Sociální sítě českým firmám pomáhají zvýšit zisk

5. 4. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Microsoft)
Pro šéfy rostoucích malých a středních firem (SMB) jsou internetové nástroje na řízení vztahů se zákazníky nejdůležitější technologií, která jim může pomoci uspět na trhu. Následují sociální sítě a online obchody.

Kvalitnější služby a vyšší spokojenost zákazníků patří mezi nejvýznamnější pozitivní dopady používání moderních technologií – potvrdilo to 49 % (služby), resp. 61 % (spokojenost) rostoucích firem, které se zúčastnily průzkumu Náskok díky technologiím, který nechal provést Microsoft.

Téměř polovina z oslovených firem (44 %) již má účty v sociálních sítích a třetina z nich (30 %) věří, že jim pomáhají zvýšit zisk. Firmy se při poskytování služeb zákazníkům musí vypořádat s novými výzvami, vyplývajícími z běžné dostupnosti moderních technologií mezi zákazníky. Zákazníci jsou daleko více informovaní, mají k dispozici reference a srovnání a vyžadují kvalitnější služby a rychlejší a osobnější komunikaci.

„Nástroje na řízení vztahů se zákazníky, tzv. CRM, proto již zdaleka nemají jen podpůrnou funkci pro obchodníky, ale mění se v prostředek pro interaktivní komunikaci se zákazníkem,“ uvedl Václav Urban, ředitel divize Dynamics, která má na starosti řešení CRM.

Velkým trendem je také propojování informací o zákaznících s nástroji na analýzu velkých objemů dat a s nástroji pro efektivní práci se sociálními médii. Do budoucna budou úspěšné podniky, které dovedou využít moderní technologie k tomu, aby:

  • poskytly kvalitnější služby a produkty zákazníkům napříč všemi komunikačními i obchodními kanály,
  • lépe využily informace o zákaznících, které již mají ve svých stávajících informačních systémech a dalších zdrojích (typicky ze sociálních sítí),
  • snadněji zpracovaly velké objemy dat pro zvýšení prodejů a zkvalitnění služeb.

Cílem je využít technologie k tomu, aby firmy dokázaly nabídnout tu nejlepší zákaznickou zkušenost s produkty nebo službami, a to ve správný čas, na správném místě a s maximální mírou personalizace.

K podobným závěrům došla obdobná studie, kterou Microsoft nechal zpracovat v Německu, USA, Číně, Indii a Brazílii. Dvě třetiny rostoucích SMB ve světě používají sociální sítě a dvě třetiny potvrdily, že díky moderním technologiím mají spokojenější zákazníky. Díky technologiím dnes navíc chytré firmy dokážou oslovit i zákazníky ze vzdálených regionů a rozšířit si tak potenciální trhy.

„Téměř 40 % českých rostoucích firem dokážou získat více zákazníků v zahraničí. Světové srovnání ukázalo, že technologicky progresivní firmy oslovují zákazníky mimo svou zemi šestkrát častěji než ostatní,“ dodal Martin Tolar, ředitel pro malé a střední podniky ve společnosti Microsoft.

Štítky: 

Podobné články

Které trendy aktuálně vládnou nákupům a čím se lidé nechají ovlivnit?

13. 6. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR)
Sociální sítě, influenceři, nové technologie včetně umělé inteligence, zhýčkanost části zákazníků, vliv ekologie, ale i tlak na peněženku kvůli inflaci a zpomalování růstu ekonomiky. Některé trendy jdou v nákupním chování na první pohled proti sobě. Jaké jsou ty nejaktuálnější? Čtěte více

Sociální sítě pro přímé nákupy Čechy příliš nelákají

29. 7. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Sociální sítě hrají v našich životech stále významnější roli. A to nejen v oblasti zábavy nebo sdílení informací. Významně také ovlivňují to, co, jak a kde nakupujeme. Přestože v ČR objednávání přímo prostřednictvím tohoto zdroje příliš netáhne, jsou sítě významným dodavatelem zákazníků pro e-shopy. Jak prostřednictvím klasické reklamy, tak díky influencerům. Čtěte více

Infografika: Češi tráví čas na internetu nejčastěji vyhledáváním, sociální sítě jsou na třetím místě

26. 7. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: AITOM)
Češi nejčastěji na internetu vyhledávají informace (67 %), dále jej využívají k posílání e-mailů (57 %), k návštěvě sociálních sítí (53 %) a čtení online zpravodajství (40 %). Čtěte více
Vojtěch Lambert, ředitel digitální agentury LCG New Media

Jaké budou trendy na sociálních sítích v roce 2017?

10. 1. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: LCG New Media)
Máme za sebou velmi dynamický rok 2016, který byl plný novinek, vývoje a změn i na poli sociálních sítí. Asi nejzajímavější byl souboj Facebook vs. Snapchat, kdy Facebook „okopíroval“ dvě funkce svého konkurenta. Nejdříve implementoval do Instagramu Stories a následně přidal do svého Messengeru stěžejní funkci pro časově omezené sdílení příspěvků. Tento souboj tak definoval jasnou zprávu od uživatelů – baví nás videa, krátké, výstižné a vtipné posty a nudí nás text a staré platformy. Čtěte více