ReDat centralizuje záznamové systémy na dráze
„České dráhy mají instalováno několik stovek záznamových systémů
ReDat a my jsme se vybrané systémy pokusili zkušebně propojit do jednoho
záznamového centra v Pardubicích. Po půl roce testování a ověřování
jsme zkušební provoz ukončili a nasadili do ostrého provozu první Drážní
záznamové centrum ReDat, které je umístěné v Praze,“ říká Luboš
Petrovický ze společnosti RETIA.
Centralizace se stává fenoménem a využívá toho i společnost RETIA,
jejíž záznamová zařízení ReDat nacházejí uplatnění nejen na
dispečincích, ale i ve velkých kontaktních a dealingových centrech.
„Díky centralizaci jednotlivých ReDatů lze dosáhnout zvýšení efektivity
provozu, snížení nároků na obsluhu a unifikace a integrace jednotlivých
technologií,“ vysvětluje problematiku Luboš Petrovický z firmy RETIA.
Protože je na drahách nainstalováno několik stovek jednotlivých
záznamových jednotek ReDat, centralizace se sama nabízela. „Díky
Drážnímu záznamovému centru ReDat (DZCR) lze centralizovat všechny
záznamové systémy, snadněji pracovat s již pořízenými záznamy nebo
dálkově přistupovat k záznamům,“ vyjmenovává výhody Luboš
Petrovický.
Mezi hlavní funkce systému lze zařadit, že DZCR komunikuje po IP síti
s vybranými záznamovými jednotkami ReDat3, nepřetržitě monitoruje stav
jednotlivých záznamových jednotek ReDat3, vytváří centrální databázi
informací o volání nebo zálohuje záznamy v centrálním archivu. Bez
zajímavosti není ani možnost pracovat se záznamy prostřednictvím webového
prohlížeče. Jednou z testovaných oblastí bylo i zabezpečení systému
DZCR. „Samozřejmostí je systém přístupových práv, šifrování
komunikace, možnost použít šifrovaný komunikační protokol nebo možnost
povolení přístupu pouze z konkrétní adresy,“ upřesňuje funkcionalitu
Luboš Petrovický.