Současné podnikové systémy limitují rozhodování

11. 3. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Infor)
Nedostatečná podpora rozhodovacích procesů je nejčastěji citována mezi výrobními společnostmi jako kritická bariéra růstu, tvrdí průzkum IDC Manufacturing Insights, který byl proveden mezi 378 výrobními podniky z automobilového průmyslu, strojírenství, high-tech elektroniky a leteckého průmyslu.

Studie zdůrazňuje, že k dosažení růstu výrobci potřebují analyzovat všechny dostupné informace, aby maximalizovali transparentnost a hodnotu informací a vyhodnotili dopady na podnikání. Avšak neadekvátní podpora ze strany informačních systémů, nízká kvalita dat a nedostatečná integrace s partnerskými systémy jsou hlavními překážkami ke zlepšení rozhodovacích procesů.

Studie dále zdůrazňuje, že podle 60 procent respondentů současné podnikové procesy a IT systémy limitují zlepšení rozhodování, které je nezbytné k dosažení provozní dokonalosti. Navíc postrádají spolupráci ve stylu sociálních sítí v rámci existujících ERP systémů, což eliminuje snahy vedoucí k vytvoření funkční podpory rozhodování.  Nejvýše na seznamu přání výrobních podniků stojí rychlejší podnikové procesy, informace a v reálném čase a spolupráce – jakožto klíčové faktory k dosažení efektivnějších pracovních procesů a kvalitnějšího rozhodování.

Jako klíčové faktory lepší podpory rozhodování jsou napříč všemi odvětvími a regiony nejčastěji citovány rychlejší podnikové procesy (85 procent), přístup k informacím v reálném čase (60 procent) a lepší spolupráce (60 procent).

Spolupráce a komunikace na úrovni sociálních sítí jsou stále častějším předmětem diskuse v rámci výrobních společností. I když tento požadavek není zatím dominantní (pouze čtyři procenta firem jej jmenovalo na prvním místě), celkově byl mezi všemi požadavky jmenován jako druhé největší omezení existujících ERP systémů, což předznamenává důležitost sociálních ERP prostředí pro zvýšení podnikové produktivity. 35 procent respondentů také prohlásilo, že mobilita a sociální sítě do budoucnosti kompletně transformují způsob práce.

V příštích třech letech bude pro výrobní organizace kritická rychlost. Rychlejší reakce na změny je vyžadována zejména v leteckém průmyslu (71 procent) a high-tech a elektrotechnickém průmyslu (78 procent), stejně jako zefektivnění procesů vedoucích k provozní dokonalosti (72 procent všech výrobců). Ke krátko- a dlouhodobým ERP potřebám dále patří detailnější přehled (58 procent) a lepší úroveň spolupráce (42 procent).

„Současné ekonomické prostředí se vyznačuje nižším růstem a zdá se, že výrobní společnosti na tyto výzvy odpovídají zvýšením rychlosti a flexibility všech svých aktivit,“ řekl Pierfrancesco Manenti, vedoucí projektu IDC Manufacturing Insights v regionu EMEA. „Ale i když jsou si organizace plně vědomy potřeby rychlé inovace k získání vyšší konkurenceschopnosti, jen těžko dokáží tyto vize realizovat kvůli neadekvátní IT podpoře a následné neschopnosti okamžitě reagovat na požadavky. Ambiciózní společnosti proto musejí změnit své systémy směrem k vyšší rychlosti a společnému rozhodování, aby mohly podporovat inovativní růstové strategie.“

„Kvalifikovanější a rychlejší rozhodování vede k lepšímu řízení organizace a s ohledem na nízkou úroveň růstu je potřeba být flexibilní jako nikdy dříve,“ řekl Andrew Kinder, ředitel produktového marketingu ve společnosti Infor. „Prostřednictvím kombinace transakčních dat a kontextuální inteligence dokáží technologie podporovat rozhodování nejen rychleji, ale také lépe a kvalifikovaněji.“ Je důležité poznamenat, že poprvé výrobní společnosti zmiňují technologie sociálních sítí jako integrální komponentu nástrojů pro rozhodování, přičemž více než jedna třetina z nich tvrdí, že rozvoj sociálních sítí jim umožňuje myslet odlišně a efektivně měnit způsob práce zaměstnanců.“

Štítky: 

Podobné články

Infor získal akvizicí Orbis Global

9. 12. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Infor)
Infor koupil společnost Orbis Global, která se tak stala doplňkem sady CRM řešení Infor Epiphany, které vylepšuje řízení marketingového životního cyklu s cílem rychlejšího a efektivnějšího rozhodování v oblasti marketingu, prodeje a služeb. Čtěte více
Nedzad Fajic, viceprezident Infor pro regiony DACH a CEE

Infor: Nedzad Fajic

15. 9. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Infor)
Infor jmenoval Nedzada Fajice viceprezidentem společnosti pro německy mluvící trhy (DACH) a do stejné pozice také v regionu střední a východní Evropy (CEE). Ve své roli je zodpovědný nejen za distribuční aktivity v Německu, Rakousku a Švýcarsku, ale nově také za region východní Evropy, Pobaltí a balkánských zemí. Čtěte více

Eplicar distributorem Inforu

5. 9. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: ePLICAR)
Firma Eplicar se připojila k programu Infor Partner Network (IPN) a bude dodávat podnikový aplikační software Infor a poskytovat další služby. Eplicar se zaměří na prodej a služby spojené s aplikacemi Infor LN a Infor EPM (Enterprise Performance Management) v České republice. Čtěte více

Infor: Ali Shadman

17. 5. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Infor)
Infor jmenoval Ali Shadmana senior viceprezidentem, který povede novou organizaci zaměřenou na pomoc zákazníkům v jejich úsilí o rychlé osvojení nejnovějších technologií Infor, včetně technologie Infor 10 Business Cloud. Čtěte více