Novinky

Tablet a digitální domácnost

Jedním z klíčových faktorů pro úspěšný prodej je prezentace produktu.

František Doupal
Zdroj: 02
  • 17. 7. 2013
  • 7 min
Tablet a digitální domácnost

Prezentace tabletu na prodejně

Zákazníka musíme upoutat hned při první příležitosti. Odlišnost prezentace produktů od jiných prodejců je zárukou, že u zákazníka vzbudíme zájem. Když už tam tak stojí – zaujatý, zvědavý, s touhou si na produkty sáhnout, vzít si je do ruky, vyzkoušet… To je přesně ta chvíle začít s ním hovořit.

Digitální koutek

Nejideálnější formou, jak praktickým způsobem upoutat a ukázat funkčnost tabletu, jeho možnosti a konektivitu, je digitální koutek.

Zároveň si tak zákazníka připravíme pro prezentaci a ukázku dalších produktů – a zvyšujeme potenciál dalšího prodeje. Skvělá je ukázka praktického řešení, co může mít zákazník doma či v kanceláři.

Z čeho se může takový digitální koutek skládat?

  • Smart TV – aktuálně nejmodernější středobod každého obývacího pokoje;
  • notebook, či spíše ultrabook nebo all-in-one – náhrada stolního PC, které je nezbytnou součástí každé domácnosti pro e-mail, internet, práci i zábavu;
  • tablet 3G – klíčový produkt – ultra mobilní zařízení pro práci, zábavu či ovládání ostatních zařízení prostřednictvím aplikací;
  • domácí server (NAS) – úložiště fotek, filmů, hudby, osobních i pracovních dokumentů a dat;
  • herní konzole (XBOX/PS) – prostředek zábavy jak pro děti, tak pro celou rodinu;
  • Wi-Fi router – prostředek k propojení jednotlivých zařízení do lokální sítě;
  • internet – ať už domácí pro rychlý přenos dat, tak mobilní internet pro přístup k datům, fotkám, filmům, hudbě – kdekoliv se zrovna uživatel nachází – a to právě v kombinaci s tabletem 3G.

Aplikace jsou klíčem ke správnému prodeji tabletu. Prostřednictvím aplikací můžeme ovládat spoustu různých zařízení, které nám poskytují obsah, zábavu, informace, pohodlí a jednoduchost – prostě uživatelský komfort.

Všechna tato zařízení musí být navzájem propojena, zapnuta a funkční. Ať už prostřednictvím LAN/Wi-Fi domácí sítě, nebo některé ze standardizovaných technologií, jako je například DLNA, či operačním systém v zařízeních (např. Windows 8). Tablet se tímto stane nejen „ovladačem“, ale přímo zprostředkovatelem chtěného obsahu a komfortu pro zákazníka.

Funkčnost

Pro zákazníka je klíčová jednoduchost a kompatibilita. Je třeba představit takové řešení, u kterého zákazník může postupně rozšiřovat svou digitální domácnost, dokupovat či upgradovat jednotlivá zařízení. Prostě koupit, přinést, zapojit a funguje to. Proto je důležité navrhnout a představit některou ze standardizovaných technologií.

Výběr

Dostatečný výběr tabletů pomůže vám i zákazníkům zorientovat se v nabídce, odzkoušet jednotlivé typy tabletů, s různými operačními systémy a v různých cenových relacích.

Na dnešním trhu je nepřeberné množství tabletů v koncových cenách od 2 000 až po téměř 25 000 korun. Ale jak se má zákazník v tak rozsáhlé nabídce orientovat? Jak má vědět, že tablet, který chce pro práci, nemůže stát 3 000 či 5 000 korun. Nebo pokud chce tablet pro své dítě jen za účelem streamování večerníčku Maxipsa Fíka z internetu, nepotřebuje Full HD tablet za 15 000–20 000 korun.

