S PC do servisu míří pouze 1 % uživatelů

9. 9. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: AVG)
Podle průzkumu Qualtrics si čeští uživatelé téměř vůbec nenechávají servisovat počítač. Jak a kdo se tedy o zařízení stará?

Online průzkum byl proveden na 4 927 spotřebitelích z Velké Británie, USA, Brazílie, Kanady, Austrálie, Francie, Německa a České republiky. Průzkum uskutečnila společnost Qualtrics a respondenti byli vybráni z jejího online panelu. Výzkum probíhal v srpnu 2013. V České republice se výzkumu zúčastnilo 501 uživatelů.

Výsledky průzkumu pro Českou republiku jsou následující:

  • 44 % dotázaných má ve své domácnosti více než 3 přístroje připojené k internetu
  • 65 % dotázaných má různé operační systémy na svých domácích a pracovních přístrojích, 43 % respondentů používá 2 různé operační systémy
  • 56 % respondentů se úspěšně pokusilo zjednodušit si ovládání několika různých zařízení a operačních systémů jejich vzájemným propojením
  • 49 % respondentů zvládlo propojit dvě zařízení za méně než 5 minut, což je nejvíce ze všech zkoumaných zemí (pro porovnání např. v Německu dokázalo 2 zařízení do 5 minut propojit jen 36 % dotázaných)
  • 23 % uživatelů má technické problémy se svými zařízeními jednou za několik týdnů, nejčastěji mají Češi technické problémy s notebooky (45 %) a se stolními počítači (39 %)
  • Třetina respondentů (33 %) požádá v případě technických potíží se zařízením o pomoc přítele nebo člena rodiny, 32 % dotázaných je schopno technické problémy se zařízením vyřešit samo na základě předchozích znalostí a 27 % uživatelů si najde návod k řešení problému na internetu 
  • Pouhé 1 % Čechů, což je nejnižší číslo ze všech zkoumaných zemí, navštěvuje kvůli technickým problémům s přístrojem servisní centrum (např. v Brazílii zamíří do servisu 13 % uživatelů)
  • 58 % respondentů stráví týdně více než půl hodiny správou duplikovaných emailů (z toho 36 % více než hodinu)
Štítky: 

Podobné články

České podniky čelí většímu počtu kyberútoků než organizace v okolních zemích

26. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Check Point)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo další posun v kybernetických válkách. Kyberbezpečnostní společnost Check Point Software Technologies zaznamenala výrazný nárůst kyberútoků, kdy v 1. čtvrtletí 2024 došlo k 28% nárůstu průměrného počtu kybernetických útoků na jednu organizaci v porovnání s posledním čtvrtletím roku 2023. Největší nápor směřuje na vzdělávací a výzkumné organizace. Čtěte více

Eviden monitoruje na dark webu ukradená data a pomáhá tak firmám předvídat kybernetické hrozby

25. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Eviden)
Eviden svým zákazníkům poskytuje službu prediktivní bezpečnosti založenou na řešení LUMINAR monitorující únik citlivých informací do prostředí dark webu. Jde o službu, která firmám na základě kontinuálního monitoringu umožňuje vyhledávat a sledovat data a informace, které by útočníci mohli zneužít pro kybernetický útok a proaktivně tak přijímat preventivní opatření. Čtěte více
Scott Tyson, ředitel prodejního kanálu MSP pro oblast EMEA ve společnosti Sophos

Scott Tyson (Sophos): Pojďte s námi udávat trendy v kybernetické bezpečnosti

24. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Při příležitosti pražského setkání MSP partnerů jsme měli možnost hovořit se Scottem Tysonem, ředitelem prodejního kanálu MSP pro oblast EMEA ve společnosti Sophos. Mluvili jsme o spravovaných službách, řízené detekci a reakci na hrozby, budování vztahů s obchodními partnery a mnoha dalších aspektech oboru, které budou podle společnosti Sophos udávat směr vývoje celého odvětví. Čtěte více

Pět největších trendů v oblasti SASE pro rok 2024

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Fortinet)
Situace na poli kyberbezpečnosti je komplikovaná. Společnosti využívají tzv. hybridní pracovní sílu, desítky aplikací a třeba i řadu IoT zařízení. Jedním z řešení možných otázek může být přístup SASE (Secure Access Service Edge), na který se v následujícím komentáři zaměřila společnost Fortinet. Čtěte více