S kybernetickým útokem se v roce 2018 setkaly dvě pětiny velkých firem v ČR

15. 1. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: ČSU)
Bezmála polovina firem s deseti a více zaměstnanci v České republice má vlastní účet na sociálních sítích. Velkých firem jsou tři čtvrtiny. Za posledních šest let se velmi výrazně navýšil počet subjektů s účtem na sociálních sítích, které prostřednictvím nich hledají nové zaměstnance. Nově byla v roce 2019 zjišťována bezpečnosti ICT v podnikatelském sektoru.

V dnešní době jsou k internetu připojeny téměř všechny firmy s 10 a více zaměstnanci. Většina podniků měla v roce 2019 své webové stránky (83 %). Boom v posledních letech zažívá využívání sociálních médií (Facebook, LinkedIn, YouTube, Twitter, Instagram apod.).

V roce 2019 mělo účet na sociálních sítích 45 % firem v ČR. Prezentují se na nich hlavně cestovní agentury a kanceláře, mediální sektor či firmy poskytující ubytování. „Pro firmy je v posledních letech velmi lákavé hledat nové zaměstnance prostřednictvím sociálních sítí. V roce 2019 tuto možnost využilo 64 % firem s vlastním účtem na sociálních sítích,“ uvedla Kamila Burešová z odboru statistik rozvoje společnosti ČSÚ. Nové pracovní síly vyhledávají tímto způsobem nejčastěji velké subjekty, v roce 2019 tak činilo téměř 90 % velkých firem s profilem na sociálních sítích.

Nově byla v roce 2019 zjišťována bezpečnosti ICT v podnikatelském sektoru. „S alespoň jedním bezpečnostním incidentem se v průběhu roku 2018 setkala více než pětina firem v Česku, z velkých firem to bylo 39 %. Nejčastěji se jednalo o nedostupnost služeb ICT, např. útok typu Denial of Service či ransomware,“ řekla Eva Myšková Skarlandtová z odboru statistik rozvoje společnosti ČSÚ.

Nejběžnějšími opatřeními k zajištění bezpečnosti ICT byly na začátku roku 2019 pravidelná aktualizace programového vybavení, používání silného hesla a zálohování firemních dat. Každé z těchto tří opatření využívá přes 80 % firem v ČR s více než deseti zaměstnanci. U velkých firem je to dokonce více než 95 %. Rozpoznávání a ověřování uživatelů pomocí biometrických metod není zatím v českém podnikatelském prostředí příliš rozšířené. V roce 2019 toto opatření používalo 11 % firem celkem, nejčastěji šlo o velké subjekty (28 %).

Kompletní informace najdete zde.

Štítky: 

Podobné články

Kaspersky má nový partnerský License Management Portal

16. 1. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Kaspersky)
Kaspersky License Management Portal (LMP) je nový samoobslužný portál pro poskytovatele spravovaných služeb (MSP) a resellery, který jim pomáhá zefektivnit objednávání, správu a vykazování licencí. Portál také nově umožňuje nastavit měsíční tarif s průběžným financováním, díky němuž mohou partneři flexibilněji nabízet své služby zákazníkům. Čtěte více

Počet obětí digitálního pronásledování se v ČR ztrojnásobil

14. 1. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Kaspersky)
Na konci minulého roku se spojily organizace zabývající se domácím násilím a IT bezpečnostní společnosti, aby společně bojovaly proti domácímu násilí. Vznikla nová globální pracovní skupina, která bude pomáhat obětem prostřednictvím své expertizy a kyberbezpečnostních nástrojů. Čtěte více

Jaká je budoucnost e-mailů? Ovlivňují ji nové bezpečnostní standardy

14. 1. 2020. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: DCD Publishing)
Očekává se, že nové protokoly a standardy napomohou tomu, aby prosté otevření e-mailu nebylo tak riskantní operací, jako je tomu dnes. Čtěte více

Sophos rozšířil partnerský program pro poskytovatele služeb

10. 1. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Sophos)
Společnost Sophos představila několik rozšíření partnerského programu MSP Connect, jejichž cílem je opět o něco zrychlit, zjednodušit a zefektivnit činnost partnerů ze segmentu poskytovatelů řízených služeb. Čtěte více