Prodejce je pro zákazníka GURU, který je schopen od něj zjistit nejen:

  • k čemu tablet potřebuje;
  • co od něj očekává a na co ho chce používat; jak je zákazník schopný uživatel;
  • jak žije, jaké jsou jeho potřeby a užitky – co by se mu líbilo;

ale také je schopen mu prakticky ukázat, co je s takovýmto zařízením možné všechno dělat. Jak ho co nejvíce a nejefektivněji využít a v kombinaci s jakými aplikacemi a jakými zařízeními.

S digitálním koutkem, funkčním řešením, aplikacemi v tabletu, s internetem již prodejce nemusí virtuálně popisovat, co vše se s tabletem dá „jako“ dělat.

Přímo na TV, či projektoru ukažte konkrétní užitky či situace:

  • jste na dovolené, máte s sebou tablet 3G s mobilním internetem, můžete sobě či svému dítěti pustit film, který máte doma na svém notebooku nebo domácím serveru;
  • jste u svých přátel či prarodičů – byli jste na exotické dovolené a fotoalbum ani notebook již s sebou dávno netaháte, proč taky – máte tablet a ukazujete svým blízkým své zážitky na fotkách a krátkých videích z domácího úložiště;
  • chcete v brzké době vyměnit starou TV za novou, energeticky úspornější a chytrou Smart TV – a ovládat obsah a funkce rostřednictvím standardního ovladače? Vždyť mnohem přehlednější a komfortnější ovládání je prostřednictvím aplikace v tabletu;
  • surfujete na tabletu a chcete, aby i zbytek rodiny viděl to, co vy? Bez problémů – tablet a TV jsou na stejné síti a na obrazovku tabletu se v TV dívají i ostatní prostřednictvím tzv. mirroringu;
  • na mobilní telefon vám přijde varovná SMS: doma houká alarm. Okamžitě odejdete z jednání? Zavoláte manželce, jestli to nedopatřením nespustila ona? Či sousedům, jestli náhodou neví, proč vám vyzvání dům? Ne, stačí, když se podíváte na svou šikovně umístěnou IP kameru a zjistíte, co se doma děje.

Takovýchto situací, zážitků, šikovných aplikací a řešení je nepřeberné množství. Vždy je ovšem potřeba myslet na to, že když tablet, tak jedině s 3G konektivitou. Bez mobilního internetu totiž tablet využije zákazník jen z poloviny, a to pouze tam, kde je schopen se připojit na zabezpečenou Wi-Fi síť. Připojit se totiž na volně dostupnou Wi-Fi, v kavárně či restauraci – v současné době dennodenních hackerských útoků, spamů, phishingu apod.? Ne, mám svá data skutečně rád, chci je mít v bezpečí a opravdu nevím, kdo to sedí naproti u stolu s kapucí na hlavě a datluje do klávesnice, až se mu z ní kouří...

Zákaznická zkušenost

Je velmi důležité, aby se vám zákazník nedíval jen přes rameno, když rychle a sebejistě šmejdíte prstem po obrazovce tabletu a pouštíte jednu aplikaci za druhou. Zapojte ho do rozhovoru a prezentace, nechte jej, aby si tablet a aplikace vyzkoušel, aby si vše sám osahal a zjistil, jak je to jednoduché, intuitivní a komfortní. Jeho emoce a pocity jsou důležitým stavebním kamenem pro váš obchodní vztah. Vlastní zkušenost se zařízením a jeho fungováním je zásadní pro následné rozhodování o koupi.

Závěrem

Buďte inovativní a kreativní. Odlište se od konkurence! Poznejte svého zákazníka, ptejte se na jeho představy, potřeby, očekávání. Vytvořte si své prodejní a prezentační koncepty – nástroje, jak lépe ukázat, nabídnout a prodat ne jedno zařízení, ale soubor zařízení – zákaznické řešení. A když ne najednou, tak postupně. Vybudujte si se svým zákazníkem obchodní vztah, informujte jej o nových produktech a službách. Využívejte vlastních věrnostních systémů. Používejte v prodeji benefity místo slev. Prostě a jednoduše – buďte jiní, lepší, tvořte a snažte se prodávat více, lépe a efektivněji.

Autor: Michal Rázga, manažer prodeje ve společnosti Telefónica Czech Republic