T-Mobile představil vlastní umělou inteligenci Magenta AI

31. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: T-Mobile)
T-Mobile přináší jako první z operátorů v Česku všem svým zákazníkům zdarma vlastní AI řešení. Umělá inteligence Magenta AI využívající pokročilý vyhledávač Perplexity se objevila jako nová ikonka v menu mobilní aplikace Můj T-Mobile a nadále bude její pevnou součástí. Zákazníci získají plnohodnotného AI asistenta, který pomůže s každodenní agendou i vyhledáváním informací.

V budoucnu se tato AI bude dále rozvíjet v oblasti grafiky i zvuku a počítá se i s dalšími jazykovými modely. Magenta AI je uživatelům již k dispozici.

S Magenta AI vstupuje operátor vůbec poprvé do segmentu AI pro koncové zákazníky. Umělá inteligence využívá pokročilý vyhledávač Perplexity a má podobu plnohodnotného a komplexního AI asistenta. Doslova každé rodině tak může usnadnit běžnou agendu, nabídne vyhledávání informací i zodpovídání otázek. Pomůže s každodenními dotazy, s nastavením služeb operátora, najde třeba i tipy na výlety, na dovolené, odjezdy MHD nebo poradí se zajímavými recepty.

„Poprvé vstupujeme s AI i do širokého segmentu koncových zákazníků, kteří si dosud mohli vyhledávač Perplexity Pro vyzkoušet prostřednictvím našeho zákaznického programu Magenta Moments. Propojujeme náš svět a zpřístupňujeme její výhody na dosah ruky doslova každému, na pár kliknutí,“ uvedl Maximiliano Bellassai, obchodní ředitel pro rezidentní zákazníky T-Mobile, a dodal: „Budujeme svět digitálního optimismu. Magenta AI budeme ve spolupráci s atraktivními partnery postupně rozvíjet. Chceme vylepšovat zákaznickou zkušenost tak, aby tato inovace byla prospěšná všem.”

Magenta AI je dostupná v nejnovější verzi aplikace Můj T-Mobile. Zatím funguje v pilotním režimu a postupně prochází úpravami. Na konkrétní dotazy ohledně služeb operátora je nasazený chytrý směrovací systém, který zákazníky navede buď do stávajícího T-Bota, na konkrétní místo v aplikaci nebo rovnou na chat s živým asistentem.

T-Mobile tak i v oblasti umělé inteligence klade důraz na bezpečnou a srozumitelnou zákaznickou zkušenost – zejména s ohledem na uživatele, kteří k AI přistupují s opatrností nebo ji zatím nevyužívají. Současný T-Bot zatím nevyužívá umělou inteligenci, v budoucnu se ale promění ve skutečného chytrého asistenta postaveného právě na AI technologiích.

Podobné články

Cloudové služby T-Mobile splňují nejvyšší úroveň bezpečnosti

23. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: T-Mobile)
Firemní cloudové služby T-Mobile (T-Cloud VDC a T-Cloud Virtuální záloha) získaly prestižní auditní zprávu SOC 2 Type II, která potvrzuje splnění nejvyšších bezpečnostních standardů při ochraně dat zákazníků. Ověření se týká jak kybernetické bezpečnosti, tak dostupnosti a spolehlivosti poskytovaných služeb. Čtěte více

HPE a Ericsson umožní telekomunikačním operátorům poskytovat spolehlivé sítě nové generace

21. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: HPE)
Společnosti HPE a Ericsson založily společnou testovací laboratoř zaměřenou na aktuální problémy, se kterými se potýkají poskytovatelé telekomunikačních služeb při zavádění infrastruktury složené z řešení od různých dodavatelů. Spolupráce umožňuje ověřit nativně cloudové řešení 5G s duálním režimem a podporou umělé inteligence. Čtěte více

T-Mobile nově zpřístupňuje RCS zprávy i pro iPhone

12. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: T-Mobile)
Zákazníci T-Mobilu si na svých mobilních telefonech od společnosti Apple budou moci od 15. září 2025 v Česku užívat výhody protokolu RCS (Rich Communication Services). Konkrétně jde o chat v reálném čase s indikací, zda ten druhý zprávu čte nebo píše, sdílení fotografií a videí ve vysoké kvalitě, možnost vytváření skupinových konverzací i vyšší úroveň bezpečnosti a šifrování. Čtěte více

T-Mobile v prvním pololetí 2025

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: T-Mobile)
T-Mobile představil hospodářské výsledky za prvních šest měsíců roku 2025. Ty potvrdily další výrazné investice i zvyšující se poptávku po datových službách. Zákaznická základna operátora se meziročně rozšířila o 1,1 % a dosáhla téměř 6,58 milionů zákazníků. Spotřeba dat v mobilní síti vzrostla o více jak 18 % a celkové tržby o 2,1 %. Čtěte více