaté zkušenosti, působila například v CzechTrade či JVM Computers. Čtěte více

Pantum: Výrobce s bohatou nabídkou

9. 4. 2024. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: Pantum)
PANTUM, výrobce tiskových technologií, spotřebního materiálu a dodavatel souvisejících služeb, vstoupil na trh v České a Slovenské republice na konci roku 2022, respektive na začátku roku 2023. Stála před námi velká výzva v podobě uvedení značky na trh, vybudování distribučního a prodejního kanálu a zajištění servisních služeb. Čtěte více