Poptávka po automatizaci IT vzrostla u více než 90 % společností

28. 7. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Salesforce)
Vzhledem k nejistotě na trzích, v oblasti náboru zaměstnanců, nákladů a dalších oblastech se nyní vedoucí pracovníci napříč firmami zaměřují na efektivní růst, úsporu nákladů a zvýšení produktivity. V důsledku toho se firmy obracejí k automatizaci, aby dosáhly okamžité hodnoty ve všech částech podniku, od technických až po netechnická oddělení, jako je prodej, zákaznický servis, marketing a obchod.

Aby společnost Salesforce pochopila, jak se IT oddělení staví k těmto požadavkům a jakým výzvám čelí, zadala globální průzkum mezi 600 řediteli IT a osobami s rozhodovacími pravomocemi v oblasti IT.

Automatizace ano (ale ne za každou cenu)

Naprostá většina (91 %) respondentů uvádí, že poptávka po automatizaci ze strany obchodních týmů za poslední dva roky vzrostla. Při podrobnějším pohledu zjistíme, že největší poptávka po automatizaci přišla ze čtyř oddělení:

  • výzkum a vývoj (39 %);
  • administrativa/provoz (38 %);
  • zákaznický servis (33 %);
  • marketing (26 %).

Průzkum také odhalil, že stávající technologické balíčky ovlivňují rychlost, s jakou jsou týmy IT schopny plnit požadavky na automatizaci ze strany podniku.

Téměř všichni (96 %) respondenti uvedli, že úprava a přestavba automatizací je náročná, protože se mění systémy a obchodní požadavky. Čtyři z pěti respondentů navíc uvedli, že restrukturalizace stávajících aplikačních a datových prostředí za účelem podpory automatizace by pravděpodobně prohloubila technický dluh jejich organizace.

„Organizace napříč všemi odvětvími chtějí co nejrychleji automatizovat procesy a zákaznické služby. Pokud se však budou snažit postupovat rychle pomocí nesprávných nástrojů a technik, budou ve skutečnosti bránit inovacím," řekl Matt McLarty, globální provozní technický ředitel a viceprezident kanceláře pro digitální transformaci společnosti MuleSoft. „Je nezbytné, aby se organizace staly přizpůsobivějšími technologickým změnám, což jim umožní vytvářet automatizace a propojovat data a aplikace komplexním způsobem. Bez přijetí kompozitnějšího přístupu organizace riskují, že se jejich technický dluh spíše prohloubí, než aby se snížil."

Správně provedená automatizace podporuje efektivní růst

Vzhledem k tomu, že se organizace snaží plně využít potenciál automatizace nejen k podpoře růstu, ale také k efektivnímu růstu rychlejším a méně rušivým způsobem, téměř polovina (44 %) nyní využívá možnosti integrace a správy API k plné podpoře svých snah o automatizaci podnikových procesů. Dalších 53 % uvedlo, že funkce správy integrace a API využívá v „určité míře“, což naznačuje, že existuje obrovská příležitost efektivněji automatizovat pracovní postupy ve velkém měřítku a rychleji poskytovat služby zákazníkům.

To vše přichází v době, kdy se stále více organizací snaží organizovat používání různých technologií, nástrojů a platforem k automatizaci podnikových a IT procesů v hyperautomatizované strategii.

Průzkum odhalil, že 80 % organizací bude mít hyperautomatizaci ve svém technologickém plánu během příštích 24 měsíců, což znamená, že potřebují správné nástroje a možnosti k vytváření a úpravám automatizací.

„Organizace by si nikdy neměly jen myslet, že jakmile je proces automatizován, je práce hotová," řekl McLarty. „Jestli jsme se v tomto nestálém období něco naučili, pak to, že potřebujeme novou mentalitu, pokud jde o podnikání.“

S novou, složitější mentalitou může podle McLartyho každá organizace prosperovat: „Organizace, které v digitální ekonomice prosperují, jsou ty, které se nejrychleji přizpůsobují změnám. Pro zavedené společnosti to znamená zaměřit se na tři věci: růst s efektivitou a udržitelností, agilitu s bezpečností ve velkém měřítku a neustálé inovace."

Podobné články

David Večeřa, sales director společnosti INFOMATIC

David Večeřa (Infomatic): Digitalizace a automatizace jsou cestou k efektivitě

26. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a Infomatic)
S Davidem Večeřou, sales directorem společnosti INFOMATIC, jsme hovořili o tom, co podnikům přináší digitalizace dokumentů a automatizace procesů. Prostor dostaly také skenery značky RICOH a s nimi související servisní služby nebo pozvánka na připravovanou konferenci DIGITALIZACE 2025. Čtěte více

Konica Minolta a Nintex: Výhody automatizace procesů

12. 11. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: Konica Minolta)
Filip Steiger, expert na automatizaci z Konica Minolta, nám v rozhovoru vysvětlil, jak digitalizace a automatizace firemních procesů pomocí nástroje Nintex může výrazně zvýšit efektivitu firemních operací. Dozvíte se, proč je automatizace klíčová právě teď a komu je určena. Čtěte více

Jen skenování nestačí, digitalizace dokumentů šetří čas i náklady

17. 6. 2025. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: Canon)
Digitalizace dokumentů je cestou k vyšší efektivitě a bezpečnosti. Když se řekne často skloňované slovo digitalizace, většina lidí si představí pouhé oskenování dokumentů nebo celých archivů do digitální podoby. Ve skutečnosti je však problematika mnohem širší. Čtěte více

Kyocera uvedla na trh „Cloud Ready“ tiskárny TASKalfa MZ7001ci a MZ7001i formátu A3

9. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Kyocera)
Společnost Kyocera uvedla na trh novou řadu barevných a černobílých multifunkčních zařízení formátu A3. Novinky byly navrženy tak, aby urychlily digitální transformaci a optimalizovaly pracovní postupy na moderních pracovištích. Díky přístupu „Cloud Ready“, pokročilým bezpečnostním funkcím a inteligentní automatizaci umožňuje nová řada firmám plně využít potenciál svých informací. Čtěte více