Operátoři získávají stále důležitější roli

22. 5. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Accenture)
Růst poptávky po inteligentních zařízeních staví telekomunikační operátory do klíčové pozice v digitálním ekosystému. V průzkumu společnosti Accenture zaměřeném na chování zákazníků patřili telekomunikační operátoři mezi tři typy firem, u kterých by si zákazníci koupili inteligentní zařízení. V průzkumu dokonce skončili hned za specializovanými výrobci a výrobci mobilních telefonů a počítačů.

Například v případě inteligentních bytových termostatů by respondenti nakupovali v první řadě u výrobce zařízení (globální vzorek 52 %, v ČR až 66 %), telekomunikačního operátora (40 vs. 31 %) nebo výrobce mobilních telefonů a počítačů (39 vs. 9 %). V České republice by inteligentní termostaty nakupovalo 33 % spotřebitelů od svého dodavatele energií a 29 % od stavební společnosti či správy budov. V případě domácích bezpečnostních a sledovacích systémů by upřednostnili opět výrobce zařízení (globálně 55 %, v ČR 56 %), dále výrobce mobilních telefonů a počítačů (39 vs. 10 %) a telekomunikační operátory (38 vs. 32 %). V ČR by 37 % spotřebitelů nakoupilo toto zařízení od soukromé bezpečnostní agentury a 35 % od televizní či kabelové společnosti. Při pořizování zábavných systémů do auta by se respondenti obraceli na výrobce mobilních telefonů a počítačů (globálně 53 %, v ČR 34 %), výrobce zařízení (52 vs. 49 %) a telekomunikační operátory (47 vs. 35 %). Čtyři z pěti (v ČR 74 %) respondentů uvedli, že by jim vyhovovalo mít jednoho poskytovatele, pomocí něhož by spravovali svá řešení pro komunikaci i zábavu.

„Téměř tři čtvrtiny (74 %) českých respondentů uvedly, že preferují jednoho poskytovatele komunikačních služeb. Specializovaní výrobci inteligentních zařízení často nedokážou svá zařízení navzájem propojit a nabídnout snadnost obsluhy – 70 % českých účastníků průzkumu uvedlo potíže s nastavením a používáním. Pro naše telekomunikační operátory se tak nabízí příležitost sehrát rozhodující roli v digitalizaci české společnosti. Jejich úlohou bude především pomáhat. Pomáhat běžnému zákazníkovi vyznat se v nepřeberné a neustále rostoucí nabídce inteligentních zařízení a vybrat a otestovat ta, která opravdu fungují. Operátoři nabídnou zákazníkovi ucelená řešení například pro optimalizaci ovládání domácnosti či sledování osobního zdraví, to vše za férovou cenu a s garancí důvěrnosti osobních údajů,“ řekl Michal Novák, manažer analýz telekomunikačního odvětví pro Evropu ve společnosti Accenture.

Z průzkumu dále vyplynulo, že v oblasti hlasových a datových služeb jsou poskytovatelé komunikačních služeb zákazníky uváděni jako nejlepší volba a důvěryhodný partner. Zároveň jsou spolu s bankami vnímáni jako nejdůvěryhodnější (33 %) ve správě a ochraně jejich osobních údajů. Šedesát procent preferuje telekomunikační operátory jako poskytovatele pevného připojení v oblasti hlasových služeb, 54 % jim dává přednost pro data. V bezdrátovém připojení je upřednostňuje 53 % respondentů pro hlasové služby, 50 % pro přenos dat. V oblasti zábavních služeb dosahují poskytovatelé komunikačních služeb překvapivě téměř stejných hodnot jako klasické televizní vysílání a placené televizní kanály: 37 % respondentů uvedlo televizní vysílání, následují telekomunikační operátoři s 35 %. Pokud se týká videa na vyžádání, 31 % spotřebitelů preferovalo telekomunikační operátory, 25 % výrobce telefonů a počítačů, 24 % klasické televizní kanály.

Podobné články

Jak technologické trendy ovlivní podnikání v příštích letech

18. 5. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Accenture)
Nová zpráva Tech Vision 2023 společnosti Accenture identifikuje čtyři klíčové technologické trendy, které nejvíce ovlivní podnikání v následujících několika letech. Jsou jimi generativní AI, efektivní využití dat a jejich transparentnost, digitální identita a zrychlující se vztah mezi vědou a technologiemi. Čtěte více

Firmy „jsou mimo“ – chování zákazníků se mění rychleji, než obchodníci dokáží reagovat

12. 9. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Accenture)
Podle nového průzkumu společnosti Accenture se naprostá většina (88 %) vedoucích pracovníků firem domnívá, že se zákazníci a zaměstnanci mění rychlejším tempem, než s jakým se tomu firmy dokáží přizpůsobit, čímž dochází k tzv. „krizi relevance“. Čtěte více

Generální ředitelkou české pobočky Accenture se stala Lenka Madliaková

5. 9. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Accenture)
Novou generální ředitelkou české pobočky Accenture se od 1. září 2022 stala Lenka Madliaková. Ve funkci nahradila dosavadního ředitele Roberta Libonatiho. Madliaková se nové role ujímá po více než 21 letech práce v oblasti technologického poradenství. Čtěte více

Propojení fyzického a virtuálního světa bude stále těsnější

12. 4. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Accenture)
Metaverse Continuum – ekosystém digitálně-reálných světů a obchodních modelů – zcela změní způsob, jakým nynější svět funguje i jak v něm lidé komunikují, a to prostřednictvím propojení nových technologií, jakými jsou rozšířená realita, blockchain, digitální dvojníci či edge computing. Jaké další vize nás podle studie studie Accenture Technology Vision 2022 čekají? Čtěte více