Pomalá odezva škodí online obchodům

2. 1. 2013. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: GFI Software)
GFI Software zveřejnil průzkum, podle kterého 56 % spotřebitelů, kteří tráví více než dvě hodiny týdně online nakupováním, již někdy zrušilo svou objednávku z důvodu technické chyby či pomalé odezvy webového obchodu.
Foto: SXC.hu

Průzkum rovněž zjišťoval typické nákupní zvyky a faktory, které jsou klíčové pro volbu webového obchodu, a chování spotřebitelů v konfrontaci s nesprávnou funkcí webových stránek.

Průzkum, kterého se zúčastnilo více než 1 000 online spotřebitelů z celého světa, realizovala společnost Opinion Matters. Výsledky studie odkrývají nejen celou řadu nákupních zvyklostí ale také hlavní slabiny webových obchodů, jež spotřebitelé pociťují během online nákupů. Zvláště v období Vánoc jsou takovéto zkušenosti uživatelů pro online obchodníky kritické a měly by sloužit jako základ pro hodnocení efektivity webových obchodů a minimalizaci ztrát vyplývajících z nedostatečné rychlosti a negativní zákaznické zkušenosti.

Téměř tři čtvrtiny (74 %) všech nakupujících na webu uvedlo, že by přešlo ke konkurenčnímu online dodavateli, pokud by získali lepší zákaznickou zkušenost a rychlejší odezvu, než v případě současného dodavatele. Ještě méně tolerantní jsou častí uživatelé online obchodů, kteří tráví nákupy na webu více než dvě hodiny týdně – těch by z důvodu pomalé odezvy webové stránky přešlo na rychlejší konkurenční webovou stránku 86 %.

Další klíčová zjištění průzkumu zahrnují:

• 81 % všech respondentů zmiňovalo jako nejdůležitější důvod pohodlí při online nakupování v porovnání s nákupy v kamenném obchodu, přičemž pouze pro 61 % je nejdůležitějším faktorem cena.

• Více než polovina všech respondentů (56 %) uvedla, že správná funkcionalita webu je velmi důležitým faktorem při porovnávání jednotlivých webových obchodů, důležitější než cena a reputace.

• 61 % všech onlinových zákazníků by opustilo webovou stránku a hledalo konkurenčního dodavatele, pokud by její načítání trvalo déle než 30 sekund.

• Nejpopulárnějším časem online nákupu je (pro 40 % respondentů) pracovní den mezi 9:00 až 17:00, druhým nejvyužívanějším časem (32 % respondentů) je podvečer mezi 17:00 a 20:00.
 
„Pro vývojáře webových obchodů musí být hlavním cílem vyhnout se výpadkům provozu, ale v čase vánočních nákupů provozovatelé často faktor maximální dostupnosti obětují ve prospěch splnění nejrůznějších očekávání zákazníků,“ řekl Hovhannes Avoyan, generální manažer společnosti Monitis. „Spotřebitelé ale vyhledávají webové obchody především pro jejich pohodlí, takže je kriticky důležité, aby online prodejci svým zákazníkům poskytli pozitivní zkušenosti z online nakupování ve formě maximální dostupnosti a rychlosti.“

Štítky: 

Podobné články

České firmy se zajímají o zálohování dat online

14. 6. 2014. (redaktor: František Doupal, zdroj: GFI Software)
Podle průzkumu GFI Software zájemci o cloudové služby nejčastěji uvažují o online zálohování dat. Za největší překážku rozšíření služeb tři čtvrtiny firem považují riziko zneužití dat mimo firmu, kladně naopak firmy hodnotí správu cloudových služeb jejich poskytovateli. Čtěte více

České a slovenské firmy podceňují aktualizaci softwaru

2. 5. 2014. (redaktor: František Doupal, zdroj: GFI Software)
Podle společnosti GFI Software až 83 % českých a slovenských podniků registruje problémy v důsledku nesprávně prováděných softwarových aktualizací. Neaktualizované aplikace přitom představují stále vyšší bezpečnostní riziko. Čtěte více

GFI Cloud rozšířen o službu Web Protection pro zabezpečení podnikového webu

19. 10. 2013. (redaktor: František Doupal, zdroj: GFI Software)
Společnost GFI Software uvedla na trh službu Web Protection, která je součástí nabídky GFI Cloud, platformy pro SMB firmy umožňující IT administrátorům snadnou správu a zabezpečení serverů, pracovních stanic a mobilních zařízení z webového uživatelského rozhraní. Čtěte více

Více než 95 % uživatelů vystavuje podniková data rizikům na veřejných Wi-Fi sítích

3. 10. 2013. (redaktor: František Doupal, zdroj: GFI Software)
Společnost GFI Software zveřejnila výsledky nezávislého průzkumu, který sledoval využívání mobilních zařízení koncovými uživateli v práci a při cestách do a z práce. Výsledky ukázaly, že lidé dojíždějící do práce ve velké míře využívají k přístupu k citlivým podnikovým datům bezplatné, nezabezpečené a neznámé Wi-Fi sítě. Čtěte více