S kybernetickým útokem se v roce 2018 setkaly dvě pětiny velkých firem v ČR

15. 1. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: ČSU)
Bezmála polovina firem s deseti a více zaměstnanci v České republice má vlastní účet na sociálních sítích. Velkých firem jsou tři čtvrtiny. Za posledních šest let se velmi výrazně navýšil počet subjektů s účtem na sociálních sítích, které prostřednictvím nich hledají nové zaměstnance. Nově byla v roce 2019 zjišťována bezpečnosti ICT v podnikatelském sektoru.

V dnešní době jsou k internetu připojeny téměř všechny firmy s 10 a více zaměstnanci. Většina podniků měla v roce 2019 své webové stránky (83 %). Boom v posledních letech zažívá využívání sociálních médií (Facebook, LinkedIn, YouTube, Twitter, Instagram apod.).

V roce 2019 mělo účet na sociálních sítích 45 % firem v ČR. Prezentují se na nich hlavně cestovní agentury a kanceláře, mediální sektor či firmy poskytující ubytování. „Pro firmy je v posledních letech velmi lákavé hledat nové zaměstnance prostřednictvím sociálních sítí. V roce 2019 tuto možnost využilo 64 % firem s vlastním účtem na sociálních sítích,“ uvedla Kamila Burešová z odboru statistik rozvoje společnosti ČSÚ. Nové pracovní síly vyhledávají tímto způsobem nejčastěji velké subjekty, v roce 2019 tak činilo téměř 90 % velkých firem s profilem na sociálních sítích.

Nově byla v roce 2019 zjišťována bezpečnosti ICT v podnikatelském sektoru. „S alespoň jedním bezpečnostním incidentem se v průběhu roku 2018 setkala více než pětina firem v Česku, z velkých firem to bylo 39 %. Nejčastěji se jednalo o nedostupnost služeb ICT, např. útok typu Denial of Service či ransomware,“ řekla Eva Myšková Skarlandtová z odboru statistik rozvoje společnosti ČSÚ.

Nejběžnějšími opatřeními k zajištění bezpečnosti ICT byly na začátku roku 2019 pravidelná aktualizace programového vybavení, používání silného hesla a zálohování firemních dat. Každé z těchto tří opatření využívá přes 80 % firem v ČR s více než deseti zaměstnanci. U velkých firem je to dokonce více než 95 %. Rozpoznávání a ověřování uživatelů pomocí biometrických metod není zatím v českém podnikatelském prostředí příliš rozšířené. V roce 2019 toto opatření používalo 11 % firem celkem, nejčastěji šlo o velké subjekty (28 %).

Kompletní informace najdete zde.

Štítky: 

Podobné články

Chráníte svá data i na home officu? Otestujte se online!

27. 3. 2020. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: DCD Publishing)
Informační bezpečnost je jedno z nejaktuálnějších témat současnosti. Denně dochází k závažným bezpečnostním incidentům, které mají dopad na fungování organizací. Na těch nejzávažnějších mají často svůj podíl také nedostatečně informovaní zaměstnanci, kteří se nevědomky dopouštějí zásadních pochybení. Čtěte více

Na aktivní kybernetickou obranu rezignovalo 42 % firem

2. 4. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Cisco)
Podle studie společnosti Cisco dnes průměrná firma užívá přes 20 bezpečnostních technologií. Ačkoli neustále pokračuje konsolidace dodavatelů, kdy 86 % oslovených subjektů využívá řešení od 1 až 20 různých výrobců, přes 20 % dotázaných (o 8 % více než v roce 2017) se domnívá, že správa multidodavatelského prostředí je velmi náročná. Čtěte více

Kaspersky přidává zabezpečení SharePoint Online a Microsoft Teams

1. 4. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Kaspersky)
Nová verze bezpečnostního produktu Kaspersky Security for Microsoft Office 365 rozšiřuje ochranu na aplikace pro spolupráci zaměstnanců. Již stávající ochranu nástrojů Exchange Online a OneDrive tak doplňuje zabezpečení SharePoint Online a bezpečné sdílení souborů přes Microsoft Teams. Čtěte více

HP posílilo (možnosti) zabezpečení osobních počítačů

31. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: HP Inc.)
Nová bezpečnostní řešení společnosti HP poskytují podnikům a jejich zaměstnancům pracujícím z domova kompletní ochranu před hrozbami. Mezi nově nabízené produkty patří HP Pro Security Edition, HP Proactive Security a HP Sure Click Enterprise, které se liší množstvím zahrnutých funkcí. Čtěte více