Samoobslužné „balíkomaty“

30. 3. 2012. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Loginpost)
Během tří až pěti let plánuje společnost Loginpost, výrobce a provozovatel samoobslužných terminálů pro zpracovávání, posílání a distribuci zásilek, v České republice zřídit 100 samoobslužných zásilkových terminálů.

Celková hodnota předpokládané investice do sítě těchto terminálů v Evropě je přitom vyšší než 1,2 miliardy českých korun a půjde na vybudování téměř 1 000 samoobslužných zásilkových terminálů.

Služby samoobslužných zásilkových terminálů rychle získávají na popularitě po celém světě. Díky těmto terminálům, nejčastěji umístěným v obchodních centrech a na dalších místech s vysokou koncentrací lidí, je možno zasílat a vyzvedávat zásilky pohodlněji a za lepších finančních podmínek. Klient se tak nemusí přizpůsobovat pracovní době přepravní společnosti, pošty ani kurýrních služeb. Služby samoobslužných terminálů zásilek lze samozřejmě hradit pomocí platební karty. O doručení zásilky jsou klienti informováni krátkou textovou zprávou (SMS).

V horizontu tří až pěti let chce Loginpost vytvořit sítě samoobslužných zásilkových terminálů v Polsku, na Ukrajině, na Slovensku a v České republice. Zároveň by ráda oslovila místní dopravce (kurýrní a doručovací společnosti apod.) a obchodní centra a přizvala je k účasti na tomto projektu. V Česku bude tento projekt unikátní už tím, že Loginpost nehodlá spolupracovat výhradně s jediným přepravcem, nýbrž vytvoří síť otevřenou pro spolupráci se všemi přepravci. Všechny společnosti a obchodní centra, které svým klientům chtějí nabídnout službu samoobslužných terminálů pro zpracování zásilek, jsou proto srdečně zvány k účasti na společném projektu.

V současnosti je síť samoobslužných zásilkových terminálů Loginpost v provozu v Litvě. Právě tam je rovněž situována výroba těchto terminálů. Společnost Loginpost je obecně známá jako dodavatel kvalitních samoobslužných řešení. Kromě zásilkových terminálů produkuje také samoobslužné pokladny či automaty pro placení parkovného.

Lze předpokládat, že také v České republice si nová síť samoobslužných zásilkových terminálů brzy najde své příznivce. Hlavními klienty bývají nejčastěji zákazníci internetových obchodů, zvyklí na komfortnější služby, kteří vítají možnost vyzvednout si zásilku kdykoliv. Novou službu si pravděpodobně oblíbí rovněž studenti a jejich rodiče nebo lidé, kteří často posílají zásilky do zahraničí žijícím příbuzným.

Štítky: