Smart, smart, smartmánie
Také si poslední dobou všímáte, že všechno, co není „smart“, jako by nebylo? Kolem nás je vše chytré, posuďte sami – chytré telefony, chytré brýle, chytré hodinky, chytré televizory, chytré váhy, chytré pračky. Je to jednoznačný trend poslední doby. Minimálně jako prodejní argument toto označení v poslední době slouží skvěle, nemělo by se to s ním však přehánět.
- 9. 12. 2013
- 1 min
Spousta těchto věcí je skutečně sexy, přídomek smart u nich působí docela přirozeně a nikdo se nad ním nejspíš nepozastaví. Osobně se však domnívám, že tato „smártmánie“ spíše mate běžné zákazníky, kteří podléhají dojmu, že získají něco výjimečného, něco navíc. Téměř vždy tomu přitom tak není. Většina vlastností této jako „smart“ označované techniky je již dnes zcela běžná, a pokud by si toto označení některý kousek zasloužil, kazí si to něčím jiným. Však posuďte sami – příkladem mohou být hodinky, které musíte nabíjet každý den, případně osobní váha, která sice umí analyzovat tisíc a jednu tělesnou funkci, ale bez připojení k internetu vám neřekne ani hmotnost. Ale jak jsem psal na začátku odstavce – čest výjimkám, není jich málo, ale v té spoustě se snadno ztrácejí.
Osobně si tedy na smart věci dávám čím dál větší pozor, protože původní význam tohoto slova se vytrácí a často se z něho stává jen obyčejný marketingový pojem.