Prodej nositelné elektroniky v prvním čtvrtletí 2024 vzrostl o 8,8 %

25. 6. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový prodej nositelné elektroniky v prvním čtvrtletí 2024 podle společnosti IDC meziročně vzrostl o 8,8 procenta na 113,1 milionu kusů. Navzdory růstu počtu prodaných kusů se již pátým čtvrtletím v řadě snižovaly průměrné prodejní ceny (ASP), které klesly o 11 procent (stalo se tak hlavně kvůli rostoucí pozici rozvíjejících se trhů, kde panuje tlak na snižování spotřebitelských výdajů).

„Nedostatek zásadnějších inovací v prémiovém segmentu umožnil značkám druhé kategorie v mnoha ohledech snížit technologickou ztrátu,“ řekl Jitesh Ubrani, manažer výzkumu Worldwide Mobile Device Trackers v IDC. „Dokud nové senzory nebo algoritmy neumožní preskriptivní náhled nebo přímo sledování nových ukazatelů, jako je krevní tlak nebo glukóza, budou spotřebitelé pravděpodobně tíhnout ke středním a nižším cenovým kategoriím zařízení, a právě sem nyní výrobci ve snaze o diverzifikaci svých portfolií masivně investují.“

„Je důležité věnovat pozornost menším, regionálním prodejcům,“ poznamenal Ramon T. Llamas, ředitel výzkumu v týmu Wearables společnosti IDC. „Rozvíjející se trhy neztrácejí apetit po nositelných zařízeních, ale vyšší ceny nositelných zařízení prémiových značek je pro mnohé z nich činí finančně nedostupnými. To otevřelo dveře místním značkám, aby představily levná, ale funkcemi nabitá zařízení a uspokojily tak tuto nenasycenou poptávku. Díky tomu si společnosti jako Xiaomi a Imagine Marketing vydobyly pozici mezi největšími světovými prodejci.“

Jak se dařilo výrobcům

Apple si mezi producenty nositelné elektroniky udržel první místo, i když ho brzdily špatné makroekonomické podmínky, dočasný zákaz prodeje některých modelů hodinek a nedostatek novějších sluchátek AirPods. Celkově dodávky hodinek Apple Watch meziročně poklesly o 19,1 %, zatímco dodávky sluchátek včetně AirPods a Beats se během čtvrtletí snížily o 18,8 %.

Celosvětový rodej nositelné elektroniky v 1. čtvrtletí 2024 (v milionech kusů)
VýrobceProdej 1Q24Tržní podíl (%)Prodej 1Q23Tržní podíl (%)Meziroční změna (%)
Apple20,618,225,424,5-18,9
Xiaomi11,810,58,27,943,4
Huawei10,99,66,36,172,4
Samsung10,69,39,4913
Image M.6,15,46,46,2-4,8
Ostatní53,146,948,246,4100
Celkem113,11001041008,8

Druhé místo obsadila společnost Xiaomi s meziročním růstem 43,4 % (který však vychází z porovnání s prvním čtvrtletím 2023, které bylo pro čínského výrobce opravdu velmi slabé). Produkty společnosti orientované na cenu našly u uživatelů odezvu a nedávný opětovný vstup na trh s hodinkami s operačním systémem Wear OS pomohl firmě vyhoupnout se do pozice třetího největšího výrobce chytré elektroniky v ekosystému Googlu a zároveň také zvýšit celkovou průměrnou prodejní cenu chytrých hodinek.

Třetí místo obsadila společnost Huawei, která předstihla Samsung, a to díky návratu svého podnikání v oblasti chytrých telefonů, které mělo díky bundlování pozitivní dopad i na nositelná zařízení. Hlavní prodeje společnosti jsou však do značné míry soustředěny v Číně, kde se generují přibližně tři čtvrtiny prodaných zařízení.

Samsung se propadl až na čtvrté místo. Uvedení Galaxy Fit 3 na trh a také úspěch s levnějšími sluchátky pomohly společnosti dosáhnout růstu, který překonává trh, i když objem prodeje chytrých hodinek klesl o 5,1 %.

První pětici na žebříčku uzavřela společnost Imagine Marketing (boAt). Indická značka známá svými produkty orientovanými na co nejnižší cenu dokázala zvýšit objem prodeje svých sluchátek o 17,5 %, ale její chytré hodinky zaznamenaly pokles o 61,3 % kvůli extrémně silné konkurenci ze strany dalších domácích výrobců.

Štítky: 
Průzkumy, IDC, Nositelná elektronika, Apple, Huawei, Samsung, Xiaomi

Podobné články

IDC snížilo prognózu prodeje chytrých telefonů pro letošní rok

12. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Analytická agentura IDC snížila kvůli vysoké nejistotě na trzích, volatilitě celních tarifů a dalším makroekonomickým problémům včetně vysoké inflace a nezaměstnanosti v některých regionech odhad počtu prodaných chytrých mobilních telefonů. Zatímco ještě v únoru agentura očekávala meziroční růst trhu o 2,3 %, nyní své odhady snížila na 0,6 %. Čtěte více

IDC navzdory americkým clům vylepšilo prognózu prodeje PC

9. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Na základě výsledků z prvního čtvrtletí letošního roku zvýšila společnost IDC prognózu prodeje osobních počítačů v letošním roce. Celosvětově by se tak mělo podle nejnovějších odhadů v roce 2025 prodat 274 milionů PC, což představuje meziroční nárůst o 4,1 %. Čtěte více

Evropský trh s chytrými telefony klesl v 1. čtvrtletí 2025 o dvě procenta

2. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Canalys)
Podle nejnovějšího výzkumu společnosti Canalys dodávky chytrých telefonů v Evropě v 1. čtvrtletí 2025 klesly o dvě procenta na 32,4 milionu kusů. Celkový pokles byl způsoben zejména nízkou poptávkou po cenově dostupných zařízeních, protože dodávky high-endových přístrojů naopak dosahovaly rekordních čísel. Čtěte více

Výdaje na AR/VR v regionu EMEA do roku 2029 dosáhnou 8,4 miliardy dolarů

29. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Výdaje na rozšířenou a virtuální realitu v regionu EMEA podle IDC do roku 2029 dosáhnou 8,4 miliardy dolarů, což představuje 16% pětiletou složenou roční míru růstu (CAGR). Očekává se, že po celé sledované období budou dominantní tržní silou spotřebitelé. Díky rostoucí poptávce po náhlavních soupravách by však mělo růst také využívání AR/VR řešení v podnicích. Čtěte více