Přichází renesance (digitálního) faxování?

31. 1. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Jedním z přehlížených důsledků pokračující pandemie Covidu-19 jsou změny v oblasti faxové komunikace. Řada organizací se rozhodla přejít na řešení, která umožňují posílat a přijímat faxové zprávy i vzdáleným uživatelům, kteří například musejí z důvodu izolace pracovat z domova.

Na faxování se stále spoléhá zejména ve zdravotnictví, finančnictví, výrobě, v právnickém a státním sektoru – třetina subjektů dokonce stále využívá papírových faxů.

Například podle průzkumu společnosti TechGenics využívá více než třetina respondentů z vybraných odvětví tradiční papírové faxy, 20 % softwarový fax server a 16 % cloudové či SaaS řešení. Příchod pandemie před dvěma lety a různé lockdowny způsobily, že řada organizací kvůli absenci pracovníků v kancelářích přestala faxovat úplně, či byly nuceny přemístit faxovací přístroje do domácích kanceláří pracovníků. Důsledkem byla vyšší poptávka po digitálním (softwarovém či online) faxování, které umožňuje faxování odkudkoliv. O možnosti přechodu z papírového na digitální způsob rozhodovalo v covidové době 12 % dotázaných.

Faxování využívají hlavně odvětví svázaná s přísnými regulačními předpisy, jako je zdravotnictví, finančnictví, výrobní podniky, právní firmy a instituce státního sektoru. Jeho hlavními výhodami jsou:

  • Faxovací technologie a protokoly jsou odolné proti malwarovým útokům.
  • Na rozdíl od legitimních e-mailů zachycených antispamovými filtry garantuje faxování 100% doručení důležitých dokumentů, jako jsou například obchodní nabídky.
  • Vyhovují nejpřísnějším odvětvovým předpisům na ochranu osobních informací, typicky ve zdravotnictví, farmacii, u policie, na soudech apod.
  • V mnoha kancelářích jsou z různých důvodů uchovávány dokumenty v papírové podobě.
  • Digitální faxy lze integrovat se systémy elektronické pošty.

„I když se v dnešní době zdá faxování přežitkem, je pro mnoho organizací klíčovou komunikační alternativou,“ řekla Marie Baranová z distribuční společnosti Zebra systems. „Svědčí o tom i fakt, že v České republice a na Slovensku registrujeme pokračující zájem ze strany stávajících zákazníků i poptávku nových zákazníků po faxovacím softwaru GFI FaxMaker.“

Štítky: 

Profilová karta firmy

ZEBRA SYSTEMS, s.r.o.

ZEBRA SYSTEMS, s.r.o.

Společnost Zebra systems s.r.o. je s více než 20 lety na trhu předním distributorem s přidanou hodnotou v segmentu IT bezpečnosti a ochrany dat v České republice a na Slovensku. Vedle prodeje produktů poskytuje svým zákazníkům špičkové služby podpory a školení. Společnost je výhradním distributorem produktů značky Acronis a GFI Software a distributorem Cloudflare, N-able a Virtuozzo. O Acronis Acronis poskytuje řešení pro zálohování, ob novu po haváriích a bezpečné sdílení a synchronizaci dat.

Zobrazit detail firmy

Podobné články

New Calling od Huawei přinese nový rozměr komunikace

25. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Huawei)
Společnost Huawei pracuje na rozvoji a standardizaci technologie New Calling (NC), jež přináší pokročilé možnosti pro telefonní a videohovory, které díky ní mohou být kvalitnější, chytřejší a interaktivnější. Nabízí širokou škálu funkcí, včetně UHD hlasových a video hovorů, a umožní rozvoj služeb jako okamžitý inteligentní překlad, využití rozšířené reality a rozvoj interaktivních klientských nabídek. Čtěte více

Annex NET a innovaphone představily novinky z oblasti podnikové spolupráce

19. 10. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Annex Net)
Společnosti Annex NET a innovaphone pozvaly své obchodní partnery na představení technologických novinek v příjemném golfovém prostředí Bistra Green v pražské Hostivaři. Účastníci se mohli seznámit se softwarovou platformou myApps, řešením innovaphone Conferencing i dalšími produkty a službami. Čtěte více

Umělá inteligence ovládla mítinky ve firmách

28. 7. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Capgemini )
AI je tématem číslo jedna v 96 % mítinků ve firmách. A manažeři firem se domnívají, že právě umělá inteligence posune jejich zaměstnance dál. Tomuto trendu věří podle průzkumu společnosti Capgemini celkem 70 % z nich. Čtěte více

Komunikace pomocí cloudu vytváří spokojenější zákazníky i věrnější zaměstnance

3. 2. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Soitron)
Získat, a hlavně udržet zákazníka v konkurenčním prostředí představuje náročný oříšek. Kvalitní produkt či služba v současné době – více než kdy jindy – představuje sice nutnou, ale nikoliv postačující podmínku. O tom, jestli spotřebitel zůstane, nebo odejde ke konkurenci, v první řadě rozhoduje, zákaznická zkušenost. A ta se rodí z komunikace. Čtěte více