Novinky

Řízené služby tvoří významnou část příjmů již u více než poloviny českých prodejců IT

Společnost SolarWinds MSP, dodavatel IT řešení pro poskytovatele služeb, uvedla, že dle výsledků průzkumu mezi českými a slovenskými IT prodejci rychle roste podíl tzv. „řízených služeb“ na celkovém obratu. Významnou část tvoří již u 56 % lokálních IT prodejců, zbylí partneři poskytují řízené služby jen okrajově nebo o jejich zavedení uvažují.

František Doupal
Zdroj: SolarWinds MSP
  • 30. 7. 2020
  • 1 min
Řízené služby tvoří významnou část příjmů již u více než poloviny českých prodejců IT

Platformy řízených služeb (Managed Services) umožňují efektivnější správu zákaznických IT infrastruktur s preventivním přístupem k řešení problémů namísto dosavadního reaktivního „break/fix“ modelu. Zároveň poskytovatelům služeb pomáhají zvýšit produktivitu svého personálu díky multitenantní správě více zákazníků z jedné centrální konzole.

Klíčová zjištění průzkumu:

  • U 56 % IT prodejců tvoří řízené služby významnou část jejich příjmů, 35 % je nabízí jen okrajově a 9 % zvažuje jejich zavedení.
  • Nejvíce jsou nabízeny služby správy serverů (84 % respondentů), správy koncových zařízení (74 %) a monitoringu a správy sítí (72 %). Komplexní služby správy IT nabízí 74 % IT prodejců.
  • Roste zájem o poskytování služeb IT bezpečnosti, nejvíce zálohování a obnovy dat (81 %), síťové bezpečnosti (74 %) a antiviru (51 %).
  • Rozhodujícím faktorem pro výběr platformy řízených služeb je cena (72 %), komplexní funkčnost (70 %) a technická podpora (58 %).

„Rostoucí komplexnost a nároky na spolehlivost zákaznických IT infrastruktur motivují IT prodejce k automatizaci činností a pořizování nástrojů řízených služeb,“ řekl Štěpán Bínek, Product Manager Cloud Services ve společnosti Zebra systems, která je distributorem produktů SolarWinds MSP na českém a slovenském trhu. „Prevence výpadků a vyšší dostupnost IT zlepšuje spokojenost zákazníků, zatímco centralizace služeb a zákazníků do jedné konzole zase zvyšuje produktivitu poskytovatele – je to typické ‚win-win‘ řešení.“