Novinky

Počet zobrazených stránek na českém internetu atakoval 8,5 miliardy

Počet zobrazení stránek, které provedli čeští uživatelé na webových stránkách zapojených do výzkumu NetMonitor, se v březnu zvýšil o více než 690 milionů a přiblížil se k hranici 8,5 miliardy.

František Doupal
Zdroj: Gemius
  • 4. 5. 2015
  • 1 min
Počet zobrazených stránek na českém internetu atakoval 8,5 miliardy

Vysoký nárůst zaznamenal rovněž počet zobrazení stránek provedených z mobilních zařízení a počet zahájených přehrání multimediálního obsahu (nárůst u obou hodnot činil přibližně 12 %).

V březnu rostly téměř všechny ukazatele návštěvnosti internetu. Šlo především o zobrazení stránek, což mohl ovlivnit také vyšší počet dní v měsíci oproti únoru. Denně navštívilo weby měřené výzkumem téměř 3,5 milionu uživatelů a délka jedné návštěvy dosáhla téměř osm minut. Měsíčně strávili uživatelé na těchto stránkách více než 26 hodin, denně pak více než hodinu a půl.

Největší nárůst počtu uživatelů z klasických PC zaznamenala kategorie Mužské magazíny o životním stylu (více než 27 %), dále pak s velkým odstupem kategorie Bulvární magazíny a Domovské stránky portálů (o 18 resp. 14 %). Naopak počet zobrazení stránek rostl nejvíce u kategorií Komunitní a teens servery a Sport (21 resp. 16 %).

Návštěvnost internetu v ČR v únoru a březnu 2015
UkazatelVýsledky za únor 2015Výsledky za březen 2015Absolutní změnaProcentuální změna
Reální uživatelé (RU)6 850 5466 766 879-83 667-1,22 %
Shlédnuté stránky (PV)7 767 294 2748 457 976 333690 682 0598,89 %
RU mobilního internetu4 062 1134 151 86489 7512,21 %
PV mobilního internetu1 257 881 3191 406 100 951148 219 63211,78 %
RU streaming3 685 5283 732 59047 0621,28 %
Zahájená přehrání (streaming)131 557 284147 203 31815 646 03411,89 %

Počet mobilních uživatelů se v březnu zvýšil o 90 tisíc. Nejvyššího podílu mobilních zobrazení stránek oproti zobrazením provedeným z klasických PC dosahují kategorie Těhotenství a rodičovství (33 %), Sport a Bulvární magazíny (22 %). Nejvyšší meziměsíční nárůst počtu mobilních zobrazení zaznamenala v minulém měsíci kategorie Bulvární magazíny, a to o rekordních 78 %.