S PC do servisu míří pouze 1 % uživatelů

9. 9. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: AVG)
Podle průzkumu Qualtrics si čeští uživatelé téměř vůbec nenechávají servisovat počítač. Jak a kdo se tedy o zařízení stará?

Online průzkum byl proveden na 4 927 spotřebitelích z Velké Británie, USA, Brazílie, Kanady, Austrálie, Francie, Německa a České republiky. Průzkum uskutečnila společnost Qualtrics a respondenti byli vybráni z jejího online panelu. Výzkum probíhal v srpnu 2013. V České republice se výzkumu zúčastnilo 501 uživatelů.

Výsledky průzkumu pro Českou republiku jsou následující:

  • 44 % dotázaných má ve své domácnosti více než 3 přístroje připojené k internetu
  • 65 % dotázaných má různé operační systémy na svých domácích a pracovních přístrojích, 43 % respondentů používá 2 různé operační systémy
  • 56 % respondentů se úspěšně pokusilo zjednodušit si ovládání několika různých zařízení a operačních systémů jejich vzájemným propojením
  • 49 % respondentů zvládlo propojit dvě zařízení za méně než 5 minut, což je nejvíce ze všech zkoumaných zemí (pro porovnání např. v Německu dokázalo 2 zařízení do 5 minut propojit jen 36 % dotázaných)
  • 23 % uživatelů má technické problémy se svými zařízeními jednou za několik týdnů, nejčastěji mají Češi technické problémy s notebooky (45 %) a se stolními počítači (39 %)
  • Třetina respondentů (33 %) požádá v případě technických potíží se zařízením o pomoc přítele nebo člena rodiny, 32 % dotázaných je schopno technické problémy se zařízením vyřešit samo na základě předchozích znalostí a 27 % uživatelů si najde návod k řešení problému na internetu 
  • Pouhé 1 % Čechů, což je nejnižší číslo ze všech zkoumaných zemí, navštěvuje kvůli technickým problémům s přístrojem servisní centrum (např. v Brazílii zamíří do servisu 13 % uživatelů)
  • 58 % respondentů stráví týdně více než půl hodiny správou duplikovaných emailů (z toho 36 % více než hodinu)
Štítky: 

Podobné články

Firmy i státní instituce se potýkají s tisícovkami škodlivých emailových zpráv denně

28. 5. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: České Radiokomunikace)
S masivním nárůstem práce z domova je infrastruktura společností vystavena odlišným bezpečnostním rizikům, než kterým čelí obvykle. Útočníci do firemních infrastruktur pronikají prostřednictvím zneužití lidského faktoru. Středně velká společnost přitom podle Českých Radiokomunikací čelí několika tisícům e-mailům se škodlivým obsahem denně. Čtěte více

Evropští IT prodejci generují z řízených služeb již čtvrtinu svého obratu

27. 5. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: SolarWinds MSP)
Podle průzkumu společnosti průzkumu SolarWinds MSP 2019 Trends in Managed Services průměrný IT prodejce v Evropě generuje již čtvrtinu svého obratu z řízených služeb. Průzkum tak potvrdil další nárůst podílu IT služeb s pravidelným příjmem na úkor tradičního obchodního modelu, kdy se jednorázově platí za odstranění problémů s IT infrastrukturou. Čtěte více

Počet kyberútoků na české společnosti je nad celosvětovým průměrem, více než 20 % hrozeb pochází z ČR

26. 5. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Check Point)
Na jednu českou organizaci bylo v předchozích šesti měsících podle Check Pountu vedeno v průměru 530 kyberútoků za týden. Celosvětový průměr přitom činí 491 kyberútoků týdně na jednu společnost. Čtěte více

Kybernetičtí zločinci inovují své mechanismy a stále více využívají automatizaci

25. 5. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: NTT)
Zpráva Global Threat Intelligence Report firmy NTT ukazuje, že navzdory snahám organizací o zvýšení kybernetické bezpečnosti inovují útočníci své metody rychleji než kdy dříve a útoky automatizují. Čtěte více