Novinky

Rhybářům roste chuť na LinkedIn a e-shopy

V březnu se podle Kaspersky Lab na spamové scéně dařilo zvyšovat podíl phishingových útoků na internetové obchody (nárůst o 8,9 % na 12,8 %), přičemž nejoblíbenějšími jsou stále útoky na sociální sítě (23,5 %).

Pavel Gregor
Zdroj: Kaspersky
  • 28. 4. 2014
  • 1 min
Rhybářům roste chuť na LinkedIn a e-shopy

V březnu riskovali prozrazení osobních dat „rhybářům“ například uživatelé LinkedInu. Objevilo se i velké množství škodlivých příloh poslaných „jménem“ známých finančních institucí. Obsahovaly často malware, který sbíral cookies či hesla z e-mailových programů a posílal je na vzdálené servery ovládané kybernetickými zločinci.

Profesně orientovaná sociální síť LinkedIn roste a nedávno dosáhla 300 milionu uživatelů. Hromadná mailingová kampaň zaměřená na den Svatého Patrika jim v březnu nabízela prémiový účet zdarma s odkazem, který směřoval na phishingovou stránku. Pokud uživatel zadal své přihlašovací údaje, dostaly se do rukou podvodníků.

Po sociálních sítích jsou v žebříčku oblíbenosti rhybářů e-mailové a chatovací služby (16,6 %). Podíl zneužití vyhledávačů (14,4 %) a finančních a platebních organizací (13,2 %) oproti únoru klesl o 2 a 3,5 procentního bodu. Na pátém místě jsou internetové obchody (12,8 %).

Zdroje spamu podle zemí

Čína byla hlavním zdrojem spamů s 24,6 %, což je od února nárůst o 1,7 procentního bodu. USA byly druhé se 17 %, o 2 procentní body výše než v únoru, a Jižní Korea třetí s 13,6 %, což je měsíční nárůst o 0,8 procentního bodu.

Podíl spamu na celosvětovém e-mailovém provozu klesl v březnu o 6,4 procentního bodu na 63,5 %.