Partneři společnosti Acronis obnoví data svých zákazníků do 24 hodin
Průzkum ukázal, že drtivá většina partnerů zálohuje u svých zákazníků nejméně každý den, v případě některých kritických systémů i každou hodinu. Avšak důležité je, aby v případě havárie byli partneři schopni systémy ze zálohovaných dat obnovit do běžného provozu co nejdříve. Stále častějším důvodem takovýchto havárií jsou záměrné kybernetické útoky a jejich eliminace vyžaduje spolehlivou kybernetickou ochranu zálohovaných dat, jako je například ochrana proti ransomwaru.
Nejzajímavější zjištění průzkumu:
- 79 % partnerů uvedlo, že zálohuje data u svých zákazníků každý den, 4 % každou hodinu a 10 % jiným způsobem (nejčastěji kombinovaně). Pouze 5 % partnerů zálohuje jednou týdně a 2 % jednou měsíčně;
- 9 % partnerů dokáže obnovit data do 1 hodiny, 32 % do 4 hodin, 50 % do 24 hodin a 9 % do jednoho týdne;
- v posledním roce řešilo nejvíce partnerů ransomwarový útok (38 % dotázaných);
- phishingové útoky ve formě podezřelých e-mailů mají nejčastěji podobu neexistujících zásilek
(35 %), falešných faktur (23 %) a žádostí o přihlašovací údaje (22 %).
„V současné době je typickým scénářem útoku phishingový e-mail, po jehož otevření dojde k doručení rasnsomwaru a následnému zašifrování dat,“ řekl Aleš Hok, obchodní ředitel společnosti Zebra systems.„V té chvíli je zásadní mít spolehlivý Disaster Recovery systém umožňující z bezpečně uložených dat rychle obnovit fungování kritických systémů. Ale úplně nejlepší je mít komplexní platformu kybernetické ochrany, jakou disponují například naši partneři, která riziko takového útoku vyloučí.“