Preferujeme stále nízkou cenu?
- 26. 4. 2010
- 1 min
Není to tak dlouho, co jeden z tuzemských průzkumů přinesl zajímavou zprávu, že pohled spotřebitelů na kvalitu s elektrozbožím se v českých domácnostech mění. Mnohem větší roli pro nás podle údajů začíná hrát funkčnost a tedy i životnost výrobku, za kterou jsme ochotni si i připlatit. Před několika lety jsme přitom při nákupu domácích elektrospotřebičů kladli důraz především na cenu.
Nedávno vyšel jiný průzkum, který pojednává o tom, že vyhledávání nejnižší ceny tvoří hranici mezi zeměmi západní, střední a východní Evropy. Zřejmě také proto, že spojení nízká cena rovná se nízká kvalita zůstává stále v myšlení východoevropských spotřebitelích. Přitom západoevropští spotřebitelé figurují téměř stále mezi spotřebiteli, které nejvíce zajímají levné výrobky, zatímco u středoevropských spotřebitelů nejsou očekávání týkající se cen tak velká. Jejich nákupní zvyklosti jsou hluboce zakořeněny a orientují se na tradiční malé obchody, které uspokojují vysoké nároky spotřebitelů z hlediska úrovně poskytovaných služeb, kompetence a pohotovosti prodávajících.
Pokud se zamyslíte nad tím, jak se chováte vy, lidé ve vašem obchodě či jinde, sami nejlépe zjistíte odpověď na otázku v nadpise a budete umět odhadnout a nabídnout svým zákazním právě přesně to co od vás očekávají.