Sedm digitálních trendů roku 2019

22. 1. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Accenture)
Tváří v tvář digitálnímu chaosu, který vznikl během dvou desetiletí rychlého růstu technologií a inovací, lidé a firmy přehodnocují své skutečné potřeby, uvádí nová zpráva o digitálních a technologických trendech v byznysu Fjord Trends 2019, kterou právě představuje společnost Accenture. Zásadní přehodnocení podle ní vede k novému přístupu k technologiím, který klade důraz na lidské hodnoty.

Po letech investic do inovací se začínají firmy více zajímat o pocity zákazníků. Zatímco se lidé dosud dožadovali novinek, vzrušujících zážitků a okamžitého uspokojování potřeb, nyní uprostřed rušného světa více touží po klidu a hodnotách. Lidé a firmy si pokládají otázku, čeho si opravdu cení a odmítají produkty a služby, které neodpovídají jejich požadavkům – což zásadně mění povahu vztahů k technologiím a značkám.

„Digitalizace je nyní ve znamení generálního úklidu: nastal čas, kdy se rozhodujeme, zda má něco pro nás a náš život skutečněnějakou hodnotu a význam,“ řekl Mark Curtis, spoluzakladatel a ředitel péče o zákazníky ve Fjord. „Digitalizace již není žhavou novinkou, ale součástí našeho běžného života. Ve snaze o očistu si lidé více vybírají, jaké produkty a služby začlení do svého každodenního života a odstraňují ty, které jim nic nepřinášejí.“

Tento posun v myšlení má závažné důsledky a vytváří obrovské příležitosti pro firmy i zákaznické zkušenosti, uvádí zpráva. Je na čase provést inventuru a přehodnotit produkty, služby, zkušenosti a zážitky, které lidé skutečně chtějí, a které pro ně mají nějakou hodnotu.

„V roce 2019 budou úspěšné ty firmy, které budou přinášet smysl, hodnotu a význam nejen jednotlivcům, ale i celému světu,“ prohlásil Brian Whipple, CEO Accenture Interactive. „U vytváření hodnot nebude záležet na kvantitě, ale na kvalitě. V souladu s naším posláním pomáhat našim klientům vytvářet a poskytovat jejich zákazníkům ty nejlepší zákaznické zkušenosti věříme, že letošní trendy podpoří naší hlavní zásadu, že nejlepší zážitky jsou ty, díky kterým se nám bude žít lépe, produktivněji a smysluplněji.“

Zpráva Fjord Trends 2019 zkoumá sedm trendů, které budou pravděpodobně formovat další generaci zážitků a radí firmám, jak se připravit na budoucí příležitosti

1. Mlčeti zlato: Jsme přehlceni informacemi a zážitky, což se negativně odráží na našem zdraví. Značky musejí nalézt způsoby, jak oslovit zákazníky, kteří touží po klidné oáze v dnešním rušném světě.

2. Poslední kapka: Dost bylo řečí. Lidé očekávají produkty a služby, které budou mít prvek udržitelnosti a budou odmítat ty, které jej nemají.

3. Minimalizace dat: Lidé a firmy se neshodují na tom, jaká je hodnota osobních dat. Je klíčem k překlenutí této propasti transparentnost?

4. Ve městě o krok napřed: Elektrické koloběžky nebo drony zásadně mění mobilitu ve městech. Je ale na čase v této oblasti sjednotit ekosystémy, které budou bojovat proti chaosu a budou vyhovovat potřebám v reálném čase.

5. Paradox inkluze: Rok 2018 byl rokem volání po řešení rozmanitosti potřeb. Ale jak navrhovat produkty pro všechny, bez toho abychom někoho neúmyslně nevyloučili? Přestaňte lidi kategorizovat a změňte přístup ke všem.

6. Vesmírná odysea: Prostory pro práci a podnikání potřebují digitální změnu. Je čas přehodnotit naše postoje a nástroje pro navrhování prostor.

7. Syntetická realita: Žijeme v novém světě, ve kterém je realita umělá, syntetická. Vytváříme si stále uvěřitelnější syntetickou realitu, kde používáme například simulaci hlasu. Firmy se snaží na ní vydělat a zároveň zvládat rizika, která přináší.

„Příležitosti pro smysluplné a uvědomělé přístupy, které budou převratné pro mnoho oblastí, jsou nyní větší, než kdy jindy,“ řekl Curtis. „Jsme na vrcholu tvůrčí revoluce: máme příležitost přehodnotit naše produkty a služby tak, aby nebyly lhostejné ke světu, ve kterém žijeme a stejně tak ani k lidem.“ 

Fjord Trends 2019 těží z myšlenek více než tisícovky vývojářů a designérů z 28 studií z celého světa. Zpráva je sestavena za základě přímých pozorování, výzkumu založeného na faktech a na práci s klienty. Celou zprávu najdete na trends.fjordnet.com.

Štítky: 

Podobné články

Karel Kotoun, manažer v oblasti finančních služeb, Accenture

Avast a „koláčky“ třetích stran

18. 2. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Accenture)
V nedávné době proběhla médií zpráva o tom, že Avast sbíral uživatelská data a prostřednictvím své dceřiné společnosti Jumpshot je prodával dalším společnostem. Tato praktika není nijak zvláštní, jelikož honba za volným statkem v podobě uživatelských dat by se v posledních letech dala přirovnat k situaci na Klondiku na přelomu 19. století. Čtěte více

Accenture od Symantecu získal divizi Cyber Security Services

29. 1. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Accenture)
Accenture se se společností Broadcom dohodl na akvizici divize kyberbezpečnostních služeb společnosti Symantec. Finanční podmínky nebyly zveřejněny. Akvizice dále posílí schopnost Accenture Security pomáhat zákazníkům předvídat a detekovat počítačové hrozby a reagovat na ně. Čtěte více

Digitální transformace přináší dvojnásobný růst a cloud jako katalyzátor inovací

3. 1. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Accenture)
Firmy, které důsledně podporují zavádění technologií jako jsou umělá inteligence, blockchain, a rozšířená realita, i organizačních transformací, zaznamenávají v průměru dvojnásobný růst výnosů proti těm, které inovace zanedbávají. Technologie, rozvoj cloudových služeb, řízení technologických investic napříč společností a důsledné školení zaměstnanců v této oblasti přináší totiž aktuální konkurenční výhody. Čtěte více

Bez pochopení a nasazení AI může skončit až 75 % firem mimo hru

9. 12. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Accenture)
Podle studie společnosti Accenture si tři čtvrtiny vrcholových manažerů myslí, že pokud se neposunou od experimentování a nezačnou ve firmě umělou inteligenci zavádět razantněji, riskují, že budou do roku 2025 mimo hru. Čtěte více