Novinky

Samsung rozšiřuje službu Home Appliance Remote Management do dalších zemí

Společnost Samsung rozšířila službu Home Appliances Remote Management (HRM) do dalších zemí po celém světě. Služba umožňuje na dálku profesionálně diagnostikovat a řešit problémy s domácími spotřebiči. Nyní funguje ve 122 zemích na světě a podporuje 17 jazyků včetně češtiny, což znamená kvalitnější služby pro podstatně větší množství uživatelů.

František Doupal
Zdroj: Samsung
Samsung rozšiřuje službu Home Appliance Remote Management do dalších zemí

Služba HRM propojuje spotřebiče značky Samsung s instalovaným systémem SmartThings s firemní servisní sítí. Servisní centra tak můžou na dálku monitorovat stav těchto zařízení v reálném čase. Pokud s tím zákazníci souhlasí, můžou pracovníci servisních center na dálku sledovat a zpracovávat diagnostická data, například teplotu uvnitř ledniček, vlhkost v sušičkách nebo efektivitu klimatizací. Díky tomu můžou v případě jakýchkoli problémů navrhnout řešení nebo na dálku poradit postup.

V domovské Koreji se HRM používá již od roku 2020, o čtyři roky později se rozšířilo do deseti zemí. Letos už oficiálně funguje ve 122 státech, je k dispozici u ledniček a praček. Původně služba využívala jen korejštinu a angličtinu, letos je podpora k dispozici již v 17 jazycích, mezi něž patří například španělština, portugalština, němčina, francouzština, ruština a také čeština.

Vylepšená služba pro současné displeje

Stále víc domácích spotřebičů, například ledničky a pračky Bespoke, je vybaveno sofistikovanými displeji. Samsung proto nedávno spustil novou diagnostickou funkci – sdílení zobrazených informací. Modely s úhlopříčkou 7" i 9" či displejem Family Hub umožňují sdílení aktuálně zobrazených dat v reálném čase s pracovníky servisních středisek, což výrazně usnadňuje diagnostiku při problémech s funkcí přístrojů nebo třeba s přehráváním multimédií. Poprvé se sdílení displeje představilo v roce 2021 u ledniček s displejem Family Hub, v červenci letošního roku se rozšířilo do modelů s devítipalcovým displejem a od října bude k dispozici v sedmipalcových modelech.

Okamžité řešení problémů a méně servisních zásahů díky asistenci na dálku

HRM umožňuje vzdálené řešení jednoduchých problémů se spotřebiči v reálném čase, čímž výrazně vylepšuje efektivitu péče o zákazníky. Dříve tyto problémy vyžadovaly návštěvu servisního technika u zákazníka. Modelový příklad zlepšení: zákazník nahlásil, že tlačítka pračky nereagují. Servisní technik díky HRM diagnostikoval, že je zapnutá dětská pojistka, a jednoduše zákazníkovi poradil, jak ji deaktivovat. Problém se tak vyřešil rychle a snadno i bez návštěvy technika. V jiném případě, kdy zákazník nahlásil kondenzaci na dveřích chladničky, mohl poradce se souhlasem uživatele na dálku zapnout vnitřní topení a vlhkost tak odstranit.

HRM ovšem pomáhá i v případech, kdy se osobní návštěvě technika vyhnout nelze – pracovníci servisu můžou aspoň předem zkontrolovat podrobné diagnostické údaje. Pak na místo dorazí připravení, se správnými díly a nástroji, což snižuje počet opakovaných návštěv a výrazně zkracuje dobu opravy. Díky tomu je HRM obzvláště efektivní ve velkých zemích a těžko dostupných regionech, kde se technici dostávají k zákazníkům obtížněji.

V regionech jako USA či Indie se HRM také proaktivně využívá k řešení poruch, které se ještě neprojevily naplno, ale časem by se tak pravděpodobně stalo. V USA jsou spotřebiče připojené ke SmartThings tímto způsobem aktivně monitorované průběžně a pokud se nějaký latentní problém objeví, systém uživatele okamžitě informuje textovou zprávou přes SmartThings. Uživatelé pak můžou reagovat podle instrukcí nebo kontaktovat servisní středisko. Podobný monitoring probíhá i v Indii, také zde servisní centrum spotřebiče připojené ke SmartThings sleduje a v případě potenciálních problémů zákazníky kontaktuje. V případě potřeby centrum vyšle na místo technika, který díly důkladně zkontroluje nebo vymění, čímž zajistí včasné a efektivní řešení problémů a zabrání vzniku závažných potíží.

Čím dál víc spokojených uživatelů

HRM používá stále víc zákazníků po celém světě, mimo jiné i díky vylepšené jazykové podpoře ve všech regionech. Letos v červenci se počet servisních hovorů díky HRM celosvětově ve srovnání s lednem 2025 zdvojnásobil. Ve Francii se za letošek, tedy po zavedení podpory ve francouzštině, míra využití HRM zvýšila o víc než 30 procentních bodů. Loni projekt fungoval v pilotní fázi jen v angličtině a zdaleka tak populární nebyl, což dokazuje význam lokálních jazykových verzí.

Zlepšuje se také spokojenost uživatelů. V Indii, kde se HRM používá častěji než v mnohých jiných regionech, se skóre spokojenosti zákazníků s dálkovými servisními hovory ve druhém čtvrtletí roku 2025 zlepšilo o víc než 10 procentních bodů ve srovnání s loňským rokem. Zákazníci ocenili zejména řešení problémů a profesionalitu techniků během hovorů.

HRM tak patří k řešením, jejichž prostřednictvím Samsung zajišťuje pohodlnější a efektivnější péči o domácí spotřebiče. Systém zkracuje prostoje, zlepšuje uživatelský komfort a posouvá laťku v oblasti globálních služeb na vyšší úroveň. Samsung HRM rozšiřuje do dalších zemí, jazyků a produktových kategorií, a chystá se poskytovat domácnostem inteligentní moderní péči i do budoucna.

Profilová karta firmy

Samsung

Samsung

Samsung inspiruje svět a tvoří budoucnost svými transformačními myšlenkami a technologiemi. Společnost nově definuje svět televizorů, smartphonů, tabletů, nositelných chytrých zařízení a digitálních spotřebičů, síťových a paměťových prvků, LSI systémů, polovodičů a LED displejů.

Pro nejnovější informace navštivte Samsung Newsroom.

Více informací na profilové kartě společnosti