Před Vánocemi e-shopy rozeslaly skoro 2 000 newsletterů

29. 12. 2015. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: VIVmail.cz)
Z údajů společnosti VIVmail vyplývá, že v letošním předvánočním období velké české e-shopy rozeslaly téměř 2 000 newsletterů, v nichž představily přes 20 000 produktů od více než 3 000 značek z celého světa. V newsletterech bylo nabídnuto přes 11 000 produktů za speciální cenu, u téměř 9 000 produktů se nabízela doprava zdarma. Dárek k nákupu byl slibován k nákupu téměř 3 000 položek.

Z hlediska počtu a frekvence posílání elektronických newsletterů patřily v předvánočním období k nejaktivnějším e-shopům Alza, Mall, Okay a Kasa. Alza například odesílala minimálně 34 newsletterů měsíčně, Mall se zase držel spíše u každodenní frekvence s 27 newslettery za měsíc. Nejčastějšími značkami promovanými v newsletterech byly v tomto období Samsung, Lenovo, Philips a Sony. Čeští internetoví obchodníci své předvánoční newslettery rozesílali nejčastěji odpoledne mezi 17-18 hodinou. Nejvíce newsletterů jejich odběratelé obdrželi v úterý, ve čtvrtek a v pátek. Analýza vychází z monitoringu aktivit stovky největších českých e-shopů.

„Aktivní rozesílání nabídek formou elektronických newsletterů na zákazníky zabralo, o čemž svědčí růst průměrné ceny letošní předvánoční objednávky,“ uvedl Vladan Hejnic, ředitel VIVmail.cz a dodal: „Z údajů největší české affiliate sítě VIVnetworks.com vyplývá, že průměrná objednávka v tomto období v oboru elektro činila 3 009 Kč, což představuje meziroční růst o 12 %, v sekci móda zase rostla o 32 % a dosáhla 1 340 Kč.“ Silnější nákupy začaly koncem listopadu, největší nákupní horečku pak Češi měli v týdnu od 7.12.

Štítky: 

Podobné články

České e-shopy využívají internetová tržiště ve velkém, tržby zde ale často nepřesáhnou ani 10 %

6. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina českých a slovenských e-shopů prodává své zboží přes některý marketplace, který působí na lokálním trhu. A další se na to chystají. Jenže zkušenosti těch, kteří tuto cestu už vyzkoušeli, jsou velmi rozpačité. Čtěte více

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více

Češi jsou při nákupech impulsivnější, radost z utrácení se ale nevrací a trh deformují slevy

28. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jak se vyvíjí běžný zákazník českých e-shopů? A co si z toho mají odnést obchodníci? Nová sonda Skip Pay ukazuje, že po letech přestáváme být při nakupování ve vleku ekonomické situace a vracíme se k impulsivnějším nákupům. Zároveň ale překvapivě klesá loajalita a také důvěra v obchodníky. A hlavně – radost z nakupování a utrácení se stále nevrací tam, kde byla před inflační vlnou. Čtěte více

Průměrná měsíční on-line útrata na e-shopech v červnu rostla. Muži utráceli víc než ženy

25. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak utráceli Češi v červnu v e-shopech? Na to se opět ve svém pravidelném výzkumu mezi spotřebiteli ptala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Jak ukázaly odpovědi on-line zákazníků, bylo to v meziročním srovnání opět víc než vloni. I nadále tak pokračuje pozitivní trend letošních e-commerce prodejů. Čtěte více