Pozor na předražené služby
- 13. 5. 2010
- 1 min
Jakožto majitel veterána – motocyklu tovární značky ČZ 175/450–05 – jsem se po opravě svého stroje rozhodl i k poslednímu kroku. Tím byla renovace výfukového potrubí. Za 43 let se na něm totiž zub času slušně podepsal a chrom nutně utrpěl. Kromě kolena vedoucího z motoru to obnáší i obnovení doutníku, či chcete-li tlumiče.
Poptal jsem tedy několik živnostníků, provozujících renovace a chromování. Za kompletní znovupochromování chtěli v průměru tři tisíce pět set korun. Tedy za předpokladu, že výfuk bude řádně připraven. Co znamená řádně připraven? Dekarbonizován a odmaštěn. To obnáší hodiny práce (škrábání, vypalování), a pokud k tomu nemáte potřebné vybavení, tak i námahy.
Proto jsem začal pátrat znovu. Tentokrát po zcela novém výfukovém potrubí. A to jsem našel. A dokonce originální! A jeho cena? Čtyři tisíce dvě stě korun. Volba tedy byla jasná. Nejenže neztratím čas čištěním, ale dokonce získám originální díl a to za cenu jen o pár stokorun vyšší než v případě renovace.
Z toho plyne, že na službách se vydělávat dá. Nesmí se to však přehánět. V opačném případě se totiž zákazník může rozhodnout jít jinou cestou a lidé nabízející služby budou tratit.