Sedmý listopad dnem práce odkudkoliv

8. 11. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Microsoft)
Alespoň u Microsoftu, protože v tento den umožnil svým zaměstnancům po celém světě zvolit si jakékoli místo k práci. Tento způsob práce, jak tvrdí studie Harris Interactive, je přitom stále žádanější.
Foto: SCX.hu

Preferuje ji více 56 % kancelářských pracovníků v USA a 37 % si myslí, že mimo kancelář se jim lépe přemýšlí. Celkem 53 % dotázaných je výměnou za více flexibility ochotno pracovat déle a pětina i za menší plat. Potřebu flexibility potvrzuje i podobná studie společnosti Vanson Bourne uskutečněná pro Microsoft dříve v Evropě: dvě třetiny zaměstnanců chtějí mít možnost pracovat i mimo kancelář a více než polovina (56 %) je přesvědčena, že mimo kancelář je dokonce produktivnější.

„Slaďování pracovního a osobního života se pro mnoho z nás stává spíše otázkou průběžného propojování obojího. Nové technologie umožňují stále snadněji přistupovat k informacím, které jsou pro nás v daném okamžiku důležité, a mnohem lépe komunikovat a spolupracovat. Lidé tak očekávají více flexibility v práci a zaměstnavatelé ji mohou nabídnout a podpořit to změnou v procesech a kultuře. Flexibilita je a stále více bude zásadní pro kreativitu, inovativnost i produktivitu zaměstnanců. Každá společnost zvolí svou cestu k novému způsobu práce. Prostřednictvím Dne práce odkudkoli chceme jít příkladem a ukázat, jak technologie umožňují pracovat flexibilně a jak tento přístup pozitivně ovlivňuje lidi, obchodní výsledky i společnost jako celek,” uvedla Biljana Weber, generální ředitelka Microsoftu v ČR.

Z provedených studií je zřejmé, že lidé nejen chtějí, ale potřebují mít možnost pracovat odkudkoli, on-line i off-line a v různých dobách během dne.

Pět typických nepřátel flexibility a produktivity – a jak na ně:

  1. Nefunguje Wi-Fi (třeba v čekárně u doktora) – využijte možnost pracovat off-line a následně vše snadno synchronizovat. Office je dnes navíc dostupný i jako aplikace na vašem chytrém telefonu.
  2. U dokumentů zaslaných od jiné osoby se rozpadá formátování – Office poskytuje nejvyšší standardy v udržení formátu dokumentů, ať už pracujete na PC, v internetovém prohlížeči, na tabletu nebo chytrém telefonu.
  3. Zapomněli jste aktuální verzi podkladů – zde pomůže osobní úložiště dokumentů SkyDrive Pro, kde jsou neustále bezpečně uloženy poslední verze vašich dokumentů. Ty se pravidelně synchronizují, se všemi připojenými zařízeními, takže jsou dostupné kdykoliv, i pokud jste off-line. Jednoduchým odkazem navíc můžete pozvat kolegy nebo zákazníky, aby na dokumentu pracovali společně s vámi.
  4. Potřebujete rychlou konzultaci s týmem – spojte se s kolegy či partnery pomocí audio a videokonference s možností prezentovat, sdílet a společně editovat dokumenty.
  5. Hledáte nové nápady – rozhoďte “sítě” a komunikujte na interních sociálních sítích jako Yammer. Místo záplavy e-mailů získáte snadno a přehledně názory všech, kteří se chtějí zapojit a vyjádřit.
Štítky: 
Microsoft