Služby, služby, službičky
- 24. 8. 2009
- 2 min
Mnozí z vás nevydělávají jen na prodeji zboží, ale i službách. Prostě nabízíte víc, než váš kolega o pár metrů vedle a dostáváte se na vyšší úroveň, než megaobchody. Ale: služba musí fungovat.
Minulý týden jsem se málem skácel při přechodu na ADSL2+ u Českých Radiokomunikací.
Doba k tomu, abych „zvýšil konektivitu“ a snížil poplatky za službu připojení k internetu nazrála a tak jsem vyťukal číslo linky péče o zákazníky. Pohovořil jsem s dámou, která mi poslala smlouvu. Podepsal a odeslal jsem ji zpět s tím, že poštovné uhradí příjemce.
Čekal jsem, až mi přijde informace o tom, že služba bude přepojena, abych si včas dostatečně dopředu zajistil nový ADSL2+ modem s Wi-Fi routerem, protože jsem měl modem, který se sice tvářil, jako že ADSL2+ umí, ale vzhledem k jeho stáří jsem v to spíše doufal, než abych tomu věřil.
Marně, žádná nepřišla.
A neuměl, byl horší, než jsem čekal.
A tak jsem v době nejtěžší uzávěrky doma zjistil, že na mém starém modemu „vypadla nosná“. Hotlinka mi sdělila, že „…tady máme váš požadavek na přepojení rychlosti“. A že na tom asi pracují (bylo deset večer). Ráno v osm to dopracovali, protože mi přišla SMS, potvrzující skutečnost, že jsem šťastným majitelem nového tarifu založeného na ADSL2+. Nebyl jsem na tuto skutečnost připraven díky tomu, že jsem v osm ráno nebyl majitelem technického zařízení, které by mi mohlo internet zprovoznit.
Vyrazil jsem tedy do ulic, abych sehnal jiný, modernější modem s routerem a zapojil ho. Linka technické pomoci pracuje sice od desáté ranní, ale od uvedené doby pořád „… vyřizuje volání těch, kteří se dovolali před vámi“ a protože je vámi placená, odpojí vás, abyste zavolali za chvíli – a opakovaně si vyslechli tuto zprávu… Takže se na ní prakticky nedovoláte. Zavolal jsem tedy na hotline. Hotline fungovala skvěle. A ještě, že na ní jsou tak šikovná děvčata, především díky jim mohu teď napsat tento úvodník. Takže věc se nakonec povedla. Přišel jsem ale díky „momentu překvapení“ stejně o jeden a půl dne, kdy mi internet nešel.
Jak vidíte, vadou na kráse této služby bylo to, že jsem nebyl jako uživatel včas upozorněn na to, že se v mém internetovém životě stane něco hodně podstatného a že se nelze dovolat na linku technické pomoci. To, že mi nikdo nezavolal, neposlal SMS ani e-mail předem, považuji za velmi bolestivou zkušenost.
A co pro vás z této historky plyne?
Služby? Ano.
Ale!
Nezapomeňte na to, že služba musí být dotažena a nesmí mít žádné díry, které ji pak degradují, protože i když bude stokrát dobrá, ten její nejslabší článek si lidé vždy zapamatují nejlépe.
Bohužel pro vás.