Prodej smartphonů ve 2. čtvrtletí klesl o 7,8 %

1. 8. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Globální prodej chytrých telefonů dle údajů IDC během druhého čtvrtletí 2023 klesl na 265,3 milionu kusů. Ačkoli se výrobci telefonů musí i nadále soustředit na boj se slabou poptávkou, inflací i ekonomickou nejistotou nebo přebytky zásob, pokles postupně zpomaluje.

„Pozitivní zprávou je, že distributorům a prodejcům se postupně daří vyrovnávat se skladovými zásobami, které se nahromadily v předešlých kvartálech,“ uvedla Nabila Popal z IDC. „Až se úroveň zásob dostane do normálu, a to včetně komponent na skladech výrobců určených pro kompletování finálních zařízení, měli bychom se opět dočkat návratu trhu k růstu. Stát by se tak mohlo do konce letošního roku nebo počátkem roku 2024. Spolu s tím se pravděpodobně dočkáme i změn na žebříčku největších producentům, o čemž již nyní průnik firmy Transsion mezi pět největších globálních smartphonových značek.“

Čínský trh ve druhém kvartále roku 2023 vykázal meziroční pokles o 2,1 %, což je oproti pěti předchozím čtvrtletím s výrazným, dvouciferným poklesem výrazné pozitivum. Navzdory tomu však zůstávají spotřebitelské nálady i s nimi související výdaje nadále nízké.

Pokles však vykázaly i další velké regiony – v oblasti Asie a Pacifiku šlo o 5,9 %, v USA o 19,1 % a v regionu EMEA o 3,1 %.

Prodej smartphonů ve 2. čtvrtletí 2023 (v milionech kusů)
VýrobceProdej 2Q2023Tržní podíl (%)Prodej 2Q2022Tržní podíl (%)Meziroční změna (%)
Samsung53,520,263,121,9-15,2
Apple42,51645,415,8-6,3
Xiaomi33,212,539,513,8-16
Oppo25,49,627,49,5-7,6
Transsion25,39,518,86,534,1
Ostatní85,432,293,332,4-8,4
Celkem265,3100287,6100-7,8

„Ačkoli první polovina roku 2023 postavila před výrobce mnoho překážek, věříme, že zbytek roku naopak dodavatelům poskytne zajímavé příležitosti,“ uvedl Anthony Scarsella z IDC. „Velký potenciál v sobě ukrývá například segment skládacích telefonů, které jsou atraktivní a nové modely snad přinesou také nižší ceny a jejich další rozšiřování mezi běžné uživatele. Navzdory celkovému vývoji na trhu odhadujeme tomuto segmentu v letošním roce nárůst téměř o 50 %.“

Štítky: 

Podobné články

Prodej PC ve druhém čtvrtletí vzrostl o tři procenta

19. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Trh s tradičními osobními počítači zaznamenal po osmi po sobě jdoucích čtvrtletích poklesu druhé čtvrtletí růstu. Podle společnosti IDC dodávky ve druhém čtvrtletí roku 2024 dosáhly 64,9 milionu kusů, což představuje meziroční růst o tři procenta. Zatímco celkový trh těžil z příznivého srovnání s rokem 2023, slabé výsledky v Číně trh nadále brzdily. Bez zahrnutí Číny by vzrostly celosvětové dodávky meziročně o více než pět procent. Čtěte více
Foto: Algotech

Tržby z prodeje bezpečnostních produktů vloni vzrostly o 15,6 %

8. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětové tržby za bezpečnostní produkty dosáhly v roce 2023 celkem 106,8 miliardy dolarů, což představuje nárůst o 15,6 % oproti roku 2022. Růst tržeb byl výrazný – podle IDC zaznamenalo dvouciferný meziroční nárůst všech šest sledovaných kategorií. Růst by měl navíc pokračovat přinejmenším do roku 2028. Čtěte více

Prodeje AR/VR headsetů porostou díky smíšené a rozšířené realitě

2. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Prodej náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu podle IDC v prvním čtvrtletí roku 2024 meziročně klesl o 67,4 %. Pokles se podle agentury očekával a je připisován přechodem trhu do nových segmentů, jako jsou právě smíšená realita (MR) a rozšířená realita (ER). Navzdory poklesu prodeje vzrostla průměrná prodejní cena (ASP) headsetů na více než 1 000 USD. Čtěte více

Prodej nositelné elektroniky v prvním čtvrtletí 2024 vzrostl o 8,8 %

25. 6. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový prodej nositelné elektroniky v prvním čtvrtletí 2024 podle společnosti IDC meziročně vzrostl o 8,8 procenta na 113,1 milionu kusů. Navzdory růstu počtu prodaných kusů se již pátým čtvrtletím v řadě snižovaly průměrné prodejní ceny (ASP), které klesly o 11 procent (stalo se tak hlavně kvůli rostoucí pozici rozvíjejících se trhů, kde panuje tlak na snižování spotřebitelských výdajů). Čtěte více