Plně bezpapírové jsou v Česku pouze dvě z deseti firem

6. 7. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Software602)
České firmy sice začínají pronikat do výhod digitalizace, menší organizace ale stále spoléhají z velké míry na papír. Bezpapírovou kancelář plně využívá pouze 20 % firem. To jsou zjištění studie na téma digitalizace v českých firmách, kterou si nechala vypracovat společnost Software602.

Průzkum oslovil tři stovky respondentů z řad pracovníků firem a organizací, kteří rozhodují či spolurozhodují o výběru softwarových technologií a IT řešení. Ukázalo se, že prvky bezpapírové kanceláře alespoň částečně používají dvě třetiny firem, 20 % pak využívá bezpapírovou kancelář se vším všudy. Jde především o velké firmy – bez papíru se obejde až 34 % firem s více než 250 zaměstnanci. U organizací zaměstnávajících méně než devět lidí je to přitom pouhých 9 %.  Polovina těchto malých firem nástroje bezpapírové kanceláře nevyužívá vůbec.

Firmy oceňují především úsporu času

Nejčastější motivací k přechodu na bezpapírovou kancelář byla pro firmy úspora času (69 %) společně s vyšší efektivitou (60 %) a úsporou peněz (59 %). Mezi další důvody, které oslovení decision makeři ve firmách zmiňovali, patří možnost mít lepší přehled o dění ve firmě (45 %), touha uspokojit zaměstnance (41 %) a chránit životní prostředí (37 %).

„Průzkum ukázal, že ačkoliv si výhody bezpapírové kanceláře uvědomuje čím dál více společností, hlavně v malých firmách stále panuje pocit, že co je na papíře, to se počítá. Digitalizace má přitom výhody nejen provozní, ale i právní a bezpečnostní – elektronické dokumenty jsou lépe zabezpečené proti padělání, elektronický podpis jde hůře zneužít. Nemluvě o úspoře papíru a šetření životního prostředí,“ uvedl k výsledkům průzkumu Martin Vondrouš, expert na nové technologie společnosti Software602.

Mezi nástroji těsně vede datová schránka

Mezi konkrétními nástroji bezpapírové kanceláře u firem vyhrává datová schránka (používá ji 57 % firem, jež využívají bezpapírovou kancelář) a elektronické schvalování smluv a faktur (52 %). Na třetím místě se umístilo elektronické podepisování smluv (47 % firem).

Nejpoužívanějším kancelářským softwarem je Microsoft Office. MS Office se sdíleným diskem na serveru využívá 5 z 10 organizací. Následuje Microsoft 365 se sdíleným OneDrive (4 z 10 firem), sdílení dokumentů na Google Drive využívá přibližně pětina oslovených firem. Software602 se mezi používanými softwarovými řešeními umístil na druhém místě (jeho nástroje používá 8 % firem).

„Je zřejmé, že firmy, které bezpapírovou kancelář zcela nebo částečně využívají, oceňují zejména zjednodušení komunikace s orgány veřejné moci a usnadnění každodenní administrativy týkající se schvalování a podepisování smluv a faktur. Většinou však platí, že jakmile se firma cestou bezpapírové kanceláře vydá, rychle si uvědomí její výhody a brzy následují další oblasti, třeba elektronická archivace či evidence a schvalování žádostí,“ zakončil Vondrouš.

Podobné články

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Výhled IT prodejního kanálu na rok 2024 a dále

11. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Eaton)
Navzdory přetrvávajícím problémům vykazuje světový trh s IT po třech letech nepříznivých okolností známky oživení. Předpokládá se, že v roce 2024 vzrostou celosvětové dodávky osobních počítačů o osm procent a o stejné procento se zvýší i výdaje na IT oproti předchozímu roku. Co tedy bude toto oživení trhu znamenat pro IT prodejní kanál v nadcházejících měsících? Čtěte více

ASBIS CZ se stal distributorem softwaru ABBYY

4. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASBIS CZ)
Navázání této spolupráce mezi ABBYY a ASBIS CZ umožní zákazníkům vybírat z nabídky řešení vytvořených speciálně pro podniky, které chtějí zvýšit svoji efektivitu a využít AI k automatizaci ve velkém měřítku. ASBIS CZ je připraven poskytnout zákazníkům také servis a podporu při výběru a nákupu produktů. Čtěte více

EFEKTIVITA, RYCHLOST a INOVACE: Prozkoumejte nové horizonty s produkčními skenery RICOH

2. 2. 2024. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: Infomatic)
Jsme nadšeni, že vám můžeme představit nejnovější přírůstky do naší široké nabídky – revoluční skenery RICOH fi-8820, RICOH fi-8930 a RICOH fi-8950. Tyto modely jsou synonymem nejen pro výkon a spolehlivost, ale také pro novou dimenzi inovací ve zpracování dokumentů na produkční úrovni. Čtěte více