T-Mobile představil vlastní umělou inteligenci Magenta AI

31. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: T-Mobile)
T-Mobile přináší jako první z operátorů v Česku všem svým zákazníkům zdarma vlastní AI řešení. Umělá inteligence Magenta AI využívající pokročilý vyhledávač Perplexity se objevila jako nová ikonka v menu mobilní aplikace Můj T-Mobile a nadále bude její pevnou součástí. Zákazníci získají plnohodnotného AI asistenta, který pomůže s každodenní agendou i vyhledáváním informací.

V budoucnu se tato AI bude dále rozvíjet v oblasti grafiky i zvuku a počítá se i s dalšími jazykovými modely. Magenta AI je uživatelům již k dispozici.

S Magenta AI vstupuje operátor vůbec poprvé do segmentu AI pro koncové zákazníky. Umělá inteligence využívá pokročilý vyhledávač Perplexity a má podobu plnohodnotného a komplexního AI asistenta. Doslova každé rodině tak může usnadnit běžnou agendu, nabídne vyhledávání informací i zodpovídání otázek. Pomůže s každodenními dotazy, s nastavením služeb operátora, najde třeba i tipy na výlety, na dovolené, odjezdy MHD nebo poradí se zajímavými recepty.

„Poprvé vstupujeme s AI i do širokého segmentu koncových zákazníků, kteří si dosud mohli vyhledávač Perplexity Pro vyzkoušet prostřednictvím našeho zákaznického programu Magenta Moments. Propojujeme náš svět a zpřístupňujeme její výhody na dosah ruky doslova každému, na pár kliknutí,“ uvedl Maximiliano Bellassai, obchodní ředitel pro rezidentní zákazníky T-Mobile, a dodal: „Budujeme svět digitálního optimismu. Magenta AI budeme ve spolupráci s atraktivními partnery postupně rozvíjet. Chceme vylepšovat zákaznickou zkušenost tak, aby tato inovace byla prospěšná všem.”

Magenta AI je dostupná v nejnovější verzi aplikace Můj T-Mobile. Zatím funguje v pilotním režimu a postupně prochází úpravami. Na konkrétní dotazy ohledně služeb operátora je nasazený chytrý směrovací systém, který zákazníky navede buď do stávajícího T-Bota, na konkrétní místo v aplikaci nebo rovnou na chat s živým asistentem.

T-Mobile tak i v oblasti umělé inteligence klade důraz na bezpečnou a srozumitelnou zákaznickou zkušenost – zejména s ohledem na uživatele, kteří k AI přistupují s opatrností nebo ji zatím nevyužívají. Současný T-Bot zatím nevyužívá umělou inteligenci, v budoucnu se ale promění ve skutečného chytrého asistenta postaveného právě na AI technologiích.

Podobné články

MWC 2025: Ráj pro nadšence i technologické poskytovatele

10. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a GSMA)
Další ročník barcelonského veletrhu Mobile World Congress je za námi. Ačkoli bylo v jeho průběhu představeno i mnoho atraktivních spotřebitelských zařízení, neméně důležité byly také novinky pro mobilní operátory a další technologické poskytovatele. Pojďme si některé zajímavosti z obou těchto světů nyní přiblížit. Čtěte více

T-Mobile vytvořil rekord v přenosu dat vzduchem. Na 5G síti dosáhl rychlosti 11,6 Gb/s

28. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: T-Mobile)
T-Mobile Czech Republic dosáhl významného technologického milníku v oblasti mobilních komunikací. Za využití technologie tzv. mmWave v pásmu 26 GHz, zapůjčeném od Českého telekomunikačního úřadu pro experimentální účely, úspěšně otestoval maximální přenosové rychlosti 5G sítě a s 11,598 Gb/s v downlinku a 4,074 Gb/s v uplinku stanovil nový rekord v přenosu dat vzduchem. Čtěte více

Bezpečnostní dohledové centrum T-Mobilu a rok 2024: Nárůst kybernetických hrozeb o 36 %

25. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: T-Mobile)
Nárůst v počtu zachycených kybernetických hrozeb, kratší reakční doba a nové technologie – takový byl rok 2024 pro Security Operations Center (SOC) společnosti T-Mobile. V roce 2024 zpracovalo přes 30 000 bezpečnostních událostí, což představuje průměrně 82 incidentů denně. Oproti roku 2023 jde o 36% nárůst. Čtěte více

T-Mobile spustil službu Pro jistotu. Zákazníkům usnadní řešení nečekaných situací s telefonem

3. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: T-Mobile)
T-Mobile se soustředí na celý ekosystém pro mobilní telefony: širokou nabídku produktů, perfektní dostupnost na pobočkách i v e-shopu a zajímavé ceny i dotace. Nově přichází se službou Pro Jistotu, která zákazníkům přináší větší klid při řešení nečekaných situací s mobilním telefonem. Služba je dostupná již od 29 korun měsíčně. Čtěte více